Będą one wymieniane z innymi krajami Unii Europejskiej, w ramach “zgłoszeń wyników drogowej kontroli technicznej pojazdów użytkowych wskazujących poważne lub niebezpieczne usterki” – czytamy w projekcie ustawy.
Kierowcy kontrolowanych pojazdów:
- służących do przewozu osób (samochody kategorii M2, M3 – o więcej niż ośmiu miejscach dla pasażerów)
- służących do przewozu ładunków (kategoria N2 i N3 – o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t)
- przyczep (kategorii O3 i O4 – o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t)
- i ciągników kołowych (kategorii T5 – o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h)
użytkowanych na drodze publicznej do wykonywania zarobkowego przewozu rzeczy) będą więc musieli podczas drogowych kontroli technicznych podawać wspomniane dane.
Kontrolujący, a więc m.in. inspektorzy transportu drogowego lub funkcjonariusze policji, przekazywać je do CEN. Informacje te, jak czytamy w ocenie skutków regulacji ustawy, przygotowanej przez Ministerstwo Infrastruktury, “powinny zostać umieszczone zarówno w protokole drogowej kontroli technicznej pojazdu, jak i w wyniku bardziej szczegółowej drogowej kontroli technicznej przekazywanym w formie komunikatu RSI”.