Prezenty dla bliskich na Boże Narodzenie, Nowy Rok czy rabaty w Black Friday - pod koniec roku kalendarzowego nie brakuje powód do zakupów. Sklepy stacjonarne i internetowe szybko uzupełniają asortyment towarów w tym gorącym okresie. Pełne półki w sklepach to zasługa skoordynowanych procesów logistycznych. O tym, jakimi zasadami kierują się eksperci z branży transportowo-logistycznej, aby wszyscy otrzymali prezent świąteczny, opowiada Justas Cibulskas, kierownik działu transportu drobnicowego w AsstrA.
- W jaki sposób sezonowość wpływa na liczbę zamówień na przewóz ładunków drobnicowych?
Sezonowość jest ważnym czynnikiem zwiększającym i zmniejszającym wolumen przewozów Klientów korporacyjnych. W lipcu tuż przed okresem urlopowym oraz przed świętami zimowymi rośnie liczba zamówień. W sytuacjach sezonowego wzrostu sprzedaży Klienci zazwyczaj wysyłają zapytania z wyprzedzeniem. Dzięki wcześniejszemu planowaniu Klienci AsstrA otrzymują gwarancję rezerwacji miejsca w pojazdach i konkurencyjne ceny.
Jeśli towary kończą się nieplanowanie, na przykład w wyniku rabatów lub kampanii reklamowych, eksperci AsstrA wykorzystują wszystkie zasoby, aby dostarczyć towar do Klienta na czas.
- Jakie są sekretne sposoby na organizację transportów LTL w szczycie sezonu?
Zespół AsstrA odpowiednio wcześnie uzgadnia z Klientami korporacyjnymi wielkość planowanego transportu. Kontaktuje się bezpośrednio z nadawcą i monitoruje stan gotowości do wysyłki.
W szczycie sezonu przeznaczamy także większą liczbę aut do transportu towarów. Specjaliści AsstrA korzystają z usług lokalnych firm transportowych i terminali przeładunkowych. Małe towary w kraju są odbierane od nadawców i dostarczane do magazynu konsolidacyjnego przez nieduże auta partnerskie na 4-8 palet. Przesyłki LTL są formowane w magazynie w celu dalszej dostawy ciężarówkami do Klienta końcowego.
Dwuetapowy schemat konsolidacji ładunków przyspiesza proces dostawy: na przykład towary są dostarczane z UE do Rosji centralnej w ciągu 3-5 dni. Dokładny czas jest obliczany w zależności od miejsca załadunku / rozładunku i kolejki na granicy.
- Co AsstrA radzi Klientom, którzy chcą w gorącym sezonie otrzymać na czas zamówione towary?
Należy przede wszystkim uzgodnić warunki płatności między nadawcą a Klientem. Płatność za faktury między firmami z różnych krajów trwa od 1 do 3 dni.
Warto również przygotować towar do wysyłki równolegle z płatnością. Magazyny nadawców, a także firmy transportowe i logistyczne są przeładowane w gorącym sezonie. Jeśli towary są gotowe do wysyłki, a Klient nie zarezerwował transportu z wyprzedzeniem, istnieje duża szansa, że nie zdążymy dostarczyć samochodu na czas, aby załadować i w rezultacie dostarczyć produkty.
Kluczem do udanego transportu, niezależnie od sezonu, jest jak najszybsze wysłanie zamówienia. Ponadto zalecamy, aby nadawcy i zespół AsstrA komunikowali się bezpośrednio. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi informacje o stanie ładunku i gotowości są wymieniane bez pośredników. Grupa transportowo-logistyczna AsstrA-Associated Traffic AG odbiera towary terminowo, aby dostarczyć go na półki na czas.