Jak podają eksperci, duże korporacje coraz częściej nawiązują współpracę z rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Międzynarodowy dostawca usług transportowo-logistycznych AsstrA-Associated Traffic AG również chętnie poszerza swój portfel klientów o nowopowstałe podmioty gospodarcze. W kwietniu br. do grona kontrahentów AsstrA dołączyła rozwijająca się firma z branży kosmetycznej.
Nawiązywanie relacji biznesowych między małymi przedsiębiorstwami i korporacjami to coraz popularniejszy model współpracy. Z badania agencji SW Research dla UPC Biznes przeprowadzonego we wrześniu 2016 roku na grupie polskich przedsiębiorców wynika, że zdecydowana większość (czterech na pięciu ankietowanych) przyjęłaby ofertę współpracy od korporacji. Główne zalety współpracy z dużym, międzynarodowym partnerem, które wskazywali przedsiębiorcy, to możliwość włączenia swojego produktu bądź usługi do oferty partnera (42%) oraz wspólny rozwój nowego produktu i know-how (38%).
A jakie korzyści ze współpracy z małymi podmiotami czerpią korporacje? Zdaniem ekspertów współpraca startupów oraz dużych firm to „win-win situation”, ponieważ zyskują na niej obie strony. Rozwijające się podmioty to również szansa rozwoju dla dużych przedsiębiorstw.
Jak podkreśla Karol Barańczuk, Kierownik Działu Dostaw Drobnicowych w AsstrA, w którego skład wchodzi również zarządzanie frachtem lotniczym: „Nasz nowy partner z branży kosmetycznej wykazuje ogromny potencjał. Firma obecna do tej pory na rynku europejskim wychodzi również na arenę gospodarczą ZEA, Włoch i Dalekiego Wschodu. Dla AsstrA stwarza to możliwości rozwoju transportu lotniczego i drogowego”.
Dużymi atutami startupów są również elastyczność oraz dobre wyczucie trendów panujących na rynku i potrzeb klienta.
Coraz więcej dużych firm dostrzega zalety współpracy z małymi przedsiębiorstwami. Z badań amerykańskiego akceleratora biznesu MassChallenge wynika, że 23% korporacji jest już przekonanych, iż taka kooperacja jest niezbędna.
W AsstrA dana świadomość również staje się coraz silniejsza. Dzięki elastycznemu profilowi działalności grupa kapitałowa AsstrA świadczy usługi transportowo-logistyczne zarówno rozwiniętym przedsiębiorcom, jak i poczatkującym graczom. Kategoria klasyfikacji, do jakiej należy dany klient, nie deprecjonuje jego znaczenia w oczach specjalistów AsstrA. Eksperci z grupy kapitałowej wiedzą, że wielkie rzeczy mają zazwyczaj małe początki, dlatego zawsze prezentują proaktywne podejście do każdego klienta i dostosowują się do jego indywidualnych potrzeb.
„Zespół specjalistów AsstrA zawsze jest gotowy pomagać rozwijającym się firmom. Każdy nowopowstały podmiot gospodarczy potrzebuje wsparcia. W AsstrA doskonale to rozumiemy i dokładamy wszelkich starań, aby być dla naszych klientów oparciem. Nie każda firma jest gotowa na współpracę z małymi klientami. Wymaga to dużo czasu i cierpliwości. Dobra organizacja pracy w AsstrA pozwala na jednoczesne efektywne kontynuowanie współpracy ze stałymi, rozwiniętymi partnerami, jak również na inaugurację nowych projektów z szukającymi pomocy startupami. W AsstrA cenimy wszystkich klientów”, podkreśla Vita Starastenko, Specjalista ds. sprzedaży z Działu AsstrA Fashion & Beauty Logistics.
Dzięki współpracy z doświadczonymi specjalistami z AsstrA preparaty kosmetyczne nowego partnera grupy kapitałowej transportowane są bezpośrednio do sklepów bądź do konsumentów, którzy preferują zakupy online. Współcześnie niemal 75% klientów w sektorze B2B jest zdania, że zakupy robione za pośrednictwem witryny internetowej są wygodniejsze niż kupowanie u przedstawicieli handlowych. AsstrA jako innowacyjny partner logistyczny aktywnie wspiera rozwój branży e-commerce, nawiązując współpracę z rozwijającymi się firmami.
We współczesnym biznesie nie ma miejsca na stereotypy. Jeszcze do niedawna to małe przedsiębiorstwa walczyły o dostęp do wielkich graczy. Dziś rozwinięte firmy coraz częściej same zapraszają „młodszych kolegów” do współpracy. W czasach kiedy kluczowa staje się elastyczność, zdolność do zmiany i kreatywność, taka kooperacja staje się nieunikniona.