Krajowa Agencja Transportu Wodnego (Agência Nacional de Transportes Aquaviários – ANTAQ) reguluje usługi transportu wodnego i infrastrukturę portową w Brazylii od 2002 roku.
Grupa kapitałowa AsstrA aktywnie współpracuje z 10 000 przewoźników. W 2019 r. liczba zleceń sięgała 161 000, z czego dziennie realizowano powyżej 600 transportów.
Przemysł samochodów autonomicznych rozwija się błyskawicznie. Przyszedł czas, aby stwierdzić, że prowadzenie pojazdu mechanicznego bez kierowcy jest możliwe.
Coraz częściej firmy logistyczne dążą do posiadania własnego magazynu. Wiąże się to z brakiem pośredników, a co za tym idzie, optymalizacją kosztów dla Klienta.
Profesjonalizm, zgodnie z definicją Wikipedii, jest szczególną cechą osób, którzy systematycznie, efektywnie i rzetelnie wykonają czynności zawodowe w najróżniejszych warunkach.
Przynależność partnera logistycznego do zrzeszeń i stowarzyszeń zawodowych jest dla Klientów wyznacznikiem wiarygodności oraz międzynarodowych standardów jakości usług.
Rok 2019 to koniec 10-letniej passy w branży motoryzacyjnej. Wojna handlowa między ChRL a USA wywołała spadek mocy produkcyjnych i pogłębiła spowolnienie gospodarcze w Chinach.
Wiosna 2020 minęła w samoizolacji. Rządy wielu krajów ogłosiły kwarantannę, większość ludzi została zmuszona do pozostania w domu, a zadowalać się mogła co najwyżej wyjściem ze zwierzakiem domowym lub na zakupy spożywcze.
Niekiedy elementy konstrukcji przemysłowych, zanim zaczną być wykorzystywane w fabryce do produkowania towarów, pokonują duże odległości od miejsca produkcji do miejsca docelowego.
W kwietniu 2020 r. Federalna Komisja Morska Stanów Zjednoczonych wydała AsstrA NY Inc. oficjalną licencję NVOCC (Non-Vessel Operating Common Carrier). Amerykańskiemu przedstawicielstwu przypisano również standardowy kod alfa przewoźnika SCAC (Standard Carrier Alpha Code), który jest używany w Stanach Zjednoczonych do identyfikacji firm transportowych. W Zrzeszeniu National Motor Freight Transport Association czterocyfrowy kod AANH wskazuje obecnie na AsstrA NY Inc.
Pod koniec grudnia w mieście Wuhan w chińskiej prowincji Hubei odnotowano pierwsze przypadki zapalenia płuc wywołanego nowym wirusem 2019-nCoV. Właśnie w tej prowincji znajduje się największa liczba fabryk przemysłu samochodowego. Wirus z początkiem lutego uderzył w branżę wydobywczą, motoryzacyjną, elektroniczną, farmaceutyczną oraz transport i logistykę.
Stany Zjednoczone i Europę nierozerwalnie łączy wielowiekowa historia. Liczne pokolenia były świadkami tworzenia się i rozwoju relacji międzykontynentalnych.
Według Światowej Rady Przewoźników znaczna część światowego wolumenu ładunków dostarczana jest w kontenerach lub, zgodnie z terminologią logistyczną, w TEU (twenty-foot equivalent unit).
Gospodarka Uzbekistanu aktywnie się rozwija i wykazuje stabilną tendencję wzrostową. Kraj słynie ze złóż kamieni szlachetnych i metali, wolframu, węgla i radioaktywnego uranu. To zorientowane na rozwój przemysłu państwo jest również bogate w złoża minerałów, ropy naftowej i gazu ziemnego. Uzbekistan zajmuje 11. miejsce na świecie pod względem ilości wytwarzanego gazu ziemnego, co stanowi znaczący wkład w PKB państwa.
