Proces relokacji parków maszynowych, linii produkcyjnych i technologicznych, czy też całych fabryk wymaga przygotowania kompleksowego oraz wieloetapowego planu działań.
Według danych GUS z 2020 r. import towarów z Chin do Polski w okresie styczeń-sierpień wyniósł 87,9 mld zł, przy czym 12 lat temu roczny wskaźnik był mniejszy o połowę.
Przynależność partnera logistycznego do zrzeszeń i stowarzyszeń zawodowych jest dla Klientów wyznacznikiem wiarygodności oraz międzynarodowych standardów jakości usług.
Niekiedy elementy konstrukcji przemysłowych, zanim zaczną być wykorzystywane w fabryce do produkowania towarów, pokonują duże odległości od miejsca produkcji do miejsca docelowego.
Beton jest znany ludzkości od 4000 lat, od czasów Mezopotamii. Materiał budowlany zyskał popularność w starożytnym Rzymie. Kopuła Panteonu do dziś pozostaje największą budowlą na świecie wykonaną z niewzmocnionego betonu.
Logistyka projektowa stała się integralną częścią działalności AsstrA-Associated Traffic AG. Do grona stałych Klientów dostawcy usług transportowo-logistycznych należą także firmy niemieckojęzyczne. Główne kierunki transportu to Rosja, Azja Środkowa i Chiny.
Wagon moskiewskiego metra o długości 20 metrów, silnik samolotu pasażerskiego o wadze 6 ton, setki i tysiące części tramwajów miejskich. Zanim wymienione elementy staną się częścią transportu publicznego lub ciężarowego, muszą pokonać długą drogę.
W dniach 21-23 maja b.r. w niemieckiej Bremie odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży logistyki ponadgabarytowej – targi Breakbulk. Przedstawiciele całego przemysłowego łańcucha dostaw zgromadzą się w ojczyźnie muzykantów z Bremy.
Budowa lotnisk, reaktorów, fabryk, dużych ośrodków przemysłowych – realizacja tak ambitnych projektów jest możliwa wyłącznie dzięki odpowiedniej koncepcji, jaką jest logistyka projektowa. O tym, jak wybrać odpowiednie projektowe rozwiązanie logistyczne dla danego Klienta i na co zwrócić uwagę podczas planowania transportu, opowiada Andrej Abramov, Specjalista z działu AsstrA Industrial Project Logistics.
Od marca do sierpnia 2018 r. międzynarodowy dostawca usług transportowo-logistycznych AsstrA przetransportował części dźwigu, przeciwwagi, sprzęt do obsługi dźwigów, a także kilka modułów samobieżnych, które służą do przemieszczania ładunków ponadgabarytowych.
W sierpniu tego roku transportowo-logistyczna grupa kapitałowa AsstrA zrealizowała dostawę 26-metrowego wagonu do Niemiec, a już kilka tygodni później podobny ładunek został przetransportowany ze Szwajcarii.