W ramach realizowanych projektów z zakresu rozwoju nowych przedsiębiorstw oraz modernizacji już istniejących AsstrA świadczy pełny zakres usług logistycznych i transportowych, niezbędnych do realizacji międzynarodowych przewozów drewna oraz wyrobów celulozowo-papierniczych, w tym przewozu papieru w rolach, tektury i innych pokrewnych wyrobów papierowych, surowców wykorzystywanych w przemyśle celulozowo-papierniczym, a także sprzętu technicznego i maszyn do obróbki drewna.
Wśród naszych klientów i przedstawicieli małych firm obecne są również duże europejskie i międzynarodowe firmy działające w branży obróbki drewna. AsstrA pomaga swoim klientom realizować nieprzerwane dostawy wyrobów celulozowo-papierniczych i drewna o zasięgu międzymiastowym i międzynarodowym.
Nasza firma realizuje transport płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych na terytorium Europy, WNP, krajów Bałtyckich, Bałkanów, Azji Południowo-Wschodniej wykorzystując w tym celu różne środki transportu. Nasi doświadczeni pracownicy realizują eksport płyt drewnopochodnych do krajów Europy z wykorzystaniem transportu drogowego, optymalizują istniejące schematy dostawy i opracowują indywidualne rozwiązania logistyczne dostosowane do potrzeb klienta i właściwości ładunku.
AsstrA realizuje transport wszystkich rodzajów ładunku w uzgodnionym terminie, niezależnie od geografii transportu. Dzięki współpracy z międzynarodowymi firmami transportowymi udaje się nam realizować elastyczną politykę cenową i utrzymywać szwajcarski standard usług.
MORE INFORMATION
-
✅ RODZAJE ŁADUNKÓW
Warunki transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych różnią się w zależności od konkretnego rodzaju ładunku.
Pierwszy z rodzajów to papier i wyroby papierowe, w tym wszystkie rodzaje papieru (biurowy, do rysowania, do szkicowania, papierosowy, do pakowania, przemysłowy i techniczny, itp.) oraz tektury (obuwnicza, poligraficzna, introligatorska, itp.).
Główną cechą wyrobów papierowych jest higroskopijność i wrażliwość na temperaturę. Zmiany wilgotności i wahania temperatury powodują zmianę koloru, faktury i wytrzymałości danych produktów. Jeśli poziom wilgoci przekracza dopuszczalną normę, papier i tektura pęcznieją i stają się coraz cięższe, gniotą się i zwijają się.
Ponadto, takie ładunki są narażone na działanie innych szkodliwych czynników zewnętrznych. Papier ulega uszkodzeniom pod wpływem brudu, kurzu, światła i uszkodzeń mechanicznych (kompresja, uderzenia, ciśnienie, tarcie). Aby uniknąć uszkodzenia ładunku, wyroby papierowe przewożone są w skrzyniach z dodatkowym zabezpieczeniem przed uszkodzeniami mechanicznymi, zaś papier i tektura umieszczane są w rolach (bele, pudełka). W trakcie przewozu papieru w rolach wewnątrz pojazdu utrzymywana jest określona temperatura i wilgotność.
Drugi rodzaj towarów stanowi celuloza. Celuloza jest głównym surowcem wykorzystywanym w produkcji wyrobów papierowych. Ten ładunek również narażony jest na działanie wilgoci, pęcznieje i ulega rozpadowi przy wysokiej wilgotności.
Dlatego w celu ochrony przed czynnikami zewnętrznych podczas transportu należy przestrzegać wytycznych dotyczących temperatury, unikać wzrostu poziomu wilgotności i inicjacji procesu kondensacji.
Trzeci rodzaj to drewno i tarcica. Drewno reaguje na wysoką wilgotność i wahania temperatury, jest podatne na gnicie i szkodniki. Ponadto, drewno i tarcica często mają niewymiarowe gabaryty, przez co mogą uszkodzić kabinę i nadwozie pojazdu.
Te czynniki wraz z gatunkiem drewna i geografią transportu określają warunki przewozu drewna i płyt OSB: konieczność stabilnego mocowania ładunku, przetwórstwo drewna z użyciem środków przeciw szkodnikom i gniciu, pakowanie towaru w zależności od warunków pogodowych, itp.
