Wydawać by się mogło, iż w dobie Covid-19 nic już nas nie zdziwi. A jednak dekret francuskiego rządu jest dla wielu firm transportowych sporym zaskoczeniem.
Od dzisiaj (2 lutego 2021 r.) polscy kierowcy przewożący towary niebezpieczne we własnym kraju, w przeciwieństwie do swoich zagranicznych kolegów, nie będą mogli korzystać z możliwości używania zaświadczeń ADR, których termin ważności upłynął w czasie trwania epidemii COVID-19.
Wraz z początkiem tego roku doszło do istotnej zmiany prawa z punktu widzenia przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą jako osoba fizyczna.
Węgierski rząd zmienił rozporządzenie w sprawie systemu BIREG. Dla przewoźników spoza Węgier najistotniejsze jest to, że przewozy wykonywane na podstawie licencji wspólnotowej nie muszą być rejestrowane w systemie.
Już nie 500 zł, ale aż 6 tysięcy zł będzie wynosić kara za przekroczenie nacisku na jedną lub wiele osi i dmc oraz wymiaru pojazdu do 10 proc. – wynika ze zmian, jakie znalazły się w podpisanej przez prezydenta ustawie dotyczącej m.in. z ciężarówek o dopuszczalnym nacisku do 11,5 t na oś napędową.
Francuskie zakazy ruchu obowiązują samochody ciężarowe i zestawy pojazdów o dmc powyżej 7,5 tony, z wyjątkiem pojazdów specjalnych oraz pojazdów rolniczych.
Chyba nikt z branży logistycznej nie zaprzeczy, że w wyniku globalnej pandemii, rok 2020 przejdzie do historii jako najtrudniejszy od dekad – zarówno dla branży jak i dla klientów.
Chociaż działy zajmujące się łańcuchem dostaw mają różne wewnętrzne wskaźniki, liderzy łańcucha powinni brać pod uwagę również doświadczenia klientów. Takie wnioski płyną z ostatniego sympozjum firmy doradczej Gartner.
Światowy popyt na przewozy lotnicze cargo we wrześniu był poniżej poziomu z poprzedniego roku. Widać jednak poprawę w stosunku do sierpnia – podaje International Aviation Association (IATA).
Rząd hiszpańskiej wspólnoty autonomicznej Kastylia i León opublikował wczoraj porozumienie zawierające szereg środków mających ograniczyć i zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Najnowszy odczyt indeksu PMI obrazujący warunki w polskim sektorze przemysłowym wskazuje na ożywienie czwarty miesiąc z rzędu. To co może jednak niepokoić, to fakt, że wskaźnik PMI w październiku był na identycznym poziomie jak we wrześniu.
Wolumen przesyłek w Wiedniu od lat rośnie, a według szacunków do 2025 r. może się podwoić. Dlatego Austriacka Izba Gospodarcza poszukuje nowych ekologicznych rozwiązań w logistyce.
21 niemieckich stowarzyszeń przemysłowych i handlowych apeluje o zwiększenie dmc w kraju z 40 do 44 ton. Dzięki temu możliwe byłoby ograniczenie emisji CO2, ale to nie jedyna zaleta tego rozwiązania.
Właściciele magazynów, a także wynajmujący tego rodzaju obiekty nie mają wątpliwości, że koszty składowania będą w najbliższych latach rosnąć. Nic dziwnego – to rezultat inflacji, ale nie tylko.
Ministrowie z krajów Unii Europejskiej odpowiedzialni za „sprawy ogólne” przyjęli wczoraj zalecenia, na podstawie których kierowcy ciężarówek w transporcie międzynarodowym zostaną zwolnieni z obowiązku kwarantanny.
O 44,3 proc. zmniejszyła się liczba rejestracji nowych ciągników samochodowych w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 r., w porównaniu do ubiegłego roku. O 34 proc. – liczba samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 t.
Recykling wody to oszczędność nawet do 50 proc. wody czystej zużywanej w budynku i obniżenie opłaty za usługi wodne do 90 proc. – taki wniosek dla branży magazynowej płynie z najnowszego raportu „Industrial Goes Green”, który przygotowała firma doradcza Cushman & Wakefield.