W ramach realizowanych projektów z zakresu rozwoju nowych przedsiębiorstw oraz modernizacji już istniejących AsstrA świadczy pełny zakres usług logistycznych i transportowych, niezbędnych do realizacji międzynarodowych przewozów drewna oraz wyrobów celulozowo-papierniczych, w tym przewozu papieru w rolach, tektury i innych pokrewnych wyrobów papierowych, surowców wykorzystywanych w przemyśle celulozowo-papierniczym, a także sprzętu technicznego i maszyn do obróbki drewna.
Wśród naszych klientów i przedstawicieli małych firm obecne są również duże europejskie i międzynarodowe firmy działające w branży obróbki drewna. AsstrA pomaga swoim klientom realizować nieprzerwane dostawy wyrobów celulozowo-papierniczych i drewna o zasięgu międzymiastowym i międzynarodowym.
Nasza firma realizuje transport płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych na terytorium Europy, WNP, krajów Bałtyckich, Bałkanów, Azji Południowo-Wschodniej wykorzystując w tym celu różne środki transportu. Nasi doświadczeni pracownicy realizują eksport płyt drewnopochodnych do krajów Europy z wykorzystaniem transportu drogowego, optymalizują istniejące schematy dostawy i opracowują indywidualne rozwiązania logistyczne dostosowane do potrzeb klienta i właściwości ładunku.
AsstrA realizuje transport wszystkich rodzajów ładunku w uzgodnionym terminie, niezależnie od geografii transportu. Dzięki współpracy z międzynarodowymi firmami transportowymi udaje się nam realizować elastyczną politykę cenową i utrzymywać szwajcarski standard usług.
MORE INFORMATION
-
✅ RODZAJE ŁADUNKÓW
Warunki transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych różnią się w zależności od konkretnego rodzaju ładunku.
Pierwszy z rodzajów to papier i wyroby papierowe, w tym wszystkie rodzaje papieru (biurowy, do rysowania, do szkicowania, papierosowy, do pakowania, przemysłowy i techniczny, itp.) oraz tektury (obuwnicza, poligraficzna, introligatorska, itp.).
Główną cechą wyrobów papierowych jest higroskopijność i wrażliwość na temperaturę. Zmiany wilgotności i wahania temperatury powodują zmianę koloru, faktury i wytrzymałości danych produktów. Jeśli poziom wilgoci przekracza dopuszczalną normę, papier i tektura pęcznieją i stają się coraz cięższe, gniotą się i zwijają się.
Ponadto, takie ładunki są narażone na działanie innych szkodliwych czynników zewnętrznych. Papier ulega uszkodzeniom pod wpływem brudu, kurzu, światła i uszkodzeń mechanicznych (kompresja, uderzenia, ciśnienie, tarcie). Aby uniknąć uszkodzenia ładunku, wyroby papierowe przewożone są w skrzyniach z dodatkowym zabezpieczeniem przed uszkodzeniami mechanicznymi, zaś papier i tektura umieszczane są w rolach (bele, pudełka). W trakcie przewozu papieru w rolach wewnątrz pojazdu utrzymywana jest określona temperatura i wilgotność.
Drugi rodzaj towarów stanowi celuloza. Celuloza jest głównym surowcem wykorzystywanym w produkcji wyrobów papierowych. Ten ładunek również narażony jest na działanie wilgoci, pęcznieje i ulega rozpadowi przy wysokiej wilgotności.
Dlatego w celu ochrony przed czynnikami zewnętrznych podczas transportu należy przestrzegać wytycznych dotyczących temperatury, unikać wzrostu poziomu wilgotności i inicjacji procesu kondensacji.
Trzeci rodzaj to drewno i tarcica. Drewno reaguje na wysoką wilgotność i wahania temperatury, jest podatne na gnicie i szkodniki. Ponadto, drewno i tarcica często mają niewymiarowe gabaryty, przez co mogą uszkodzić kabinę i nadwozie pojazdu.
Te czynniki wraz z gatunkiem drewna i geografią transportu określają warunki przewozu drewna i płyt OSB: konieczność stabilnego mocowania ładunku, przetwórstwo drewna z użyciem środków przeciw szkodnikom i gniciu, pakowanie towaru w zależności od warunków pogodowych, itp.
