Aktualnie biuro AsstrA w Nowym Jorku jest oficjalnym morskim przewoźnikiem amerykańskich ładunków eksportowych i importowych. Dla Klientów stanowi to kolejne potwierdzenie wiarygodności AsstrA jako partnera logistycznego.
O etapach uzyskania licencji i płynących z niej korzyściach dla Klientów opowiada dyrektor regionalny AsstrA w USA, Viacheslav Tureiko.
- Jaka jest różnica między licencją Freight Forwarder, a NVOCC?
Posiadacz licencji NVOCC działa jako przewoźnik morski i otrzymuje prawo do wystawiania listów przewozowych HBL po otrzymaniu towaru do transportu morskiego. Dla linii morskich NVOCC działa jako właściciel ładunku. Przewoźnik NVOCC może zawierać bezpośrednie umowy o świadczenie usług z liniami morskimi i przysługują mu indywidualne stawki ulgowe.
Działalność Freight Forwarder w USA jest bardziej związana z prawidłowym i kompletnym przepływem dokumentów dla eksporterów i importerów, przestrzeganiem zasad dotyczących importu i eksportu w imieniu Klientów.
Posiadanie zarówno licencji NVOCC, jak i Freight Forwarder zapewnia grupie kapitałowej pełną kontrolę nad przepływami eksportowo-importowymi Klientów w USA oraz konkurencyjne usługi
- Jakie są kuluary uzyskania licencji NVOCC?
Po pierwsze, jest to wieloetapowy i złożony proces. Zespół AsstrA przeszedł szereg procedur rejestracyjnych, dostarczając licznych informacji w celu potwierdzenia zgodności z wymaganiami niezawodnego operatora logistycznego. Jednym z kluczowych zadań było przekonanie Federalnej Komisji Morskiej o zdolności AsstrA do świadczenia wysokiej jakości usług. Ponadto grupa kapitałowa musiała udowodnić, że zapewnia gwarancje finansowe i spełnia wymagania stawiane firmom, pretendującym do zarządzania przepływami eksportowymi i importowymi w USA.
Jak wiadomo, wymogi bezpieczeństwa transportu i przepisy antyterrorystyczne w Stanach Zjednoczonych są jednymi z najbardziej złożonych na świecie. Warunkiem uzyskania licencji jest obecność personelu wykwalifikowanego i doświadczonego w zakresie transportu morskiego. Specjaliści są sprawdzani pod kątem posiadania kompetencji niezbędnych do wdrożenia procesu wysyłki i pełnej zgodności z amerykańskimi standardami w tym zakresie.
Po drugie, pomimo zgodności z powyższymi wymogami, ważne jest również posiadanie rekomendacji kilku linii żeglugowych poświadczających wiarygodność AsstrA jako partnera biznesowego na rynku.
- Jakie korzyści z powyższego zyskują Klienci?
AsstrA NY jest globalnym NVOCC i działa jako przewoźnik morski, spedytor oraz nadawca ładunku, dzięki czemu Klient nie musi martwić się o:
- przygotowanie niezbędnej dokumentacji,
- odbiór i dostawę ładunku do portu wyjścia,
- procedury portowe i załadunek na statek,
- czarter i transport morski,
- procedury portowe i celne w porcie przeznaczenia,
- dostawę ładunku do drzwi odbiorcy.
AsstrA zapewnia powyższy zakres usług na każdej trasie. Nie ma potrzeby szukania kilku partnerów do wykonania jednego transportu. Klienci otrzymują konkurencyjne stawki i alternatywne opcje logistyczne w Stanach Zjednoczonych. Jest to możliwe dzięki umowom serwisowym, takim jak NVOCC z przewoźnikami morskimi, długoterminowej współpracy w zakresie amerykańskich przepływów towarowych, zarówno na wschód, jak i na zachód, obecności bezpośrednich umów z przewoźnikami w całych Stanach Zjednoczonych. Ponadto AsstrA NY Inc. jest uprawniona do wystawiania własnych listów przewozowych HBL, co upraszcza transakcje finansowe Klientów i gwarantuje ochronę informacji biznesowych.
Klienci mają pełną kontrolę nad procesem dostawy ładunków „od drzwi do drzwi” oraz otrzymują najwyższy poziom usług, jaki świadczy profesjonalny zespół AsstrA w Europie, krajach WNP, Azji i USA.