Ustawowe wynagrodzenie minimalne należy stopniowo zwiększać do 10,45 euro brutto za godzinę, a pierwszej podwyżki należy się spodziewać 1 stycznia 2021 r. Wówczas płaca wzrośnie do 9,50 euro za godzinę, z kolei pół roku później – 1 lipca 2021 r. – kwota ta wyniesie 9,60 euro. Następna podwyżka nastąpi 1 stycznia 2022 r. i stawka godzinowa wzrośnie wtedy do 9,82 euro. Ostatni etap podnoszenia pensji Komisja zaplanowała na 1 lipca 2022 r. Wtedy płaca w Niemczech wzrośnie aż do 10,45 euro za godzinę. Przypomnijmy, że obecnie minimalne wynagrodzenie w tym kraju wynosi 9,35 euro, więc można mówić o wyraźnym wzroście w perspektywie 2 najbliższych lat.
Oznacza to, że kierowcy realizujący przewozy (kabotaż, transport międzynarodowy z rozładunkiem lub załadunkiem w Niemczech i doładunek lub częściowy rozładunek w tym kraju) na terytorium Niemiec będą otrzymywali zgodnie z przepisami MiLoG (ustawy o płacy minimalnej) wyższe wynagrodzenie. Z kolei przewoźnicy muszą spodziewać się wyższych kosztów w związku z planowanymi podwyżkami.
Decyzja Komisji ds. Płacy Minimalnej, w skład której wchodzą przedstawiciele związków zawodowych, pracodawców, zapadła jednogłośnie. Rząd federalny musi jeszcze wprowadzić odpowiednie zarządzenie, jednak zwykle opiera się na zaleceniach wspomnianej komisji.