AsstrA uważnie śledzi zmiany w krajowych i międzynarodowych regulacjach prawnych dotyczących transportu ładunków, zapewniając bezpieczny i szybki przewóz wyrobów papierowych i drewna na podstawie właściwości danego towaru
-
✅ TRANSPORT PAPIEROWYCH CZASOPISM I OPAKOWAŃ
Klienci AsstrA z branży celulozowo-papierniczej korzystają z kompleksowych usług transportowych i logistycznych w zakresie transportu czasopism i opakowań papierowych. Eksperci z grupy kapitałowej gwarantują niezawodność dedykowanych pojazdów specjalistycznych i profesjonalizm partnerów transportowych. Doświadczenie AsstrA potwierdza nienaganna reputacja firmy w segmencie międzynarodowego transportu papieru.
Gazety i opakowania są wrażliwe na zmiany temperatury i wilgoć, dlatego też podczas transportu należy spełnić szereg warunków.
- Na produkcji towary są pakowane w odpowiednie opakowania o jednakowym rozmiarze. Podczas załadunku paczki należy układać równo, bez załamań.
- Pudełka, w których znajdują się towary, wykonane są z trwałego i odpornego na wilgoć materiału.
- Wolne przestrzenie w pudełkach należy wypełnić miękkim materiałem.
- Czasopisma pakowane są w gruby papier, wiązane taśmą pakunkową lub sznurkiem i dodatkowo owijane folią stretch.
- Pudełka z towarem podlegają etykietowaniu.
- Do transportu wykorzystywane są auta z zamkniętym nadwoziem.
- Pudełka należy bezpiecznie zamocować wewnątrz pojazdu.
Eksperci AsstrA przechodzą szkolenia w zakresie metodologii Six Sigma - koncepcji zarządzania produkcją, która koncentruje się przede wszystkim na kluczowych dla konsumenta aspektach. Koszty i szybkość realizacji procesów są optymalizowane w taki sposób, aby podnieść poziom zadowolenia Klienta. Przy takim podejściu Klient pozostaje w kontakcie z jednym specjalistą, który jest odpowiedzialny za kontrolę nad transportem.
-
✅ RODZAJE TRANSPORTU
Transport papieru w rolach z wykorzystaniem transportu drogowego, a także transport samochodowy drewna to uniwersalny i ekonomiczny sposób dostawy tego wymagającego ładunku. Mobilność transportu samochodowego nie zależy od harmonogramu pracy portów, stacji kolejowych i lotnisk, dlatego też transport nie jest czasochłonny i odbywa się praktycznie w trybie całodobowym.
Eksport płyt drewnopochodnych do krajów Europy z wykorzystaniem transportu drogowego ma wiele zalet: możliwość pełnego załadunku, zachowanie odpowiedniej temperatury, dostawę wielkogabarytowych i ciężkich ładunków, konsolidację ładunków drobnicowych w partnerskich magazynach firmy AsstrA we Włoszech, Niemczech, na Litwie, w Polsce i innych krajach europejskich.
Transport papieru w rolach drogą morską oraz transport morski drewna to korzystny, szybki i skuteczny sposób dostawy na duże odległości.
Używane przy transporcie morskim kontenery dają dodatkową gwarancję bezpieczeństwa przewożonych ładunków. Korzyści płynące z morskich przewozów kontenerowych obejmują: możliwość pełnego i niepełnego załadunku kontenera, przewóz suchych ładunków masowych luzem, kompleksową obsługę ładunku w porcie, uproszczone przejście procedur celnych w Europie i krajach WNP.
Specjaliści AsstrA wykorzystują swój potencjał, przyciągają uwagę zaufanych partnerów transportowych, wybierają odpowiedni środek transportu do przewozu płyt MDF oraz wyrobów celulozowo-papierniczych z uwzględnieniem właściwości danego towaru. W razie potrzeby nasi pracownicy tworzą łączone schematy z użyciem lotnictwa, samochodów, transportu morskiego i kolejowego.
-
✅ NASZE ZALETY
AsstrA od wielu lat jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów, reprezentujących branżę przemysłu drzewnego i celulozowo-papierniczego.
W celu zapewnienia wysokiej jakości usług i zaspokojenia indywidualnych potrzeb klientów nasza firma stworzyła dział AsstrA Wood & Paper Logistics.
