Problem braku parkingów dla ciężarówek to dla kierowców codzienność. Nowe obiekty powstają zbyt wolno, miejsc wciąż brakuje, a trucków na drogach przybywa. Niemcy testują rozwiązanie, które pozwala lepiej wykorzystywać powierzchnię istniejących już parkingów.
Oprócz rozbudowy istniejących parkingów i budowy nowych obiektów, potrzebne są krótkoterminowe rozwiązania w celu zapewnienia kierowcom ciężarówek miejsc parkingowych. Znalezienie wolnego miejsca postojowego dla ciężarówki w Niemczech, największym kraju tranzytowym Europy, graniczy czasem z niemożliwością. Dlatego też kierowcy, by odbyć przepisowy odpoczynek, zmuszeni są niekiedy do zaparkowania ciężarówki na wjazdach lub zjazdach z parkingów, a nawet pod marketami, czy w innych niedozwolonych miejscach, gdzie mogą stanowić zagrożenie dla innych użytkowników ruchu.
Z tego też powodu Niemcy szukają rozwiązań, które złagodzą ten problem. Jednym z nich jest system pozwalający na parkowanie w kolumnach, który jest testowany od roku na niemieckiej A93 na parkingu Inntal West tuż przy granicy z Austrią. Testy pilotażowe potrwają do końca 2020 r., a od ich wyniku będzie zależało, czy rozwiązanie zostanie wdrożone w całym kraju.
trans.info