Na początku kwietnia br. na szczycie w Brukseli kraje UE i Wielka Brytania uzgodniły, że termin brexitu zostanie przeniesiony z 30 marca na 31 października br.
Jedwabny Szlak stał się jednym z najszerzej komentowanych tematów w globalnej logistyce. Konferencje, targi branżowe, sympozja - kwestia rozwoju nowej „handlowej tętnicy świata” wybrzmiewa podczas każdego ważnego wydarzenia logistycznego. Istotną rolę w dostawach z Państwa Środka odgrywa tradycyjnie transport kolejowy, lotniczy i morski. Jak wygląda zatem sytuacja z przewozami drogowymi?
W danym okresie dedykowany dział AsstrA Automotive Logistics zrealizował ponad 1600 transportów samochodów osobowych, sprzętu rolniczego, a także części samochodowych i opon.
Zwiększenie możliwości załadunkowych, mniejsza ilość uszkodzeń i niższe ryzyko kradzieży ładunku, a przede wszystkim zmniejszenie kosztów transportu – to tylko niektóre zalety transportu intermodalnego.
O zaletach frachtu kolejowego można mówić długo. W porównaniu do transportu drogowego, za kolejowym przemawia nie tylko duża ładowność i stabilność stawek, ale także niezależność od warunków pogodowych.
Koncepcja zarządzania szlakami transportowymi (Trade Lane Management - TLM) po raz pierwszy wybrzmiała w AsstrA w 2015 roku. Obecnie filozofia ta jest aktywnie praktykowana we wszystkich krajach obecności grupy kapitałowej.
W ostatnich latach branża motoryzacyjna aktywnie się rozwija. Producenci samochodów zwiększają produkcję, wzrasta wielkość importu i eksportu, rozszerza się sieć dystrybucji. Analogicznie podnoszą się również wskaźniki zapotrzebowania na usługi transportowo-logistyczne w danym segmencie rynku.
Pilna przesyłka? Mały i wartościowy ładunek, który powinien być dostarczony jeszcze wczoraj? Specjaliści z grupy kapitałowej AsstrA-Associated Traffic AG znają rozwiązanie: ekspresowa dostawa.
W sierpniu tego roku transportowo-logistyczna grupa kapitałowa AsstrA zrealizowała dostawę 26-metrowego wagonu do Niemiec, a już kilka tygodni później podobny ładunek został przetransportowany ze Szwajcarii.
Wielkość sprzedaży usług grupy kapitałowej AsstrA w ciągu 6 miesięcy 2018 roku wzrosła o 15% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, zaś przychody AsstrA w Polsce zwiększyły się o 24%.
Międzynarodowy dostawca usług transportowo-logistycznych AsstrA-Associated Traffic AG również chętnie poszerza swój portfel klientów o nowopowstałe podmioty gospodarcze. W kwietniu br. do grona kontrahentów AsstrA dołączyła rozwijająca się firma z branży kosmetycznej.
TAPA organizuje liczne konferencje edukacyjne, spotkania i inne wydarzenia tematyczne. Ostatnie forum odbyło się w Warszawie w dniach 11-12 kwietnia br.
O tym, jak francuskie, włoskie, gruzińskie i chilijskie wina trafiają do domów, restauracji i sklepów winiarskich na całym świecie opowiada kierownik działu Drinks and Tobacco Logistics w AsstrA-Associated Traffic AG, Katarzyna Mochalkina.
Międzynarodowa firma transportowo-logistyczna AsstrA-Associated Traffic AG od wielu lat specjalizuje się w organizowaniu przewozów z wykorzystaniem transportu kolejowego.
Sympozjum TCL 2018 zgromadziło razem ambitnych przedstawicieli branży konferencyjnej, którzy chcieli podzielić się swoimi spostrzeżeniami biznesowymi na temat globalnej sytuacji w branży farmaceutycznej oraz spotkać potencjalnych partnerów.