Branża motoryzacyjna znalazła się w pierwszej trójce dotkniętej pierwszą falą pandemii w 2020 roku. Jednak według raportu Pinterest Trend Report opartego na zapytaniach 400 milionów użytkowników samochody, motocykle i skutery cieszą się w tym roku niemałą popularnością.
„Nowa rzeczywistość” skłoniła ludzi do korzystania z samochodów osobowych w dojazdach do pracy i do krótkich, weekendowych wycieczek. Renesans przeżywają także różne formy biwakowania. Na przykład liczba wyszukiwań hasła „namiot motocyklowy” na Pintereście wzrosła o 100 proc. w ciągu ostatniego roku. Jednocześnie zmienia się stereotypowe postrzeganie przemysłu motoryzacyjnego jako „męskiego”. Światowe trendy inkluzywności i równości dotarły nawet do branży automotive.
Po raz trzeci doroczny Women Automotive Summit, który odbył się w czerwcu, przyciągnął ponad 500 uczestników z 30 krajów. To spotkanie online, które ma na celu zgromadzenie profesjonalistów z różnych branż, aby podzielić się historiami sukcesu i nawiązać nowe kontakty do przyszłej współpracy. Wśród 37 prelegentów znaleźli się między innymi przedstawiciele Mercedes-Benz AG, Peugeot, Renault Group, Audi AG, Toyota Motor Company.
Według Viktorii Kosteriny, specjalisty ds. sprzedaży działu AsstrA Automotive Logistics, oprócz inspirujących wystąpień ekspertów, głównym punktem wydarzenia był networking.
![]()
Viktoria Kosterina
– Prelegenci przedstawiali prezentacje w przypadkowej kolejności, więc przepływ informacji był zróżnicowany. Odbyliśmy ekspresowe spotkania, które pomogły w poznaniu się, przedstawieniu firm i omówieniu wystąpień prelegentów. Sieć kontaktów została uzupełniona o nowe znajomości oraz pomysły na przyszłą współpracę – mówi Viktoria Kosterina.
Uczestnicy szczytu dyskutowali o digitalizacji, trendach technologicznych i „zielonych” inicjatywach w branży motoryzacyjnej. Przeanalizowali przyczyny zakłóceń łańcucha dostaw oraz metody optymalizacji kanałów sprzedaży online i offline. Rola kobiet w branży była tematem przewodnim całej imprezy.
– Dzisiejsze społeczeństwo odchodzi od stereotypowego podziału na zawody „kobiece” i „męskie”. Zespół AsstrA zatrudnia 66 proc. kobiet i 34 proc. mężczyzn, choć branża logistyczna, podobnie jak motoryzacja, była uznawana za prerogatywę męską. Na pierwszy plan wysuwają się umiejętności zawodowe i cechy osobiste. Takie wydarzenia dają szansę na zdobycie nowych inspiracji do dalszego rozwoju w wybranej dziedzinie, niezależnie od okoliczności – dodaje Viktoria Kosterina.