AsstrA-Associated Traffic AG pomyślnie zrealizowała transport ładunków ponadgabarytowych (OOG) oraz ciężkich na potrzeby projektu elektrowni o cyklu skojarzonym Navoi 3 w Uzbekistan. Ta skomplikowana operacja logistyczna stanowi ważny kamień milowy w transporcie ładunków ciężkich w Azji Centralnej.
Transport obejmował przewóz dwóch głównych transformatorów oraz powiązanych akcesoriów, ważących łącznie 460 ton, oraz o objętości 1 500 m³. Ładunek składał się z:
Akcesoria: 168,8 tony | Wymiary: 10,00 m x 3,28 m x 3,93 m Transformator: 290 ton | Wymiary: 9,52 m x 4,01 m x 4,70 m
Przewóz ładunku odbył się transportem drogowym na przyczepach modułowych. 290-tonowy transformator został przewieziony na przyczepach 28-osiowych, podczas gdy ładunek ważący 168,8 tony był transportowany na przyczepach 20-osiowych, z osiami sterowanymi.
- To najcięższy ładunek, jaki kiedykolwiek przewieziono tym konkretnym korytarzem. Dostarczenie tego ładunku tą trasą podkreśla nasze zaangażowanie w rozwiązywanie skomplikowanych wyzwań logistycznych. To duma dla naszego zespołu i dowód naszej zdolności w zakresie transportu OOG oraz logistyki projektowej - powiedział Nikita Kim, Business Development Manager w AsstrA.
Jedną z kluczowych usług, jakie AsstrA zaoferowała klientowi, było przeprowadzenie znacznych prac infrastrukturalnych na trasie między Yallama a Navoi w Uzbekistanie. Dwa mosty zostały wzmocnione, aby pomieścić ciężki ładunek, co było kluczowym aspektem procesu transportowego. Zapewniło to nie tylko bezpieczeństwo i niezawodność trasy, ale także przyniosło znaczne oszczędności dla klienta.
Ładunek przebył trasę ponad 4 500 kilometrów, przebiegając przez Chiny i Kazachstan, Khorgos, zanim dotarł do ostatecznego celu w Navoi, Uzbekistan. Operacja obejmowała wiele etapów obsługi, w tym załadunek, przeładunek, poprawę infrastruktury i mostów na trasie oraz ścisłą koordynację na granicach międzynarodowych. Cała podróż wymagała zaawansowanego planowania, specjalistycznego sprzętu i uzgodnienia regulacji granicznych.
Najtrudniejszym etapem transportu było zapewnienie bezpiecznej dostawy 290-tonowego transformatora. Ze względu na ogromną wagę ładunku - całkowita waga pojazdu transportowego osiągnęła około 450 ton. Aby poradzić sobie z takim ciężarem, użyto dodatkowej jednostki napędowej. Pomimo tych wyzwań transport zakończył się pomyślnie, i ładunek został dostarczony w nienaruszonym stanie i na czas.

Kariera



