W ramach inicjatywy pod nazwą „Odciążenie ruchu – 44 tony dla przyszłościowej logistyki”, niemieckie organizacje podjęły ponowną próbę zwiększenia dopuszczalnej masy całkowitej w drogowym transporcie towarów z 40 do 44 ton. Przypomnijmy, że podobny apel załadowcy wystosowali do Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) przed dwoma laty. Wówczas jednak resort sprzeciwił się zwiększeniu dmc w Niemczech.
W zeszłym tygodniu 21 ważnych krajowych stowarzyszeń przemysłowych i handlowych (m.in. Federalne Stowarzyszenie Handlu Rolnego, Federalne Stowarzyszenie Niemieckich Hurtowników Napojów, VCI – Stowarzyszenie Przemysłu Chemicznego, Federacja Stali, bbs, czyli Federalne Stowarzyszenie Materiałów Budowlanych – Kamienie i Ziemia oraz VDP -Stowarzyszenie Niemieckich Papierni) przedstawiło raz jeszcze swoje oficjalne stanowisko w tej sprawie.
trans.info