Międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA śledzi najnowsze trendy i aktywnie wdraża innowacyjne technologie mające na celu optymalizację pracy Klientów korporacyjnych. Jednym z takich rozwiązań jest elektroniczna wymiana danych EDI.
EDI to skuteczne narzędzie do wymiany danych pomiędzy partnerami biznesowymi, którego głównym celem jest obniżenie kosztów logistyki i procesów administracyjnych oraz zminimalizowanie ludzkich błędów w procesach. EDI standaryzuje dokumentację (faktury, powiadomienia o wysyłkach towarów, zamówienia zakupu itp.), co ułatwia prowadzenie działalności biznesowej. Dlatego system jest aktywnie wdrażany przez firmy na całym świecie.
Więcej informacji
-
- Kontrahenci nie muszą szukać sposobów przesyłania plików (faks, telefon, e-mail), co pozwala zaoszczędzić czas i zasoby.
- Czas przetwarzania każdego dokumentu zmniejsza się o 80%.
- EDI niemal całkowicie eliminuje ręczne wprowadzanie danych, co zmniejsza liczbę błędów do zera.
- Każdy etap łańcucha „dostawa-zamówienie” jest kontrolowany przez system. Na przykład specjalista może śledzić status dokumentu (przeczytany, wysłany itp.) oraz kontrolować sposób realizacji zamówienia.
- EDI to gwarancja terminowego dostarczenia dokumentów dostawcy. Korzystanie z systemu elektronicznego pozwala uniknąć zagubienia ważnych plików, co często zdarza się przy zachowaniu klasycznego obiegu dokumentów.
- Obniżenie kosztów i oszczędność zasobów firmy. EDI nie wymaga posiadania sprzętu biurowego (faks) i materiałów eksploatacyjnych (papier, biuro), a także skraca czas pracy personelu nad dokumentem.
-
EDI to uniwersalny system: umożliwia operatorowi logistycznemu wymianę danych z producentami, dystrybutorami, przedstawicielami handlu detalicznego oraz z Klientami.
System umożliwia wysyłanie kilku rodzajów wiadomości elektronicznych. Na przykład:
- IFCSUM - zamówienie na ocenę;
- IFTMIN - instrukcje dostawy;
- IFTSTA - potwierdzenie i statusy;
- FAKTURA
EDI przekazuje informacje o akceptacji i realizacji zamówienia, a także o kluczowych wydarzeniach: załadunku, odprawie celnej itp.
Jednocześnie kontrahenci nie muszą wdrażać wszystkich rodzajów wiadomości: wystarczy uzgodnić, które wiadomości będą wymieniane. Taka „selektywność” pozwala przyspieszyć przetwarzanie danych i zminimalizować ich straty.
-
- AsstrA otrzymuje zamówienie.
- Zamówienie jest potwierdzane przez EDI.
- Zamówienie jest przekazywane do indywidualnego Portalu Przewoźnika.
- Przewoźnik aktywuje aplikację mobilną Track&Trace.
- Towar dociera na załadunek.
- Przewoźnik monitoruje ruch pojazdów z towarami za pomocą mapy zawartej w aplikacji.
- Po rozładunku towaru dostawca odnotowuje status transportu.
- W systemie Klienta wyświetla się komunikat o pomyślnym doręczeniu towaru.