Liczba samochodów na świecie rośnie z roku na rok. W 2019 r. międzynarodowa sprzedaż w branży osiągnęła 75 milionów pojazdów. AsstrA utworzyła wyspecjalizowany dział AsstrA Automotive Logistics, aby zapewnić ukierunkowane rozwiązania kwestii logistycznych firm produkujących samochody, opony i części zamiennych.
Specyfika takiego transportu polega na tym, że za załadunek, zabezpieczenie, odbezpieczenie i rozładunek odpowiada kierowca autotransportera, a nie nadawca czy odbiorca. Kierowca przyjmuje i odbiera samochody ustawione w rzędzie, a także samodzielnie przewozi je do autotransportera.
Alexandr Lanets
„Niektóre autotransportery są otwarte i w przypadku takiego transportu «Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów» ogranicza odpowiedzialność przewoźnika. Jeżeli ładunek dostarczany jest otwartym transportem i nie został odpowiednio zapakowany, przewoźnik ma prawo odmówić rekompensaty za wióry i zarysowania, które wystąpiły w czasie transportu”, wyjaśnia Aleksandr Lanets, specjalista działu AsstrA Automotive Logistics.
„W takiej sytuacji ubezpieczenie CMR nie obejmuje szkód powstałych podczas załadunku lub rozładunku. Limit na przewóz drogich pojazdów, który wynosi 8,33 SDR za 1 kg brutto jest niewystarczający, ponieważ masa samochodu to 1 200-2 500 kg, a koszt waha się w granicach 60-600 tys. euro. Dlatego tak ważne jest wykupienie ubezpieczenia «od wszelkich ryzyk»”.
Zespół AsstrA zapewnia najwyższej jakości usługi transportowe samochodów z Europy Zachodniej do Białorusi, Rosji, Uzbekistanu, Kazachstanu, Azerbejdżanu i odwrotnie. W przypadku takich tras Klienci zazwyczaj wybierają transport dużymi, otwartymi autotransporterami, które mieszczą 5-8 samochodów lub małymi z 2-4 pojazdami. Opcja serwisowa jest dostępna zarówno dla nowych, jak i używanych samochodów.
Nikolaj Krokun
„Najdalsza trasa ostatnio realizowanego projektu wynosiła ponad 3 500 km z Hiszpanii na Białoruś. Zespół podjął poważne działania, aby zapewnić regularne dostawy podwozi Iveco. Miesięcznie tę trasę przejeżdża od 10 do 12 autotransporterów, czasem dwa razy, uwzględniając rejs powrotny. Klient otrzymał lukratywną ofertę, pojazd przewoźnika wraca sprawnie do dostępnej floty, a AsstrA otrzymuje regularne zlecenia”, opowiada Nikolaj Krokun, kierownik działu AsstrA Automotive Logistics.
Zespół ekspertów samodzielnie obsługuje pojazdy samobieżne z Europy do krajów WNP, zapewniając doświadczonych kierowców. Klienci wysyłający ładunki w tym kierunku mogą również otrzymać pomoc w uzyskaniu numerów tranzytowych UE, ubezpieczenia CASCO oraz OSAGO w przypadku projektów na terenie Rosji.
Klienci AsstrA zazwyczaj decydują się na dostarczanie drogich samochodów z krajów WNP na rynek europejski i z odwrotnym kierunku przy użyciu krytych autotransporterów. Dealerzy Porsche, Bentley i Rolls-Royce współpracują z zespołem AsstrA przy dostawach samochodów z Niemiec na Białoruś i do Rosji. Grupa kapitałowa z powodzeniem współpracowała z takimi Klientami jak Fiat, Skoda, Tesla, Renault i Volvo.