Od grudnia 2024 roku do lutego 2025 roku firma AsstrA-Associated Traffic AG zarządzała dostawą DAP, obejmującą ponad 10 000 CBM ładunku z Chin do Korei. Przesyłka zawierała moduł suszarni o niestandardowych wymiarach, który musiał zostać transportowany w czterech etapach. Całkowita waga ładunku przekroczyła 1200 ton.
Najtrudniejszym aspektem w całym procesie transportu było magazynowanie. Port docelowy ma małą powierzchnię i nie mógł pomieścić ładunków długoterminowych. Tymczasem rozładunek trwał około miesiąca, ponieważ odbiorca musiał zbudować specjalny plac do przyjęcia towaru. Eksperci AsstrA skutecznie wynegocjowali indywidualne stawki magazynowe, co pozwoliło zaoszczędzić klientowi ponad 30 000 USD na opłatach magazynowych.
– Największym wyzwaniem było obsługiwanie portu. Port Yempo w Ulsan, Korei, jest bardzo mały i nie składowany, co oznacza, że statek nie może rozładować ładunku przed zakończeniem odprawy celnej. Ponieważ port jest tak ograniczony, musieliśmy nieustannie koordynować działania z agencją portową, aby zapewnić dostępność. W pewnym momencie cały port był wypełniony paletami tylko z tej przesyłki – powiedział Chentao Zhang, Business Development Manager w AsstrA.
Dzięki 30-letniemu doświadczeniu na rynku logistyki, szwajcarska grupa firm AsstrA-Associated Traffic AG skutecznie organizuje transport między Chinami a innymi krajami, zapewniając nieprzerwane dostawy i najbardziej opłacalne rozwiązania dla swoich klientów.