Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej, która była gościem konferencji, podkreśliła w swoim wystąpieniu, jak ważna w inicjowaniu zmian na rzecz zrównoważonego rozwoju jest rola marek, innowacji i współpraca pomiędzy wszystkimi kluczowymi podmiotami.
- Zrównoważony rozwój nie jest nowym tematem. Świat zmaga się z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi od wielu lat. Musimy jednak mieć świadomość, że już w tym momencie korzystamy z zasobów naturalnych przyszłych pokoleń. Patrząc na obecne wzorce konsumpcyjne, wkrótce będziemy potrzebować ich trzykrotność – rozpoczęła swoje wystąpienie Geraldine Huse.
Zmiany klimatyczne wydają się być nie do powstrzymania, a świat zmaga się z niedoborem wody oraz problemem odpadów, zwłaszcza w morzach i oceanach. Zgodnie z najnowszym raportem Greenpeace, do 2050 roku, w oceanach znajdzie się więcej plastiku niż ryb.