AsstrA uważnie śledzi zmiany w krajowych i międzynarodowych regulacjach prawnych dotyczących transportu ładunków, zapewniając bezpieczny i szybki przewóz wyrobów papierowych i drewna na podstawie właściwości danego towaru
-
✅ TRANSPORT PAPIEROWYCH CZASOPISM I OPAKOWAŃ
Klienci AsstrA z branży celulozowo-papierniczej korzystają z kompleksowych usług transportowych i logistycznych w zakresie transportu czasopism i opakowań papierowych. Eksperci z grupy kapitałowej gwarantują niezawodność dedykowanych pojazdów specjalistycznych i profesjonalizm partnerów transportowych. Doświadczenie AsstrA potwierdza nienaganna reputacja firmy w segmencie międzynarodowego transportu papieru.
Gazety i opakowania są wrażliwe na zmiany temperatury i wilgoć, dlatego też podczas transportu należy spełnić szereg warunków.
- Na produkcji towary są pakowane w odpowiednie opakowania o jednakowym rozmiarze. Podczas załadunku paczki należy układać równo, bez załamań.
- Pudełka, w których znajdują się towary, wykonane są z trwałego i odpornego na wilgoć materiału.
- Wolne przestrzenie w pudełkach należy wypełnić miękkim materiałem.
- Czasopisma pakowane są w gruby papier, wiązane taśmą pakunkową lub sznurkiem i dodatkowo owijane folią stretch.
- Pudełka z towarem podlegają etykietowaniu.
- Do transportu wykorzystywane są auta z zamkniętym nadwoziem.
- Pudełka należy bezpiecznie zamocować wewnątrz pojazdu.
Eksperci AsstrA przechodzą szkolenia w zakresie metodologii Six Sigma - koncepcji zarządzania produkcją, która koncentruje się przede wszystkim na kluczowych dla konsumenta aspektach. Koszty i szybkość realizacji procesów są optymalizowane w taki sposób, aby podnieść poziom zadowolenia Klienta. Przy takim podejściu Klient pozostaje w kontakcie z jednym specjalistą, który jest odpowiedzialny za kontrolę nad transportem.
-
✅ RODZAJE TRANSPORTU
Transport papieru w rolach z wykorzystaniem transportu drogowego, a także transport samochodowy drewna to uniwersalny i ekonomiczny sposób dostawy tego wymagającego ładunku. Mobilność transportu samochodowego nie zależy od harmonogramu pracy portów, stacji kolejowych i lotnisk, dlatego też transport nie jest czasochłonny i odbywa się praktycznie w trybie całodobowym.
Eksport płyt drewnopochodnych do krajów Europy z wykorzystaniem transportu drogowego ma wiele zalet: możliwość pełnego załadunku, zachowanie odpowiedniej temperatury, dostawę wielkogabarytowych i ciężkich ładunków, konsolidację ładunków drobnicowych w partnerskich magazynach firmy AsstrA we Włoszech, Niemczech, na Litwie, w Polsce i innych krajach europejskich.
Transport papieru w rolach drogą morską oraz transport morski drewna to korzystny, szybki i skuteczny sposób dostawy na duże odległości.
Używane przy transporcie morskim kontenery dają dodatkową gwarancję bezpieczeństwa przewożonych ładunków. Korzyści płynące z morskich przewozów kontenerowych obejmują: możliwość pełnego i niepełnego załadunku kontenera, przewóz suchych ładunków masowych luzem, kompleksową obsługę ładunku w porcie, uproszczone przejście procedur celnych w Europie i krajach WNP.
Specjaliści AsstrA wykorzystują swój potencjał, przyciągają uwagę zaufanych partnerów transportowych, wybierają odpowiedni środek transportu do przewozu płyt MDF oraz wyrobów celulozowo-papierniczych z uwzględnieniem właściwości danego towaru. W razie potrzeby nasi pracownicy tworzą łączone schematy z użyciem lotnictwa, samochodów, transportu morskiego i kolejowego.
-
✅ NASZE ZALETY
AsstrA od wielu lat jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów, reprezentujących branżę przemysłu drzewnego i celulozowo-papierniczego.
W celu zapewnienia wysokiej jakości usług i zaspokojenia indywidualnych potrzeb klientów nasza firma stworzyła dział AsstrA Wood & Paper Logistics.
