W lutym b.r. eksperci AsstrA przetransportowali 11 tonowy ładunek z Wrocławia do Buenos Aires transportem lotniczym na zlecenie argentyńskiego Klienta. Na wrocławskim lotnisku ładunek został załadowany w 4 skrzynie o łącznej wadze 10,9 tony. Długość jednej skrzyni wynosiła 470 cm. Z Wrocławia serwisem RFS (Road Feeder Service), a więc transportem alternatywnym dla transportu lotniczego, ładunek trafił do lotniska w Amsterdamie, skąd wyleciał bezpośrednio do Buenos Aires.
Transport ładunku o takiej masie na dystansie 12 021 km okazał się nie lada wyzwaniem. Niemniej dzięki skoordynowanej pracy specjalistów AsstrA czas transportu do Buenos Aires z polskiego lotniska wyniósł zaledwie 4 dni. Towar bezpiecznie dotarł na czas. Niemożliwe? A jednak!
„Największym wyzwaniem był etap kwotacji transportu, ponieważ znalezienie szybkiego i taniego rozwiązania dla tak pokaźnego wolumenu to niełatwe zadanie. Nie każda linia lotnicza akceptuje ładunki o tak dużych wymiarach. Pierwotnie ładunek miał wylecieć do Argentyny nie z Wrocławia, a z Niemiec. Jednak udało się nam znaleźć lotnisko w Polsce, co pozwoliło zminimalizować koszty Klienta. Oprócz pewnych niedogodności związanych ze zmianą danych dotyczących miejsca wylotu na dokumentach eksportowych, niemałym wyzwaniem okazała się również kontrola towaru. Ze względu na tworzywo, z jakiego zostały wykonane pręty, ładunek nie mógł być prześwietlony promieniami X-Ray w celu wykrycia niepożądanych elementów. Jednak również to wyzwanie udało się nam rozwiązać z sukcesem”, podkreśla Nicole Statuch, ekspert AsstrA z działu Air Freight.
Jak zauważa Nicole Statuch, pręty zostały zapakowane w drewniane skrzynie zbite gwoździami. Jednak aby agent celny mógł dokonać manualnego sprawdzenia towaru, konieczny był demontaż skrzyni, co mogło grozić uszkodzeniem opakowania. Maksymalny poziom profesjonalizmu i kontroli tego etapu ze strony zespołu AsstrA pozwolił uniknąć jakichkolwiek uszkodzeń ładunku.
Całemu procesowi transportu prętów metalowych z Wrocławia do Buenos Aires towarzyszyły liczne telefony i wiele wiadomości mailowych. Mimo to, towar sprawnie i bezpiecznie dotarł do miejsca przeznaczenia. Na każdym etapie transportu Klient otrzymał terminowy serwis na najwyższym poziomie. A to wszystko dzięki skoordynowanej pracy ekspertów AsstrA.