Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) powstało w Hawanie na Kubie w kwietniu 1945 roku. Na początkowej liście członków tej pozarządowej organizacji znalazło się 57 uczestników z 31 państw. Według Wikipedii na początku 2021 roku 290 przedstawiciele IATA ze 120 krajów obsługiwało 82% lotów międzynarodowych.
Zrzeszenie znalazło się na czele listy wpływowych organizacji na świecie. Dziś każdy członek IATA nastawiony jest na rozwój i promocję transportu lotniczego z uwzględnieniem zainteresowań i oczekiwań konsumentów. Globalna misja pozostaje niezmienna: wsparcie, zarządzanie i rozwój przemysłu lotniczego.
IATA koncentruje się na wsparciu technicznym, ustalaniu odpowiednich stawek, wyznaczaniu standardów branżowych oraz doradztwie w kwestiach prawnych, medycznych i finansowych związanych z branżą lotniczą. Ponadto IATA działa jako mediator w rozwiązywaniu problemów między liniami lotniczymi, których nie można rozstrzygnąć bezpośrednio.
Działające na rynku logistyki transportowej od 2016 roku biuro AsstrA w Stambule stale poszerza zakres usług dla tureckich Klientów. Jeden z priorytetów rozwoju na 2021 rok to poprawa oferty transportu lotniczego. Dołączenie do IATA było zatem naturalnym krokiem w tym roku. Firmy, które chcą przystąpić do zrzeszenia, są akredytowane i otrzymują certyfikat gwarancji oferowanych usług na światowym poziomie.
Biura AsstrA w Polsce, Włoszech i Rosji są już członkami IATA. 7 czerwca 2021 roku czwarty oddział spółki w Turcji uzyskał certyfikat IATA. Zespół ze Stambułu ukończył proces certyfikacji szybciej niż większość kandydatów.
Abdullah Karabulut
– Otrzymaliśmy certyfikat IATA zaledwie sześć miesięcy po złożeniu wniosku. Dziś dział transportu lotniczego w Stambule pracuje pod auspicjami IATA – mówi Abdullah Karabulut, specjalista ds. transportu lotniczego AsstrA w Turcji.
Dla Klientów korporacyjnych certyfikacja to niezaprzeczalna zaleta, ponieważ wyeliminowanie jednego ogniwa w łańcuchu dostaw oznacza niższe końcowe koszty transportowe. Bezpieczeństwo lotów i przewożonych ładunków pozostaje priorytetem zarówno dla zespołu AsstrA, jak i IATA. Wyróżnienie pomoże Klientom w pełni zaufać jakości usług transportu lotniczego oferowanych przez biuro w Turcji. Dzięki temu Klienci mają więcej czasu na planowanie i wdrażanie długofalowych strategii rozwoju.