Łachta Centr to innowacyjny projekt budowy wielofunkcyjnego kompleksu na wybrzeżu Zatoki Fińskiej, którego inicjatorem i inwestorem jest Gazprom. Projekt ma na celu uwolnienie historycznej części miasta od funkcji centrum biznesowego i nadmiernego obciążenia transportem oraz stworzenie nowego punktu będącego centrum działalności gospodarczej. Oprócz przestrzeni biurowej, około jedna trzecia powierzchni jest zarezerwowana dla wydarzeń publicznych: otwarty amfiteatr, deptak dla pieszych, platforma widokowa, sala koncertowa, edukacyjne centrum dla dzieci oraz planetarium, panoramiczne restauracje i galerie.
Prace nad budową kompleksu trwają od 2012 roku. Obecnie ostateczne działania instalacyjne dobiegają końca i niebawem zostanie oddana do użytku pierwsza część kompleksu.
Specjaliści z grupy kapitałowej AsstrA zapewnili dostawę belek HD do drugiego etapu budowy obiektów Łachta Cent.
„Cieszymy się, że AsstrA wzięła udział w realizacji tak dużego projektu, jakim jest budowa Łachta Centr. Dostawca belek do budowy to nasz kluczowy Klient. Najlepszym dowodem wieloletniej współpracy jest zaufanie i powierzenie realizacji dostaw materiałów do budowy tak ważnego obiektu”, zaznacza Katerina Suhanova, Kierownik Działu AsstrA Steel Logistics.
Projekt był realizowany od czerwca do sierpnia bieżącego roku. Łączna waga przewiezionych ładunków wyniosła 5,5 tys. ton. Na plac budowy dostarczono łącznie 7 partii towaru. Taki podział był konieczny w związku ze stopniową produkcją belek w fabryce.
Ładowanie i mocowanie belek na statku realizowała firma przeładunkowa, zaufany partner AsstrA, pod nadzorem specjalistów z biura AsstrA w Antwerpii.
„Belki zostały wykonane specjalnie na potrzeby danego projektu, dlatego też zgromadzenie wymaganej objętości ładunku w ramach jednej partii na statku zajęło dużo czasu. Specjaliści z grupy AsstrA uważnie monitorowali każdy etap transportu, począwszy od momentu zgromadzenia partii na nabrzeżu w porcie w Antwerpii, podczas transportu morskiego do portu w Sankt Petersburga, a także w trakcie rozładunku, odprawy celnej i załadunku na pojazdy w celu dostarczenia do ostatecznego odbiorcy”, podkreśla Oleg Sysolyatin, Kierownik Działu Transportu Ładunków Masowych w AsstrA.
„Zgodnie z warunkami umowy terminy dostawy zostały ściśle określone. Dlatego też głównym zadaniem było ustalenie jasnego schematu prac w porcie w celu zminimalizowania czasu od momentu przybycia statku z ładunkiem do portu, do chwili wysłania belek do ostatecznego odbiorcy. Dzięki skoordynowanej pracy naszych specjalistów z różnych biur, synergii z partnerami i kontrahentami, projekt został ukończony w określony terminie. AsstrA jest gotowa to współpracy nawet z najbardziej wymagającymi Klientami, dla których czas jest czynnikiem decydującym”, dodaje Oleg Sysolyatin.