Pierwszy z realizowanych projektów trwał od marca do maja 2018 roku i obejmował kilka etapów. Wszystkie przewozy zrealizowano w formacie dostaw „od drzwi do drzwi”. Załadunki odbywały się w bazach firmy Mammut Rus w różnych miastach Rosji, po czym towary transportowano do miejsca przeznaczenia – rafinerii Amur GPP. Łączna waga wszystkich przewożonych ładunków wyniosła ponad 4 000 ton. Na każdym z etapów wykorzystywano zarówno transport samochodowy, jak i kolejowy, realizując łącznie 75 przejazdów.
Na pierwszym etapie projektu grupa AsstrA przetransportowała przeciwwagi żurawia, a także drewniane i metalowe maty z Omska. Sprzęt dostarczono transportem drogowym do stacji kolejowej Kombinatskaya, gdzie został przeładowany do 22 wagonów gondolowych i wysłany do stacji Blagoveshchensk. Stamtąd ładunek został przetransportowany ciężarówkami do rafinerii Amur GPP, gdzie znajduje się magazyn firmy Mammut Rus.
Podczas drugiego etapu miała miejsce dostawa przeciwwag dźwigowych z Tobolska. Ładunek został dostarczony transportem drogowym do stacji Tobolsk, skąd był następnie transportowany czterema wagonami gondolowymi do stacji Blagoveshchensk. Do miejsca przeznaczenia przeciwwagi dźwigu dostarczono transportem drogowym. Z uwagi na brak miejsca w magazynie Klienta, sprzęt został tymczasowo umieszczony w magazynie AsstrA w Blagoveshchenske, skąd ładunki były stopniowo przesyłane do miasta Svobodny.
W ramach trzeciego etapu projektu transportowego grupa kapitałowa dostarczyła z Moskwy 8 czteroosiowych i 16 sześcioosiowych samobieżnych transporterów modułowych. Specjaliści AsstrA przewieźli ładunek na samochodach-platformach do stacji Lyubertsy-1, a następnie w 10 gondolach do stacji Blagoveshchensk, gdzie sprzęt został ponownie załadowany na platformy i dostarczony do rafinerii Amur GPP.
Głównym wymaganiem Klienta było zapewnienie dodatkowego opakowania dla samobieżnych przenośników. Jednak w trakcie realizacji pierwszego projektu okazało się, że zgodnie z przepisami Kolei Rosyjskich zabrania się pakowania ładunków. Eksperci AsstrA zaproponowali rozwiązanie w postaci folii termokurczliwej. Schemat montowania został opracowany specjalnie dla danego ładunku i uzgodniony z inżynierami firmy Mammut Rus, a następnie z powodzeniem zastosowany podczas realizacji drugiego projektu. Sprzęt został solidnie zamocowany w wagonie, komentuje Sergej Sokolov, Specjalista ds. sprzedaży w grupie AsstrA. Na całej trasie ładunek był eskortowany przez Departament Bezpieczeństwa Transportu Kolejowego».
Drugi projekt obejmował przewóz ponadwymiarowych i ciężkich części dźwigu z Tobolska do Kemerowa, który trwał od lipca do początku sierpnia 2018 roku. W ramach projektu AsstrA przetransportowała następujące części dźwigu model Mammoet SS6800: podstawa, dwie gąsienice, ponadwymiarowa część obrotowa ramy (ponadgabarytowa część H-0010). Łączna waga wszystkich ładunków wyniosła 240 ton.
Na stacji Tobolsk sprzęt został załadowany na cztery platformy uniwersalne w celu dostarczenia do stacji Sudzhenka w pobliżu Kemerowa. Wstępnie uzgodniono schematy załadunku z kolejami rosyjskimi oraz zapakowano ładunek w folię termokurczliwą.
«Niestandardowe projekty zawsze cieszą się szczególnym zainteresowaniem naszego zespołu ekspertów. To zarówno nowe wyzwanie, jak i nowe doświadczenie. Dziękujemy naszemu kluczowemu Klientowi Mammut Rus za współpracę i jesteśmy gotowi do realizacji kolejnych ambitnych projektów», komentuje Sergej Sokolov.