W celu realizacji przewozów pracownicy AsstrA wybierają odpowiednio dostosowany środek transportu samochodowego, kolejowego, morskiego, lotniczego, a także tworzą łączone schematy dostawy. W przypadku przewozu ładunków ponadgabarytowych i ładunków ciężkich profesjonalni specjaliści AsstrA opracowują indywidualne projekty logistyczne, gwarantują specjalistyczny sprzęt przeładunkowy, a także wsparcie w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.
Geografia tras firmy AsstrA rozszerza się z każdym rokiem. Nasza firma realizuje transport papieru w rolach i drewna w następujących kierunkach:
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów Unii Europejskiej;
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna między krajami Unii Europejskiej i WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna do/z Chin, krajów Azji Południowo-Wschodniej;
Wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm naszych pracowników, indywidualne podejście do każdego klienta oraz współpraca z zaufanymi partnerami w dziedzinie dostaw pozwalają zagwarantować naszym klientom wytyczenie i dobór optymalnej trasy, sprawną koordynację wszystkich etapów transportu płyt wiórowych w rolach i innych formach, szybką dostawę z zachowaniem ustalonych terminów dostaw, bezpieczeństwo ładunku w trakcie transportu.
-
✅ NASZE ATUTY
- INDYWIDUALNE ROZWIĄZANIA
AsstrA oferuje szerokie możliwości w zakresie transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych na całym świecie, w tym z i do Moskwy. Nasi pracownicy prowadzą indywidualne konsultacje na wszystkich etapach transportu.
- KOMPLEKSOWA OBSŁUGA
Wysoko wykwalifikowani specjaliści AsstrA gwarantują odpowiedni i optymalny zakres usług, który obejmuje transport płyt wiórowych z wykorzystaniem wszystkich środków transportu, magazyn tranzytowy, odprawy celne oraz ubezpieczenie transportowanych wyrobów papierowych. Globalne biura w 22 krajach na całym świecie i 8 własnych agencji celnych pozwalają nam ciągle doskonalić proces transportu i odprawy celnej.
- DOSTAWA W TERMINIE
Wieloletnie doświadczenie, własne środki transportu i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami usług transportowych na podstawie długoterminowych umów pozwalają zagwarantować bezpieczny transport papieru w rolach w ustalonych terminach, nawet w trudnych sytuacjach rynkowych.
- BEZPIECZEŃSTWO
Koncentrujemy się na świadczeniu bezpiecznych, innowacyjnych, efektywnych usług w zakresie transportu wyrobów papierowych i drewna, które spełniają wymogi prawa międzynarodowego. Odpowiedzialność AsstrA za przewożony ładunek jest ubezpieczona na 3 000 000 euro na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Ubezpieczenie zapewnia nasz zaufany partner, Zurich Insurance Company Ltd (Szwajcaria).
- EKOLOGIA
Transport płyt OSB, papieru w rolach i innych produktów z drewna odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska.
-
✅ PRZEPISY/DOKUMENTY
Przepisy dotyczące przewozu papieru w rolach oraz przepisy dotyczące przewozu drewna określane są na podstawie kilku kryteriów: rodzaj transportu, za pośrednictwem którego realizowana jest dostawa, waga i wymiary ładunku, geografia transportu.
W każdym konkretnym przypadku przewoźnicy zapoznają się z przepisami dotyczącymi przewozu różnych rodzajów wyrobów celulozowo-papierowych i drewna z wykorzystaniem zróżnicowanych środków transportu. Należy również pamiętać, że ustawodawstwo wielu państw określa szczegółowe przepisy obrotu gospodarczego drewna i tarcicy, a także przewiduje odpowiedzialność karną za nieprzestrzeganie określonych praw. Różnice dotyczą nie tylko zasad przewozu drewna i wyrobów papierowych, ale również dokumentów niezbędnych do realizacji transportu.
Dokumenty niezbędne przy transporcie drewna: certyfikaty fitosanitarne, świadectwa pochodzenia towaru, umowę z załączoną fakturą i specyfikacją, a także inne dokumenty. Ponadto, pojazdy załadowane drewnem i deskami często przekraczają dopuszczalne gabaryty i wagę, przez co należą do kategorii ładunków ponadgabarytowych.
