Kierownik działu AsstrA Fashion and Beauty Logistics, Fedor Pakush, dzieli się doświadczeniem ekspertów AsstrA i wyjaśnia, co należy zrobić, aby nowe kolekcje trafiły do sklepów w odpowiednim czasie.
„Zespół AsstrA-Associated Traffic AG świadczy usługi logistyczno-transportowe dla największej rosyjskiej sieci perfumeryjno-kosmetycznej. Transport realizowany jest na dwóch kierunkach: Włochy - Rosja i Stany Zjednoczone - Rosja. Pod ścisłym nadzorem specjalistów AsstrA towar jest dostarczany do Klienta w Rosji z uprzednim przeładunkiem w magazynie w Polsce, gdzie ma miejsce etykietowanie produktów - jeden z najważniejszych etapów transportu i przygotowania towaru do sprzedaży".
Zgodnie z regulacjami prawnymi Federacji Rosyjskiej produkty perfumeryjne i kosmetyczne dostarczane do kraju powinny posiadać etykiety w języku rosyjskim. Porównując koszty etykietowania we Włoszech i Polsce, dokonano wyboru na korzyść polskiego magazynu, co pozwoliło w znaczący sposób zoptymalizować całkowite koszty transportu.
Etykietowanie produktów perfumeryjnych i kosmetycznych to czasochłonna i żmudna praca, którą wykonują pracownicy magazynu pod nadzorem ekspertów AsstrA. Wzory etykiet dostarczane są przez Klientów bądź też powstają bezpośrednio na magazynie. Proces etykietowania jednej partii zawierającej od 100 000 do 150 000 sztuk produktów zajmuje od 3 do 5 dni.
„Cechą szczególną etykietowania w przemyśle perfumeryjnym i kosmetycznym jest to, że jedna partia towaru może zawierać od 150 do 250 różnych nazw produktów. Na przykład szminki występują w różnych kolorach i każdy odcień posiada odrębny szablon etykiety. Małe etykiety przyklejane są ręcznie w ściśle określonym miejscu na produkcie, zgodnie z instrukcjami Klienta”, kontynuuje Fedor Pakush.
Kolejnym etapem jest przygotowanie partii towaru do wysyłki. Następuje pakowanie produktów do pudełek oraz na palety. Po zakończeniu prac związanych z etykietowaniem i pakowaniem towaru specjaliści firmy sporządzają niezbędne dokumenty przewozowe.
W celu świadczenia zintegrowanej usługi transportu ze Stanów Zjednoczonych do Rosji dla rosyjskiej sieci perfumeryjno-kosmetycznej, dział AsstrA Fashion and Beauty Logistics ściśle współpracuje z zespołem AsstrA USA. Trade Lane Manager Działu Północna Ameryka, Ekaterina Zlatoustovskaya, zwraca uwagę na jakościowe przygotowanie do transportu produktów kosmetycznych, co pozwala zagwarantować Klientowi wysoką jakość usługi.
„Specjaliści AsstrA-Associated Traffic AG eksportują ze Stanów Zjednoczonych kosmetyki kolorowe znanych marek. Przewozy realizowane są transportem morskim i lotniczym. Główna część towarów dociera drogą morską zarówno ze wschodniego, jak i z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych do portu w Rydze. Następnie towary są dostarczane do magazynu, gdzie, podobnie jak w przypadku polskich magazynów, są przygotowane do dalszego transportu do magazynu Klienta w Moskwie”, tłumaczy Ekaterina Zlatoustovskaya.
Fracht lotniczy to idealne rozwiązanie dla przesyłek ekspresowych. Zespół AsstrA organizuje przewozy z lotniska w Chicago, Illinois, do lotniska we Frankfurcie lub w Warszawie. Podobnie jak w przypadku przesyłek z Włoch, towary są dostarczane transportem drogowym do magazynu Klienta z przeładunkiem w magazynie w Polsce.
„W czasie wysokiego popytu na produkty kosmetyczne, jak na przykład w nadchodzącym okresie Świąt Bożego Narodzenia, towary są transportowane znacznie szybciej. Sieć sklepów, jak prawdziwy Święty Mikołaj, nikogo nie może pozostawić bez prezentu. Specjaliści AsstrA niczym wierni pomocnicy głównego bohatera świątecznych bajek ratują sytuację i czas dostawy skraca się z 4-5 tygodni do 3-4 dni”, podkreśla Ekaterina Zlatoustovskaya.
Współczesne towary nie są gorsze od swoich poprzedników w zakresie ilości kilometrów przebytych od miejsca produkcji do ostatecznego odbiorcy. Ważną różnicą jest szybkość i efektywność procesu transportu. Produkty pojawiają się na półkach sklepów dokładnie na czas, ponieważ współczesnemu nabywcy zależy na kupowaniu aktualnych i modnych produktów.