W celu realizacji przewozów pracownicy AsstrA wybierają odpowiednio dostosowany środek transportu samochodowego, kolejowego, morskiego, lotniczego, a także tworzą łączone schematy dostawy. W przypadku przewozu ładunków ponadgabarytowych i ładunków ciężkich profesjonalni specjaliści AsstrA opracowują indywidualne projekty logistyczne, gwarantują specjalistyczny sprzęt przeładunkowy, a także wsparcie w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.
Geografia tras firmy AsstrA rozszerza się z każdym rokiem. Nasza firma realizuje transport papieru w rolach i drewna w następujących kierunkach:
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów Unii Europejskiej;
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna między krajami Unii Europejskiej i WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna do/z Chin, krajów Azji Południowo-Wschodniej;
Wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm naszych pracowników, indywidualne podejście do każdego klienta oraz współpraca z zaufanymi partnerami w dziedzinie dostaw pozwalają zagwarantować naszym klientom wytyczenie i dobór optymalnej trasy, sprawną koordynację wszystkich etapów transportu płyt wiórowych w rolach i innych formach, szybką dostawę z zachowaniem ustalonych terminów dostaw, bezpieczeństwo ładunku w trakcie transportu.
-
✅ NASZE ATUTY
- INDYWIDUALNE ROZWIĄZANIA
AsstrA oferuje szerokie możliwości w zakresie transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych na całym świecie, w tym z i do Moskwy. Nasi pracownicy prowadzą indywidualne konsultacje na wszystkich etapach transportu.
- KOMPLEKSOWA OBSŁUGA
Wysoko wykwalifikowani specjaliści AsstrA gwarantują odpowiedni i optymalny zakres usług, który obejmuje transport płyt wiórowych z wykorzystaniem wszystkich środków transportu, magazyn tranzytowy, odprawy celne oraz ubezpieczenie transportowanych wyrobów papierowych. Globalne biura w 22 krajach na całym świecie i 8 własnych agencji celnych pozwalają nam ciągle doskonalić proces transportu i odprawy celnej.
- DOSTAWA W TERMINIE
Wieloletnie doświadczenie, własne środki transportu i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami usług transportowych na podstawie długoterminowych umów pozwalają zagwarantować bezpieczny transport papieru w rolach w ustalonych terminach, nawet w trudnych sytuacjach rynkowych.
- BEZPIECZEŃSTWO
Koncentrujemy się na świadczeniu bezpiecznych, innowacyjnych, efektywnych usług w zakresie transportu wyrobów papierowych i drewna, które spełniają wymogi prawa międzynarodowego. Odpowiedzialność AsstrA za przewożony ładunek jest ubezpieczona na 3 000 000 euro na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Ubezpieczenie zapewnia nasz zaufany partner, Zurich Insurance Company Ltd (Szwajcaria).
- EKOLOGIA
Transport płyt OSB, papieru w rolach i innych produktów z drewna odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska.
-
✅ PRZEPISY/DOKUMENTY
Przepisy dotyczące przewozu papieru w rolach oraz przepisy dotyczące przewozu drewna określane są na podstawie kilku kryteriów: rodzaj transportu, za pośrednictwem którego realizowana jest dostawa, waga i wymiary ładunku, geografia transportu.
W każdym konkretnym przypadku przewoźnicy zapoznają się z przepisami dotyczącymi przewozu różnych rodzajów wyrobów celulozowo-papierowych i drewna z wykorzystaniem zróżnicowanych środków transportu. Należy również pamiętać, że ustawodawstwo wielu państw określa szczegółowe przepisy obrotu gospodarczego drewna i tarcicy, a także przewiduje odpowiedzialność karną za nieprzestrzeganie określonych praw. Różnice dotyczą nie tylko zasad przewozu drewna i wyrobów papierowych, ale również dokumentów niezbędnych do realizacji transportu.
Dokumenty niezbędne przy transporcie drewna: certyfikaty fitosanitarne, świadectwa pochodzenia towaru, umowę z załączoną fakturą i specyfikacją, a także inne dokumenty. Ponadto, pojazdy załadowane drewnem i deskami często przekraczają dopuszczalne gabaryty i wagę, przez co należą do kategorii ładunków ponadgabarytowych.
Transport ładunków ponadgabarytowych wymaga specjalnego zezwolenia, uzgodnienia trasy przewozu oraz spełnienia innych formalności. Przepisy regulujące proces przewozu drewna, celulozy i wyrobów papierowych zawarte są w technicznych aktach prawnych.
