Historia międzynarodowego holdingu transportowo-logistycznego AsstrA-Associated Traffic AG - to 25 lat nieustannego rozwoju. Przez te lata nasza firma osiągnęła sukcesy nie tylko w biznesie, ale także w realizacji koncepcji stabilnego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Cel tych koncepcji - to stworzenie godnych warunków życia dla człowieka i społeczeństwa. Dla osiągnięcia tych celów potrzebne są ulepszenia systemowe we wszystkich dziedzinach włączając postęp naukowo-techniczny, stosunki gospodarcze i inwestycje, wykorzystanie surowców naturalnych i rozwój osobowy. AsstrA systemowo wciela zasady stabilnego rozwoju i odpowiedzialności społecznej w wewnętrznych i zewnętrznych stosunkach firmy. Budujemy uczciwe i wzajemnie korzystne stosunki z klientami, partnerami, dostawcami, właścicielami i pracownikami, a także globalnie ze społeczeństwem. Każdy pracownik firmy przestrzega wartości korporacyjnych, dzięki którym holding AsstrA słusznie uznawany jest za doskonałego partnera w sferze logistyki przez tych, którzy pracują na rzecz rozwoju i dobrobytu społeczeństwa i środowiska.
Więcej informacji
-
GOSPODARKA I ROZWÓJ BIZNESU
Holding AsstrA - to nowoczesna, konkurencyjna i produktywna firma. Jedna z gwarancji naszej konkurencyjności i wysokiej jakości usług – to zgodność systemu zarządzania procesami biznesowymi z międzynarodowymi standardami zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego i zarządzania bezpieczeństwem i zdrowiem ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, a także z branżowymi standardami w zakresie logistyki SQAS i GDP.
System zarządzania firmy AsstrA w pełni odpowiada prawu i międzynarodowym regulacjom normatywno-prawnym. Holding AsstrA jest członkiem wielu branżowych organizacji międzynarodowych, w tym FIATA, Spedlogswiss, BAME i in. Członkostwo w organizacjach takiego poziomu pozwala nam na doskonalenie jakości usług i pozostawanie wiarygodnym partnerem w każdych realiach gospodarczych.
Nasz zespół skoncentrowany jest na innowacjach i marketingu, zdobywa nowe szczyty i stale zwiększa wskaźniki efektywności KPI. Nasi pracownicy przestrzegają wartości uczciwego i przejrzystego prowadzenia biznesu. Poza tym, dzięki globalnej obecności w 18 krajach i członkostwu w organizacjach międzynarodowych, charakterystycznymi cechami i wartościami firmy AsstrA stały się wielojęzyczność i wielokulturowość.
ZOBOWIĄZANIA ASSTRA WOBEC ODBIORCÓW I DOSTAWCÓW
Firma AsstrA ceni sobie zaufanie i dobrobyt finansowy odbiorców i dostawców. Nasza firma buduje współpracę w oparciu o zasady wzajemnej korzyści i transparentności. Pracownicy firmy zapewniają wysoką jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług, a także prowadzą kontrolę i analizę jakości obsługi. Nasza firma nawiązała indywidualną współpracę z odbiorcami w celu spełnienia wszystkich wymagań i życzeń klienta.
System bezpieczeństwa AsstrA pomaga zapobiegać świadczeniu usług, nieodpowiadającym wymaganiom jakości, sprawdzać kompetentność i rzetelność dostawców. Z kolei dostawcy współpracują z firmą AsstrA w oparciu o długoterminowe kontrakty, dlatego ich niezawodność i skuteczność nie tylko zostały sprawdzone w praktyce, ale gwarantowane są i prawnie.
OCHRONA ŚRODOWISKA
Holding AsstrA sukcesywnie realizuje politykę, nakierowaną na ochronę środowiska. Cele polityki korporacyjnej odpowiadają globalnym celom utrzymania bezpieczeństwa ekologicznego i racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych. Holding podejmuje skuteczne środki dla osiągnięcia tych celów. W pierwszej kolejności nasza firma ściśle spełnia wymagania prawa i dobrej praktyki w zakresie bezpieczeństwa ekologicznego. Jest dla nas ważne, aby nasi partnerzy i dostawcy również przestrzegali wymagań ekologicznych. Dlatego AsstrA wybiera dostawców i organizuje zakupy z przestrzeganiem wszystkich standardów w zakresie ochrony środowiska.
