Koncepcja zarządzania szlakami transportowymi (Trade Lane Management - TLM) po raz pierwszy wybrzmiała w AsstrA w 2015 roku. Obecnie filozofia ta jest aktywnie praktykowana we wszystkich krajach obecności grupy kapitałowej. O tym, czym jest TLM, jakie korzyści oferuje Klientom AsstrA i jak optymalizuje procesy biznesowe, opowiadają kierownicy z Działu Operacyjnego ds. Transportu Drogowego w AsstrA.
„Trade Lane (TL) to stała trasa transportowa z kraju A do kraju B. Trade Lane Manager, a więc specjalista zarządzający szlakami transportowymi, który nadzoruje organizację transportu na jednej lub kilku trasach, jest odpowiedzialny za rozwój każdego wybranego kierunku. Od 2019 r. Klienci AsstrA korzystają z usług transportowych na ponad 1 250 kierunkach transportowych. Co to oznacza?
Dla nowego lub obecnego Klienta jest to gwarancja skoncentrowanego i przemyślanego podejścia do organizacji łańcucha logistycznego, co z kolei umożliwia oszczędność czasu, zasobów ludzkich, a także transportowych i logistycznych. Każdy przedsiębiorca dąży do takich optymalizacji”, komentuje Natalia Shemyakina, zastępca dyrektora Działu Operacyjnego ds. Transportu Drogowego w Południowej i Północnej Europie, a także w krajach WNP.
„Obowiązkowe wymagania stawiane przed TL-Managerem obejmują doświadczenie i wiedzę w zakresie organizacji logistyki na danym kierunku, bogatą bazę rzetelnych partnerów transportowych i stałe monitorowanie bieżącej sytuacji rynkowej. Dzięki kompetencjom trade-lane eksperta, jego koncentracji na konkretnym produkcie w ramach jednego szlaku transportowego, Klienci korporacyjni otrzymują aktualne stawki, możliwość regularnych przewozów o każdej porze roku, a także alternatywne opcje dostawy. Obrazowo wygląda to mniej więcej tak: TLM to Formuła 1, towar Klienta – samochód wyścigowy, a eksperci AsstrA - zespół wykwalifikowanych mechaników, którzy doskonale znają trasę wyścigu i zrobią wszystko, aby bolid dotarł na metę jako pierwszy”, dodaje Vitali Eremenco, Zastępca Dyrektora Operacyjnego ds. Transportu Drogowego w AsstrA.
"Niewątpliwą korzyścią, jaką Klienci korporacyjni czerpią ze współpracy z AsstrA, jest zasada „jednego okna” w kontekście produktu TL. Aby otrzymać indywidualną ofertę dostawy ładunku, Klient nie musi wysyłać zapytania do różnych firm lub działów. Wystarczy jedno zapytanie do AsstrA. Klient otrzymuje wybór wszystkich możliwych opcji dostaw na interesującym go kierunku: transport morski, kolejowy i powietrzny, dostawę bezpośrednią, jak i z przeładunkiem, transport drobnicowy, czy też intermodalny.
Monitorowanie skuteczności obsługi Klientów firmy w ramach TLM w ciągu ostatnich trzech lat pokazało imponującą skuteczność tej koncepcji. Dzięki zintegrowanej obsłudze, jaką oferują trade-lane eksperci, Klienci AsstrA zdołali zoptymalizować swoje dostawy, wdrożyć ambitne plany, wyjść na nowe rynki w celu rozwoju biznesu i, co najważniejsze, zoptymalizować koszty i zasoby. Takie sukcesy są najlepszymi argumentami przemawiającymi za dalszym rozwojem koncepcji zarządzania szlakami transportowymi w grupie AsstrA”, podsumowuje Dyrektor Operacyjny w AsstrA.