Niekiedy elementy konstrukcji przemysłowych, zanim zaczną być wykorzystywane w fabryce do produkowania towarów, pokonują duże odległości od miejsca produkcji do miejsca docelowego. W ostatnim czasie eksperci międzynarodowej grupy kapitałowej AsstrA-Associated Traffic AG zorganizowali kilka transportów linii produkcyjnych z Azji do Polski. O szczegółach zrealizowanych projektów opowiada Kierownik frachtu morskiego z gdańskiego biura AsstrA, Janusz Buliński.
Linia wysokiego ciśnienia z Korei do Polski
Przewóz zrealizowany na trasie Korea-Polska obejmował dostawę 10 ponadgabarytowych części linii wysokiego ciśnienia.
„Duże wyzwanie podczas realizacji tego projektu stanowił termin dostawy, wypadający tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Ładunki o szerokości 4,5 m były transportowane w jednym rzucie. W koreańskim mieście Inczon linia została załadowana na platformy typu 40' Flatrack i do standardowych kontenerów, a potem wysłana do portu w Gdańsku. Z polskiego portu do Wrocławia towar przewieziono za pomocą naczep niskopodwoziowych i standardowych zestawów kontenerowych. Klient skorzystał z kompleksowej obsługi grupy AsstrA obejmującej fracht morski, przeładunek towaru na naczepy i dowóz do punktu docelowego. Realizacja projektu zajęła około 45 dni”, wyjaśnia Janusz Buliński.
Linia produkcyjna z Chin do Polski
Kolejna dostawa ponadgabarytowych ładunków zrealizowana przez ekspertów AsstrA obejmowała transport na odcinku Chiny-Polska.
„Ładunek stanowiący linię produkcyjną składał się z 500 elementów. Ogólna masa wyniosła 1 000 ton. Z Chin do Polski ładunek dostarczono morzem. Towar w Szanghaju został załadowany do 60 kontenerów typu 20’DV, 40’DV, 40’HC, Open Top 40 oraz Flatrack 40’. Przewóz z polskiego portu do Jasła był realizowany z pomocą różnych typów transportu intermodalnego: kolei, zwykłych plandek, naczep niskopodwoziowych, naczep kontenerowych.”, kontynuuje Janusz Buliński.
Logistyka w czasie pandemii
Grupa AsstrA realizuje transporty z Chin i zabezpiecza kompleksową obsługę logistyczną również w czasie pandemii.
„W dzisiejszej sytuacji eksperci AsstrA nadał regularnie realizują transporty morskie. Wśród bieżących projektów należy wymienić dostawę elektroniki z Chin do Polski, Włoch, Wielkiej Brytanii i na Węgry. Wprowadzone przez rząd ograniczenia, celem których jest obniżenie liczby zakażonych, mają bezpośredni wpływ na organizację transportów. Eksperci grupy kapitałowej ciągle monitorują sytuację w celu zabezpieczenia sprawnego działania łańcucha dostaw. Priorytetem AsstrA jest organizacja bezpiecznych przewozów. Respektując rekomendacje Świtowej Organizacji Zdrowia i kierując się przepisami rządowymi zespół AsstrA zapewnia Klientom nieprzerwaną obsługę logistyczną”, podsumowuje Janusz Buliński.