Wśród przepisów technicznych szczególne miejsce zajmuje podstawowa kategoria norm GOST. Wszystkie te dokumenty określają skomplikowane i szczegółowe przepisy dotyczące realizacji przewozów płyt MDF i wyrobów papierowych.
AsstrA nie tylko nadzoruje przestrzeganie odpowiednich przepisów i norm, ale udziela również porad w kwestiach związanych z rejestracją załączonej dokumentacji, w tym dokumentów przewozowych, faktur, deklaracji celnych, zezwoleń itp.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat naszych usług, zachęcamy do wypełnienia wniosku na stronie internetowej lub do zgłoszenia się do najbliższego biura AsstrA.
Submit a transport enquiry right now:
*AsstrA-Associated Traffic AG nie współpracuje z osobami fizycznymi i indywidualnymi przedsiębiorstwami.
-
✅ RODZAJE ŁADUNKÓW
Warunki transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych różnią się w zależności od konkretnego rodzaju ładunku.
Pierwszy z rodzajów to papier i wyroby papierowe, w tym wszystkie rodzaje papieru (biurowy, do rysowania, do szkicowania, papierosowy, do pakowania, przemysłowy i techniczny, itp.) oraz tektury (obuwnicza, poligraficzna, introligatorska, itp.).
Główną cechą wyrobów papierowych jest higroskopijność i wrażliwość na temperaturę. Zmiany wilgotności i wahania temperatury powodują zmianę koloru, faktury i wytrzymałości danych produktów. Jeśli poziom wilgoci przekracza dopuszczalną normę, papier i tektura pęcznieją i stają się coraz cięższe, gniotą się i zwijają się.
Ponadto, takie ładunki są narażone na działanie innych szkodliwych czynników zewnętrznych. Papier ulega uszkodzeniom pod wpływem brudu, kurzu, światła i uszkodzeń mechanicznych (kompresja, uderzenia, ciśnienie, tarcie). Aby uniknąć uszkodzenia ładunku, wyroby papierowe przewożone są w skrzyniach z dodatkowym zabezpieczeniem przed uszkodzeniami mechanicznymi, zaś papier i tektura umieszczane są w rolach (bele, pudełka). W trakcie przewozu papieru w rolach wewnątrz pojazdu utrzymywana jest określona temperatura i wilgotność.
Drugi rodzaj towarów stanowi celuloza. Celuloza jest głównym surowcem wykorzystywanym w produkcji wyrobów papierowych. Ten ładunek również narażony jest na działanie wilgoci, pęcznieje i ulega rozpadowi przy wysokiej wilgotności.
Dlatego w celu ochrony przed czynnikami zewnętrznych podczas transportu należy przestrzegać wytycznych dotyczących temperatury, unikać wzrostu poziomu wilgotności i inicjacji procesu kondensacji.
Trzeci rodzaj to drewno i tarcica. Drewno reaguje na wysoką wilgotność i wahania temperatury, jest podatne na gnicie i szkodniki. Ponadto, drewno i tarcica często mają niewymiarowe gabaryty, przez co mogą uszkodzić kabinę i nadwozie pojazdu.
Te czynniki wraz z gatunkiem drewna i geografią transportu określają warunki przewozu drewna i płyt OSB: konieczność stabilnego mocowania ładunku, przetwórstwo drewna z użyciem środków przeciw szkodnikom i gniciu, pakowanie towaru w zależności od warunków pogodowych, itp.
AsstrA uważnie śledzi zmiany w krajowych i międzynarodowych regulacjach prawnych dotyczących transportu ładunków, zapewniając bezpieczny i szybki przewóz wyrobów papierowych i drewna na podstawie właściwości danego towaru
-
✅ TRANSPORT PAPIEROWYCH CZASOPISM I OPAKOWAŃ
Klienci AsstrA z branży celulozowo-papierniczej korzystają z kompleksowych usług transportowych i logistycznych w zakresie transportu czasopism i opakowań papierowych. Eksperci z grupy kapitałowej gwarantują niezawodność dedykowanych pojazdów specjalistycznych i profesjonalizm partnerów transportowych. Doświadczenie AsstrA potwierdza nienaganna reputacja firmy w segmencie międzynarodowego transportu papieru.
