Czym jest sukces? Jak go zmierzyć? Kiedy możemy uznać pewne osiągnięcie za sukces, a kiedy nie? W branży transportowo-logistycznej sukces ma wiele definicji i postaci, niemniej jego główne oblicze to zadowoleni Klienci. Podstawowymi czynnikami satysfakcji Zamawiającego są terminowa dostawa, odpowiednie warunki finansowe oraz bezpieczeństwo przewożonych ładunków. Jednak wymienione aspekty nie zależą wyłącznie od ekspertów AsstrA. Odpowiedzialność za powodzenie transportu w dużej mierze ponoszą dostawcy usług transportowych.
Specjaliści z AsstrA poświęcają wiele uwagi procesowi wyboru przewoźników. Dzięki bogatemu doświadczeniu dokładnie wiedzą, jak odróżnić oszustów od rzetelnych dostawców, gwarantujących szybki i bezpieczny transport ładunku.
Specjaliści ds. zarządzania relacjami z dostawcami z działu SRM AsstrA dokładnie sprawdzają potencjalnych dostawców usług transportowych, dążąc tym samym do wyeliminowania oszustów. W tym celu szczegółowej weryfikacji poddawane są przede wszystkim dokumenty rejestracyjne, licencje i umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika. Kontroli podlega również faktyczna możliwość realizacji danego transportu przez przewoźnika. Ważną rolę odgrywa także sprawdzanie wiarygodności potencjalnego partnera. Pracownicy działu SRM weryfikują dane kontaktowe przekazane przez upoważnionego przedstawiciela przewoźnika, sprawdzają zgodność numerów telefonów i adresów e-mail z danymi, jakie widnieją w bazach rejestracyjnych, w dokumentacji, na giełdach transportowych oraz w ogólnodostępnych źródłach informacji. Sprawdzane są również referencje dostawców.
Najważniejszym czynnikiem warunkującym współpracę AsstrA z danym przewoźnikiem jest jakość i parametry techniczne oferowanych pojazdów. Kierownik oddziału AsstrA w Niemczech, Alexander Monsch, podkreśla:
„Każda firma transportowo-logistyczna oferująca produkty i usługi na adekwatnym poziomie i w przystępnej cenie, może stać się naszym partnerem. Dokonujemy wyboru na rzecz dostawcy oferującego najlepsze usługi pod względem stosunku ceny do jakości. Naszym podstawowym standardem we współpracy z dostawcami jest przede wszystkim dostępność pojazdów spełniających normy środowiskowe Euro-5 i Euro-6. Dużo uwagi poświęcamy również istnieniu aktualnych umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika. Przestrzeganie wszystkich zasad jest gwarantem udanego transportu”.
Działania zgodne ze specjalną procedurą współpracy z dostawcami umożliwiły AsstrA nawiązanie współpracy z wieloma wiarygodnymi i lojalnymi partnerami. Obecnie grupa kapitałowa korzysta z usług około 9 700 przewoźników. Według danych za rok 2018, każdy z partnerów obsługuje średnio 3 różne kraje.
„Rozbudowany portfel dostawców i obecność w 22 krajach na całym świecie pozwala AsstrA oferować usługi transportowo-logistyczne na niemal wszystkich kierunkach. Dostarczając towary we współpracy z doświadczonymi przewoźnikami, dostarczamy naszym klientom sukces", podsumowuje Alexand Monsch.