Międzynarodowa firma transportowo-logistyczna AsstrA-Associated Traffic AG od wielu lat specjalizuje się w organizowaniu przewozów z wykorzystaniem transportu kolejowego. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wysokiej jakości świadczonych usług z oferty AsstrA korzystają zarówno przedstawiciele małych i średnich firm, jak i globalni liderzy różnorodnych branż. Liczba odprawionych przez AsstrA wagonów w latach 2015-2017 zwiększyła się prawie sześciokrotnie, sięgając rzędu 4500. Obrót handlowy przewozów kolejowych w 2017 r. wyniósł 18,7 mln euro.
Główną zaletą przewozów kolejowych jest możliwość dostarczenia ładunków wielkogabarytowych na duże odległości, co w przypadku transportu drogowego jest trudne lub nawet niemożliwe. Wysoka ładowność taboru kolejowego pozwala na przewożenie w specjalistycznych wagonach pokaźnych partii towarów przy minimalnym nakładzie pracy. Za transportem kolejowym przemawia także jego wielokrotnie potwierdzona niezawodność, dająca gwarancję bezpiecznego dostarczenia ładunku do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Warto zauważyć, że kolej, w przeciwieństwie do innych środków transportu, nie jest zależna od warunków atmosferycznych. To także najbardziej przyjazny dla środowiska środek transportu.
Grupa AsstrA-Associated Traffic AG oferuje szeroką gamę rozwiązań logistycznych w zakresie transportu kolejowego. Specjaliści firmy zawsze profesjonalnie opracowują plan załadunku i mocowania przewożonych towarów. AsstrA oferuje dostawę niemal wszystkich rodzajów ładunków, w tym paczkowanych, ponadgabarytowych i ciężkich, a także ładunków masowych i sypkich. Oferta firmy obejmuje także przewozy produktów przemysłu metalurgicznego i papierniczego, w tym papieru, tektury oraz produktów drukowanych. AsstrA zapewnia również optymalne rozwiązania logistyczne dla przemysłu chemicznego, budowlanego, motoryzacyjnego i innych branż. Na liście usług Klienci AsstrA znajdą też transport towarów konsumpcyjnych w kontenerach chłodniczych oraz przewóz ładunków niebezpiecznych. Jak zaznacza Dmitrij Mikelev, Kierownik Działu Przewozów Kolejowych: „Transport kolejowy ładunków niebezpiecznych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przy użyciu odpowiednich kontenerów, dobieranych w zależności od klasy zagrożenia danego towary. Specjaliści AsstrA zapewniają bezpieczną i szybką dostawę w oparciu o właściwości konkretnego produktu".
Grupa AsstrA systematycznie wzmacnia swoją pozycję w segmencie transportu kolejowego. W 2017 roku między AsstrA-Associated Traffic AG i oddziałem Kolei Rosyjskich została podpisana umowa dotycząca opłacenia tras tranzytowych na terytorium Rosji. „Dzięki własnym kodom tranzytowym możemy opłacić taryfy kolejowe z Brześcia do Chin, obejmując jednocześnie Białoruś, Rosję i Kazachstan", dodaje Dmitrij Mikelev.
AsstrA AG dostarcza również ładunki z wykorzystaniem przyspieszonych pociągów kontenerowych na kierunkach Chiny-Europa/kraje WNP-Chiny. Dostawa jest realizowana przez Zabajkalsk (północny korytarz), Nauszki (korytarz mongolski) i Dostyk (południowy korytarz). Ze względu na duże zapotrzebowanie na transport kolejowy, pociągi kontenerowe z Chin do Europy kursują z częstotliwością 26 przewozów tygodniowo, z Europy do Chin – 21 transportów w ciągu 7 dni.
Ważnym punktem na trasie Chiny-Europa/kraje WNP-Chiny jest Polska. Jak pokazują szacunkowe dane z 2017 r., podane przez Europejski Urząd Statystyczny, Eurostat, łączna masa ładunków przewiezionych transportem kolejowym z Chin do Polski wyniosła w danym roku około 86 tys. ton. Jest to trzeci wynik zaraz po Czechach i Niemczech. Dzięki położeniu geograficznemu na skrzyżowaniu podstawowych szlaków transportowych Europy, Polska jest strategicznym węzłem tranzytowym. Biura AsstrA w Polsce zlokalizowane są w trzech miastach – w Warszawie, jedno z największych biur firmy, a także w Poznaniu i Gdańsku.
W miejscowości Małaszewicze, na wschodniej granicy kraju, znajduje się stacja graniczna Polska/Białoruś (Brześć), gdzie świadczone są profesjonalne usługi przeładunkowe. „Specjaliści firmy z biura w Brześciu organizują przeładunek na stacjach granicznych z samochodu lub standardowego wagonu, 1435 mm, na wagon szerokotorowy, 1520 mm, lub na kontener. W razie konieczności oferujemy również wagony innych firm dla rejsów technicznych", komentuje Dmitrij Mikelev.
Pozostałe główne stacje graniczne znajdują się w miastach Dostyk/Alashankou, Altynkol/Khorgas na granicy Chin i Kazachstanu, a także w Zabajkalsku/Mandżuria, na granicy Chin i Rosji.
Zasięg geograficzny usług transportu kolejowego AsstrA jest bardzo szeroki. Obejmuje on połączenia kolejowe w Europie, w tym na Bałkanach, a także w krajach WNP. To także transport między Europą i Kaukazem oraz między Europą i Azją Środkową. AsstrA współpracuje również z klientami, którzy są zainteresowani transportem między Chinami, Europą i krajami WNP, a także między Mongolią, Europą i krajami WNP. Jako ambitny dostawca usług logistycznych, AsstrA nieustannie poszukuje nowych możliwości rozwoju usług transportu kolejowego: „Planujemy rozwinąć najbardziej wysunięty na południe korytarz transportu kolejowego biegnący przez Baku-Tbilisi-Kars", dodaje Dmitrij Mikelev.