Gazety i opakowania są wrażliwe na zmiany temperatury i wilgoć, dlatego też podczas transportu należy spełnić szereg warunków.
- Na produkcji towary są pakowane w odpowiednie opakowania o jednakowym rozmiarze. Podczas załadunku paczki należy układać równo, bez załamań.
- Pudełka, w których znajdują się towary, wykonane są z trwałego i odpornego na wilgoć materiału.
- Wolne przestrzenie w pudełkach należy wypełnić miękkim materiałem.
- Czasopisma pakowane są w gruby papier, wiązane taśmą pakunkową lub sznurkiem i dodatkowo owijane folią stretch.
- Pudełka z towarem podlegają etykietowaniu.
- Do transportu wykorzystywane są auta z zamkniętym nadwoziem.
- Pudełka należy bezpiecznie zamocować wewnątrz pojazdu.
Eksperci AsstrA przechodzą szkolenia w zakresie metodologii Six Sigma - koncepcji zarządzania produkcją, która koncentruje się przede wszystkim na kluczowych dla konsumenta aspektach. Koszty i szybkość realizacji procesów są optymalizowane w taki sposób, aby podnieść poziom zadowolenia Klienta. Przy takim podejściu Klient pozostaje w kontakcie z jednym specjalistą, który jest odpowiedzialny za kontrolę nad transportem.
-
✅ RODZAJE TRANSPORTU
Transport papieru w rolach z wykorzystaniem transportu drogowego, a także transport samochodowy drewna to uniwersalny i ekonomiczny sposób dostawy tego wymagającego ładunku. Mobilność transportu samochodowego nie zależy od harmonogramu pracy portów, stacji kolejowych i lotnisk, dlatego też transport nie jest czasochłonny i odbywa się praktycznie w trybie całodobowym.
Eksport płyt drewnopochodnych do krajów Europy z wykorzystaniem transportu drogowego ma wiele zalet: możliwość pełnego załadunku, zachowanie odpowiedniej temperatury, dostawę wielkogabarytowych i ciężkich ładunków, konsolidację ładunków drobnicowych w partnerskich magazynach firmy AsstrA we Włoszech, Niemczech, na Litwie, w Polsce i innych krajach europejskich.
Transport papieru w rolach drogą morską oraz transport morski drewna to korzystny, szybki i skuteczny sposób dostawy na duże odległości.
Używane przy transporcie morskim kontenery dają dodatkową gwarancję bezpieczeństwa przewożonych ładunków. Korzyści płynące z morskich przewozów kontenerowych obejmują: możliwość pełnego i niepełnego załadunku kontenera, przewóz suchych ładunków masowych luzem, kompleksową obsługę ładunku w porcie, uproszczone przejście procedur celnych w Europie i krajach WNP.
Specjaliści AsstrA wykorzystują swój potencjał, przyciągają uwagę zaufanych partnerów transportowych, wybierają odpowiedni środek transportu do przewozu płyt MDF oraz wyrobów celulozowo-papierniczych z uwzględnieniem właściwości danego towaru. W razie potrzeby nasi pracownicy tworzą łączone schematy z użyciem lotnictwa, samochodów, transportu morskiego i kolejowego.
-
✅ NASZE ZALETY
AsstrA od wielu lat jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów, reprezentujących branżę przemysłu drzewnego i celulozowo-papierniczego.
W celu zapewnienia wysokiej jakości usług i zaspokojenia indywidualnych potrzeb klientów nasza firma stworzyła dział AsstrA Wood & Paper Logistics.
W celu realizacji przewozów pracownicy AsstrA wybierają odpowiednio dostosowany środek transportu samochodowego, kolejowego, morskiego, lotniczego, a także tworzą łączone schematy dostawy. W przypadku przewozu ładunków ponadgabarytowych i ładunków ciężkich profesjonalni specjaliści AsstrA opracowują indywidualne projekty logistyczne, gwarantują specjalistyczny sprzęt przeładunkowy, a także wsparcie w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.
Geografia tras firmy AsstrA rozszerza się z każdym rokiem. Nasza firma realizuje transport papieru w rolach i drewna w następujących kierunkach:
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów Unii Europejskiej;
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna między krajami Unii Europejskiej i WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna do/z Chin, krajów Azji Południowo-Wschodniej;
Wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm naszych pracowników, indywidualne podejście do każdego klienta oraz współpraca z zaufanymi partnerami w dziedzinie dostaw pozwalają zagwarantować naszym klientom wytyczenie i dobór optymalnej trasy, sprawną koordynację wszystkich etapów transportu płyt wiórowych w rolach i innych formach, szybką dostawę z zachowaniem ustalonych terminów dostaw, bezpieczeństwo ładunku w trakcie transportu.
