Zgodnie z wynikami za 2018 r. obrót morskich przewozów w grupie kapitałowej AsstrA wzrósł o 49% i wyniósł 21 milionów euro. Transport morski stanowi 8% całej gamy produktów AsstrA, co o 2% przewyższa wskaźniki z 2017 roku.
W 2018 r. eksperci AsstrA zrealizowali ponad 10 000 TEU transportu kontenerowego drogą morską na ponad 280 trasach. Łączna waga wszystkich przewożonych ładunków masowych przekroczyła 400 tys. ton. W tym okresie AsstrA zyskała 185 nowych Klientów.
„Transport morski jest najlepszym rozwiązaniem dla firm, które chcą dostarczać towary do regionów, w których połączenia lądowe są drogie i / lub trudno dostępne ze względu na słabą infrastrukturę. Klienci AsstrA otrzymują szeroką gamę rozwiązań logistycznych w zależności od konkretnych wymagań. Może być to transport ładunków ciężkich i ponadgabarytowych, jak również dostawa małych ładunków w kontenerach drobnicowych z portów Europy, USA i Azji. Ponadto Klienci korporacyjni korzystają z usług konsolidacji ładunków w portach, przygotowania deklaracji eksportowych, usług inspektora w porcie wysyłki/docelowym, a także z usług znakowania”, komentuje Valentin Vigdorovich, Kierownik biura AsstrA w Noworosyjsku.
Główny udział w sferze przewozów morskich w grupie AsstrA stanowi transport ładunków na potrzeby przemysłu chemicznego (niebezpieczne środki chemiczne, środki farmaceutyczne, nawozy mineralne, środki dezynfekujące, oleje techniczne i spożywcze), z udziałem 16,5% w ogólnym wolumenie przewozów morskich. Transport na potrzeby przemysłu metalurgicznego (blacha, stal w rulonach, stal okrągła, rury, sprzęt, kord stalowy) kształtuje się na poziomie 12,6%, zaś przewozy produktów na potrzeby branży budowlanej (meble, wyroby sanitarne, artykuły gospodarstwa domowego, narzędzia do prac remontowych i budowlanych) to 4,4%, przemysł celulozowo-papierniczy (drewno i produkty z drewna, papier i produkty papierowe, celuloza) - 3,4%.
„W 2019 r. zespół AsstrA skupia się na kontynuacji importu ładunków z Chin do Federacji Rosyjskiej, na Ukrainę, do państw bałtyckich i portów europejskich. W roku 2018 grupa kapitałowa osiągnęła na danych kierunkach zadowalające wyniki, dlatego tez zadanie na ten rok to wzmocnienie pozycji rynkowych, podaje Andrej Zajtsev, Zastępca Dyrektora Działu Operacyjnego ds. Transportu Morskiego w grupie AsstrA. Grupa kapitałowa planuje otworzyć kolejne biuro w Niemczech, aby oferować wysokiej jakości usługi transportu przez porty w Hamburgu i Bremerhaven. Chiny i Europa Północna to kierunki, na których Klienci AsstrA korzystają z wielu zalet w postaci lokalnych biur i już istniejącego ruchu towarowego. Ponadto pod koniec 2018 r. AsstrA skoncentrowała się na rozwoju eksportowych przewozów morskich z Federacji Rosyjskiej. Pozwoli to nowym i kluczowym Klientom zrównoważyć przepływy towarów i uzyskać dodatkowe korzyści dzięki partnerstwu AsstrA z liniami żeglugowymi”.