Transport ładunków ponadgabarytowych wymaga specjalnego zezwolenia, uzgodnienia trasy przewozu oraz spełnienia innych formalności. Przepisy regulujące proces przewozu drewna, celulozy i wyrobów papierowych zawarte są w technicznych aktach prawnych.
Wśród przepisów technicznych szczególne miejsce zajmuje podstawowa kategoria norm GOST. Wszystkie te dokumenty określają skomplikowane i szczegółowe przepisy dotyczące realizacji przewozów płyt MDF i wyrobów papierowych.
AsstrA nie tylko nadzoruje przestrzeganie odpowiednich przepisów i norm, ale udziela również porad w kwestiach związanych z rejestracją załączonej dokumentacji, w tym dokumentów przewozowych, faktur, deklaracji celnych, zezwoleń itp.
-
Warunki transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych różnią się w zależności od konkretnego rodzaju ładunku.
Pierwszy z rodzajów to papier i wyroby papierowe, w tym wszystkie rodzaje papieru (biurowy, do rysowania, do szkicowania, papierosowy, do pakowania, przemysłowy i techniczny, itp.) oraz tektury (obuwnicza, poligraficzna, introligatorska, itp.).
Główną cechą wyrobów papierowych jest higroskopijność i wrażliwość na temperaturę. Zmiany wilgotności i wahania temperatury powodują zmianę koloru, faktury i wytrzymałości danych produktów. Jeśli poziom wilgoci przekracza dopuszczalną normę, papier i tektura pęcznieją i stają się coraz cięższe, gniotą się i zwijają się.
Ponadto, takie ładunki są narażone na działanie innych szkodliwych czynników zewnętrznych. Papier ulega uszkodzeniom pod wpływem brudu, kurzu, światła i uszkodzeń mechanicznych (kompresja, uderzenia, ciśnienie, tarcie). Aby uniknąć uszkodzenia ładunku, wyroby papierowe przewożone są w skrzyniach z dodatkowym zabezpieczeniem przed uszkodzeniami mechanicznymi, zaś papier i tektura umieszczane są w rolach (bele, pudełka). W trakcie przewozu papieru w rolach wewnątrz pojazdu utrzymywana jest określona temperatura i wilgotność.
Drugi rodzaj towarów stanowi celuloza. Celuloza jest głównym surowcem wykorzystywanym w produkcji wyrobów papierowych. Ten ładunek również narażony jest na działanie wilgoci, pęcznieje i ulega rozpadowi przy wysokiej wilgotności.
Dlatego w celu ochrony przed czynnikami zewnętrznych podczas transportu należy przestrzegać wytycznych dotyczących temperatury, unikać wzrostu poziomu wilgotności i inicjacji procesu kondensacji.
Trzeci rodzaj to drewno i tarcica. Drewno reaguje na wysoką wilgotność i wahania temperatury, jest podatne na gnicie i szkodniki. Ponadto, drewno i tarcica często mają niewymiarowe gabaryty, przez co mogą uszkodzić kabinę i nadwozie pojazdu.
Te czynniki wraz z gatunkiem drewna i geografią transportu określają warunki przewozu drewna i płyt OSB: konieczność stabilnego mocowania ładunku, przetwórstwo drewna z użyciem środków przeciw szkodnikom i gniciu, pakowanie towaru w zależności od warunków pogodowych, itp.
AsstrA uważnie śledzi zmiany w krajowych i międzynarodowych regulacjach prawnych dotyczących transportu ładunków, zapewniając bezpieczny i szybki przewóz wyrobów papierowych i drewna na podstawie właściwości danego towaru
-
Klienci AsstrA z branży celulozowo-papierniczej korzystają z kompleksowych usług transportowych i logistycznych w zakresie transportu czasopism i opakowań papierowych. Eksperci z grupy kapitałowej gwarantują niezawodność dedykowanych pojazdów specjalistycznych i profesjonalizm partnerów transportowych. Doświadczenie AsstrA potwierdza nienaganna reputacja firmy w segmencie międzynarodowego transportu papieru.
Gazety i opakowania są wrażliwe na zmiany temperatury i wilgoć, dlatego też podczas transportu należy spełnić szereg warunków.