Nasza firma realizuje politykę efektywności energetycznej oraz konsekwentnie zmniejsza zużycie energii i materiałów. Pracownicy AsstrA opracowują racjonalne rozwiązania transportowe z uwzględnieniem wymagań bezpieczeństwa ekologicznego, analizują ich wpływ na środowisko i podejmują środki w zakresie zapobiegania zanieczyszczaniu. Holding AsstrA prowadzi monitoring oddziaływania na ekologię i regularnie ocenia efektywność przedsięwzięć w zakresie osiągnięcia bezpieczeństwa ekologicznego. Realizujemy także edukacyjne programy ekologiczne wśród pracowników, publikujemy raporty poświęcone ochronie środowiska, wspieramy edukację w zakresie ochrony przyrody. Jedno z ostatnich osiągnięć naszej firmy w zakresie ochrony środowiska - to realizacja programu ‘Zielone Biuro’, opracowanego zgodnie z wymogami organizacji Greenpeace.
ZOBOWIĄZANIA SPOŁECZNE WOBEC PRACOWNIKÓW
Pomyślność pracowników – to kluczowa wartość holdingu AsstrA, ponieważ bez ich zespołowej pracy nie byłoby naszych wspólnych sukcesów. Holding ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo i pomyślność pracowników. Nasza odpowiedzialność społeczna - to pojęcie wieloaspektowe. Składa się na nie ścisłe przestrzeganie prawa pracy, norm sanitarnych i technicznych bezpieczeństwa i higieny pracy, zapewnianie gwarancji socjalnych. AsstrA wprowadziła własne zasady i reguły zarządzania personelem, których realizacja sprzyja tworzeniu w zespole bezpiecznej, zdrowej i produktywnej atmosfery. Polityka HR naszej firmy dotyczy zagadnień organizacji godnych warunków pracy, motywacji pracowników, niedyskryminowania, ochrony praw człowieka.
Zapewniamy równe możliwości kariery i rozwoju osobistego pracowników. Dynamika rozwoju obszarów strukturalnych i biznesowych pozwala na tworzenie nowych miejsc pracy, wyszukiwanie i awansowanie talentów w terenie. Holding AsstrA wspiera rozwój zawodowy pracowników poprzez wspieranie zmian organizacyjnych i nagradzanie mobilności wewnątrz zespołu. Nasza firma kładzie nacisk na pracę zespołową, dlatego w rozwiązywaniu spraw pracowniczych i organizacyjnych biorą udział nie tylko pracownicy, ale i kierownictwo. Przy tym każdy członek naszego zespołu może podzielić się swoimi pomysłami z kierownictwem, polepszyć warunki pracy i otworzyć nowe perspektywy.
-
Holding AsstrA bierze pod uwagę wysoki popyt na usługi spedycyjne i brak dyplomowanych pracowników z zakresu działalności logistycznej i spedycyjnej. Nasza firma aktywnie inwestuje w przygotowanie młodych specjalistów, współpracuje z czołowymi uczelniami w zakresie zatrudniania: zatrudnia utalentowanych i pracowitych studentów starszych lat, absolwentów specjalności technicznych i humanistycznych.
Holding organizuje szkolenia dla młodych pracowników bez doświadczenia w pracy, zaopatruje ich w specjalnie opracowane podręczniki i otwiera dostęp do całej biblioteki elektronicznej, organizuje seminaria, szkoleniowe kursy wideo i zachęca do samokształcenia. Studenci różnych specjalności odbywają praktykę przeddyplomową w naszej firmie, odbywają staże i uzyskują wszystkie możliwości i narzędzia do udanej kariery. W ten sposób AsstrA wnosi swój wkład do edukacji, walki z bezrobociem wśród młodzieży, jak również w rozwój całego społeczeństwa.
-
Umowa Globalna ONZ – to największa międzynarodowa inicjatywa dotycząca współpracy biznesu z różnymi organizacjami międzynarodowymi i jednostkami strukturalnymi ONZ. Dokument ustanawia podstawowe zasady współpracy w dziedzinie ochrony praw człowieka, stosunków pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Umowa Globalna uwzględnia wpływ, który biznes wywiera na procesy ekonomiczne, socjalne i polityczne na świecie. Umowa Globalna wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego oraz wzmocnienia odpowiedzialność społeczną biznesu.
Uczestnicy tej inicjatywy to ponad 12 tysięcy firm na całym świecie. Holding AsstrA wchodzi do sieci Umowy Globalnej na Białorusi od maja 2016 r. Nasza firma prowadzi biznes zgodnie z ustalonymi zasadami i corocznie przedkłada sprawozdania socjalne. Przedstawiciele holdingu regularnie biorą udział w przedsięwzięciach, nakierowanych na realizację zasad Umowy Globalnej. W okresie uczestniczenia w Umowie Globalnej AsstrA udzieliła pomocy materialnej wielodzietnym rodzinom na Białorusi, pomogła zakupić dziecięcemu hospicjum potrzebny sprzęt medyczny i brała udział w innych inicjatywach.