-
✅ NASZE ATUTY
- INDYWIDUALNE ROZWIĄZANIA
AsstrA oferuje szerokie możliwości w zakresie transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych na całym świecie, w tym z i do Moskwy. Nasi pracownicy prowadzą indywidualne konsultacje na wszystkich etapach transportu.
- KOMPLEKSOWA OBSŁUGA
Wysoko wykwalifikowani specjaliści AsstrA gwarantują odpowiedni i optymalny zakres usług, który obejmuje transport płyt wiórowych z wykorzystaniem wszystkich środków transportu, magazyn tranzytowy, odprawy celne oraz ubezpieczenie transportowanych wyrobów papierowych. Globalne biura w 22 krajach na całym świecie i 8 własnych agencji celnych pozwalają nam ciągle doskonalić proces transportu i odprawy celnej.
- DOSTAWA W TERMINIE
Wieloletnie doświadczenie, własne środki transportu i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami usług transportowych na podstawie długoterminowych umów pozwalają zagwarantować bezpieczny transport papieru w rolach w ustalonych terminach, nawet w trudnych sytuacjach rynkowych.
- BEZPIECZEŃSTWO
Koncentrujemy się na świadczeniu bezpiecznych, innowacyjnych, efektywnych usług w zakresie transportu wyrobów papierowych i drewna, które spełniają wymogi prawa międzynarodowego. Odpowiedzialność AsstrA za przewożony ładunek jest ubezpieczona na 3 000 000 euro na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Ubezpieczenie zapewnia nasz zaufany partner, Zurich Insurance Company Ltd (Szwajcaria).
- EKOLOGIA
Transport płyt OSB, papieru w rolach i innych produktów z drewna odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska.
- INDYWIDUALNE ROZWIĄZANIA
-
✅ PRZEPISY/DOKUMENTY
Przepisy dotyczące przewozu papieru w rolach oraz przepisy dotyczące przewozu drewna określane są na podstawie kilku kryteriów: rodzaj transportu, za pośrednictwem którego realizowana jest dostawa, waga i wymiary ładunku, geografia transportu.
W każdym konkretnym przypadku przewoźnicy zapoznają się z przepisami dotyczącymi przewozu różnych rodzajów wyrobów celulozowo-papierowych i drewna z wykorzystaniem zróżnicowanych środków transportu. Należy również pamiętać, że ustawodawstwo wielu państw określa szczegółowe przepisy obrotu gospodarczego drewna i tarcicy, a także przewiduje odpowiedzialność karną za nieprzestrzeganie określonych praw. Różnice dotyczą nie tylko zasad przewozu drewna i wyrobów papierowych, ale również dokumentów niezbędnych do realizacji transportu.
Dokumenty niezbędne przy transporcie drewna: certyfikaty fitosanitarne, świadectwa pochodzenia towaru, umowę z załączoną fakturą i specyfikacją, a także inne dokumenty. Ponadto, pojazdy załadowane drewnem i deskami często przekraczają dopuszczalne gabaryty i wagę, przez co należą do kategorii ładunków ponadgabarytowych.
Transport ładunków ponadgabarytowych wymaga specjalnego zezwolenia, uzgodnienia trasy przewozu oraz spełnienia innych formalności. Przepisy regulujące proces przewozu drewna, celulozy i wyrobów papierowych zawarte są w technicznych aktach prawnych.
Wśród przepisów technicznych szczególne miejsce zajmuje podstawowa kategoria norm GOST. Wszystkie te dokumenty określają skomplikowane i szczegółowe przepisy dotyczące realizacji przewozów płyt MDF i wyrobów papierowych.
AsstrA nie tylko nadzoruje przestrzeganie odpowiednich przepisów i norm, ale udziela również porad w kwestiach związanych z rejestracją załączonej dokumentacji, w tym dokumentów przewozowych, faktur, deklaracji celnych, zezwoleń itp.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat naszych usług, zachęcamy do wypełnienia wniosku na stronie internetowej lub do zgłoszenia się do najbliższego biura AsstrA.