- Na produkcji towary są pakowane w odpowiednie opakowania o jednakowym rozmiarze. Podczas załadunku paczki należy układać równo, bez załamań.
- Pudełka, w których znajdują się towary, wykonane są z trwałego i odpornego na wilgoć materiału.
- Wolne przestrzenie w pudełkach należy wypełnić miękkim materiałem.
- Czasopisma pakowane są w gruby papier, wiązane taśmą pakunkową lub sznurkiem i dodatkowo owijane folią stretch.
- Pudełka z towarem podlegają etykietowaniu.
- Do transportu wykorzystywane są auta z zamkniętym nadwoziem.
- Pudełka należy bezpiecznie zamocować wewnątrz pojazdu.
Eksperci AsstrA przechodzą szkolenia w zakresie metodologii Six Sigma - koncepcji zarządzania produkcją, która koncentruje się przede wszystkim na kluczowych dla konsumenta aspektach. Koszty i szybkość realizacji procesów są optymalizowane w taki sposób, aby podnieść poziom zadowolenia Klienta. Przy takim podejściu Klient pozostaje w kontakcie z jednym specjalistą, który jest odpowiedzialny za kontrolę nad transportem.
-
Transport papieru w rolach z wykorzystaniem transportu drogowego, a także transport samochodowy drewna to uniwersalny i ekonomiczny sposób dostawy tego wymagającego ładunku. Mobilność transportu samochodowego nie zależy od harmonogramu pracy portów, stacji kolejowych i lotnisk, dlatego też transport nie jest czasochłonny i odbywa się praktycznie w trybie całodobowym.
Eksport płyt drewnopochodnych do krajów Europy z wykorzystaniem transportu drogowego ma wiele zalet: możliwość pełnego załadunku, zachowanie odpowiedniej temperatury, dostawę wielkogabarytowych i ciężkich ładunków, konsolidację ładunków drobnicowych w partnerskich magazynach firmy AsstrA we Włoszech, Niemczech, na Litwie, w Polsce i innych krajach europejskich.
Transport papieru w rolach drogą morską oraz transport morski drewna to korzystny, szybki i skuteczny sposób dostawy na duże odległości.
Używane przy transporcie morskim kontenery dają dodatkową gwarancję bezpieczeństwa przewożonych ładunków. Korzyści płynące z morskich przewozów kontenerowych obejmują: możliwość pełnego i niepełnego załadunku kontenera, przewóz suchych ładunków masowych luzem, kompleksową obsługę ładunku w porcie, uproszczone przejście procedur celnych w Europie i krajach WNP.
Specjaliści AsstrA wykorzystują swój potencjał, przyciągają uwagę zaufanych partnerów transportowych, wybierają odpowiedni środek transportu do przewozu płyt MDF oraz wyrobów celulozowo-papierniczych z uwzględnieniem właściwości danego towaru. W razie potrzeby nasi pracownicy tworzą łączone schematy z użyciem lotnictwa, samochodów, transportu morskiego i kolejowego.
-
AsstrA od wielu lat jest niezawodnym partnerem dla swoich klientów, reprezentujących branżę przemysłu drzewnego i celulozowo-papierniczego.
W celu zapewnienia wysokiej jakości usług i zaspokojenia indywidualnych potrzeb klientów nasza firma stworzyła dział AsstrA Wood & Paper Logistics.
W celu realizacji przewozów pracownicy AsstrA wybierają odpowiednio dostosowany środek transportu samochodowego, kolejowego, morskiego, lotniczego, a także tworzą łączone schematy dostawy. W przypadku przewozu ładunków ponadgabarytowych i ładunków ciężkich profesjonalni specjaliści AsstrA opracowują indywidualne projekty logistyczne, gwarantują specjalistyczny sprzęt przeładunkowy, a także wsparcie w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.
Geografia tras firmy AsstrA rozszerza się z każdym rokiem. Nasza firma realizuje transport papieru w rolach i drewna w następujących kierunkach:
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów Unii Europejskiej;
- Transport wyrobów papierowych i drewna na terytorium krajów WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna między krajami Unii Europejskiej i WNP;
- Transport wyrobów papierowych i drewna do/z Chin, krajów Azji Południowo-Wschodniej;
Wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm naszych pracowników, indywidualne podejście do każdego klienta oraz współpraca z zaufanymi partnerami w dziedzinie dostaw pozwalają zagwarantować naszym klientom wytyczenie i dobór optymalnej trasy, sprawną koordynację wszystkich etapów transportu płyt wiórowych w rolach i innych formach, szybką dostawę z zachowaniem ustalonych terminów dostaw, bezpieczeństwo ładunku w trakcie transportu.
