Handel międzynarodowy trwa nieustannie, a AsstrA aktywnie wspiera jego funkcjonowanie oferując usługi spedycyjne od jednego dostawcy. W rezultacie Klienci AsstrA otrzymują kompleksowe wsparcie ekspertów grupy kapitałowej, którzy obsługują ładunki „od drzwi do drzwi”: od fabryki nadawcy do magazynu odbiorcy.
„Rynek transportu morskiego i lotniczego na trasach między Europą a Stanami Zjednoczonymi jest bardzo nasycony. Niemniej amerykańskie porty borykają się obecnie z brakiem kierowców realizujących odwozy kontenerów, co przekłada się na zatory w głównych portach i terminalach. Skutkuje to wzrostem opłat za użytkowanie ramy do przewozu kontenera. Mimo tych czynników ładunki Klientów AsstrA sprawnie docierają do punktów docelowych dzięki ugruntowanej współpracy AsstrA z liniami lotniczymi i żeglugowymi obsługującymi określone trade-lanes (TLs)”, podkreśla Trade Lane Development Manager w AsstrA-Associated Traffic AG, Vladislav Lagun.
W przewozach na międzykontynentalnych kierunkach transportowych priorytetem jest zawsze wybór optymalnej trasy i rodzaju dostawy. Ceny i czas tranzytu w dużej mierze zależą od miejsca dostawy, warunków rynkowych w kraju podwykonawcy i infrastruktury transportowej w zakresie załadunku i rozładunku. Wymagania Klienta dotyczące rodzaju załadunku, czasu dostawy i samego ładunku również wpływają na procesy decyzyjne. AsstrA Trade Lane Menadżerowie (TLM) wykorzystują swoją wiedzę rynkową, zaawansowane kompetencje i kontakty sieciowe, aby dokonać wyboru, który będzie najbardziej korzystny dla Klientów. Mają również dobre relacje z partnerami transportowymi i dobrze rozumieją obecne warunki rynkowe. Dzięki doświadczonym ekspertom TL AsstrA, każdy Klient korporacyjny otrzymuje aktualne stawki transportowe, korzysta z najlepszych rozwiązań przewozowych niezależnie od pory roku oraz ma dostęp do szerokiego zakresu alternatywnych opcji dostawy. Strategia Trade Lane Management gwarantuje inteligentne, przemyślane i całościowe podejście do organizacji łańcucha logistycznego. W rezultacie dostawy są szybsze, a wszystkie zasoby - ludzkie, transportowe i logistyczne - zoptymalizowane.
Klienci grupy korporacyjnej otrzymują pomoc zespołu dedykowanych Trade Lane Managers and Account Managers na wielu płaszczyznach.
Jak podkreśla Vladislav Lagun, „Klienci Grupy AsstrA korzystają z usług frachtu lotniczego i morskiego organizowanego przez naszych lokalnych specjalistów w europejskich portach i terminalach oraz dedykowanych Partnerów w Stanach Zjednoczonych. Ponadto Partnerzy AsstrA otrzymują dodatkowe usługi, takie jak odprawa celna organizowana przez AsstrA w Europie i ubezpieczenie od wszelkiego ryzyka we współpracy z Zurich Insurance. Ale to nie wszystko. Klienci mają dostęp do usług w zakresie logistyki projektowej obejmujących praktycznie każdy aspekt logistyki, taki jak ocena ryzyka, przygotowanie niezbędnych pozwoleń i organizacja pomiarów inżynierskich podczas transportu. Informacje zwrotne na temat wydajności KPI i raportowanie to kolejne korzyści, jakie Klienci czerpią ze współpracy z zespołem AsstrA ds. logistyki projektowej”.
Europejscy Klienci AsstrA-Associated Traffic AG to przedstawiciele wielu sektorów, w tym przemysłu motoryzacyjnego, chemicznego, kosmetycznego, FMCG, hi-tech, a także maszynowego, farmaceutycznego i stalowego. Dzięki współpracy z AsstrA mają dostęp do profesjonalnych usług dostawy „od drzwi do drzwi” między Stanami Zjednoczonymi a Włochami, Belgią, Holandią, Niemcami, Polską, Litwą, Łotwą, Białorusią, Ukrainą, Rosją i Kazachstanem. AsstrA tworzy swojego rodzaju most transportowy pomiędzy stronami w debatach międzynarodowych, dzięki czemu Klienci mogą być spokojni o przepływ swoich towarów.