W 2018 r. grupa kapitałowa przetransportowała ponad 162 tysiące ton ładunków przemysłu motoryzacyjnego. Największym popytem cieszyły się dostawy opon - 36%, części zamiennych - 26% oraz wyrobów z aluminium - 14%.
Największy udział w przewozach towarów przemysłu motoryzacyjnego zajmuje transport drogowy, stanowiący 82%. Transport morski, kolejowy i lotniczy zajmują odpowiednio 15,6%, 1,4% oraz 1%.
AsstrA-Associated Traffic AG oferują kompleksową obsługę w zakresie międzynarodowego przewozu towarów przemysłu motoryzacyjnego na ponad 1200 trasach. Największym popytem cieszą się transporty na takich destynacjach, jak: Belgia-Rosja - 35%, Rosja-Włochy - 18%, Rumunia-Polska - 14%.
„Zapotrzebowanie na usługi transportowe ze strony przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego jest bardzo wysokie. Produkty przemysłu motoryzacyjnego to towary łatwozbywalne, dlatego też podczas transportu należy zachować szczególne środki ostrożności. Konkurencja w danym segmencie jest także bardzo duża, dlatego firmy transportowe oferują szeroki zakres możliwości: od punktów kontrolnych po możliwość monitorowania ładunku online za pośrednictwem osobistego konta Klienta na stronie”, podkreśla Nikolai Krokun, kierownik działu AsstrA Automotive Logistics.
Podczas transportu niektórych kategorii towarów, na przykład opon, należy pamiętać o wielu szczegółach.
„Transport opon wymaga odpowiednich warunków, na przykład dostosowania przestrzeni ładunkowej naczepy (wzmocnione ściany). Każda firma kieruje się swoimi zasadami i przepisami, zarówno podczas mocowania ładunku, jak i podczas załadunku”, dodaje Nikolai Krokun.
Główne wymagania, jakie stawia większość firm z segmentu automotive, stanowią optymalny czas dostawy i szczegółowe planowanie trasy. To niezwykle ważne czynniki, ponieważ transportowane produkty często trafiają bezpośrednio na linie fabryczne, a jak wiadomo, produkcja to proces nieprzerwany.
„Zespół AsstrA współpracuje z producentami poszczególnych rodzajów produktów, takich jak poduszki powietrzne. Oznacza to, że Klienci AsstrA również są zobowiązani do terminowych dostaw gotowych produktów do dużych koncernów motoryzacyjnych. Dlatego też Partnerzy korporacyjni otrzymują dostawy just-in-time”.