-
- INDYWIDUALNE ROZWIĄZANIA
AsstrA oferuje szerokie możliwości w zakresie transportu płyty drewnopochodnej i wyrobów papierowych na całym świecie, w tym z i do Moskwy. Nasi pracownicy prowadzą indywidualne konsultacje na wszystkich etapach transportu.
- KOMPLEKSOWA OBSŁUGA
Wysoko wykwalifikowani specjaliści AsstrA gwarantują odpowiedni i optymalny zakres usług, który obejmuje transport płyt wiórowych z wykorzystaniem wszystkich środków transportu, magazyn tranzytowy, odprawy celne oraz ubezpieczenie transportowanych wyrobów papierowych. Globalne biura w 22 krajach na całym świecie i 8 własnych agencji celnych pozwalają nam ciągle doskonalić proces transportu i odprawy celnej.
- DOSTAWA W TERMINIE
Wieloletnie doświadczenie, własne środki transportu i współpraca ze sprawdzonymi dostawcami usług transportowych na podstawie długoterminowych umów pozwalają zagwarantować bezpieczny transport papieru w rolach w ustalonych terminach, nawet w trudnych sytuacjach rynkowych.
- BEZPIECZEŃSTWO
Koncentrujemy się na świadczeniu bezpiecznych, innowacyjnych, efektywnych usług w zakresie transportu wyrobów papierowych i drewna, które spełniają wymogi prawa międzynarodowego. Odpowiedzialność AsstrA za przewożony ładunek jest ubezpieczona na 3 000 000 euro na każdy wypadek ubezpieczeniowy. Ubezpieczenie zapewnia nasz zaufany partner, Zurich Insurance Company Ltd (Szwajcaria).
- EKOLOGIA
Transport płyt OSB, papieru w rolach i innych produktów z drewna odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska.
- INDYWIDUALNE ROZWIĄZANIA
-
Przepisy dotyczące przewozu papieru w rolach oraz przepisy dotyczące przewozu drewna określane są na podstawie kilku kryteriów: rodzaj transportu, za pośrednictwem którego realizowana jest dostawa, waga i wymiary ładunku, geografia transportu.
W każdym konkretnym przypadku przewoźnicy zapoznają się z przepisami dotyczącymi przewozu różnych rodzajów wyrobów celulozowo-papierowych i drewna z wykorzystaniem zróżnicowanych środków transportu. Należy również pamiętać, że ustawodawstwo wielu państw określa szczegółowe przepisy obrotu gospodarczego drewna i tarcicy, a także przewiduje odpowiedzialność karną za nieprzestrzeganie określonych praw. Różnice dotyczą nie tylko zasad przewozu drewna i wyrobów papierowych, ale również dokumentów niezbędnych do realizacji transportu.
Dokumenty niezbędne przy transporcie drewna: certyfikaty fitosanitarne, świadectwa pochodzenia towaru, umowę z załączoną fakturą i specyfikacją, a także inne dokumenty. Ponadto, pojazdy załadowane drewnem i deskami często przekraczają dopuszczalne gabaryty i wagę, przez co należą do kategorii ładunków ponadgabarytowych.
Transport ładunków ponadgabarytowych wymaga specjalnego zezwolenia, uzgodnienia trasy przewozu oraz spełnienia innych formalności. Przepisy regulujące proces przewozu drewna, celulozy i wyrobów papierowych zawarte są w technicznych aktach prawnych.
Wśród przepisów technicznych szczególne miejsce zajmuje podstawowa kategoria norm GOST. Wszystkie te dokumenty określają skomplikowane i szczegółowe przepisy dotyczące realizacji przewozów płyt MDF i wyrobów papierowych.
AsstrA nie tylko nadzoruje przestrzeganie odpowiednich przepisów i norm, ale udziela również porad w kwestiach związanych z rejestracją załączonej dokumentacji, w tym dokumentów przewozowych, faktur, deklaracji celnych, zezwoleń itp.