
Irena Topalova
Pod koniec 2024 roku AsstrA-Associated Traffic AG pomyślnie przeprowadziła test usługi taksówki wodnej w Duisburgu, Niemcy, w celu transportu kontenerów dla jednego z kluczowych klientów. Kontenery z Chin dotartły koleją i wymagały dostarczenia do miejsca składowania, aby uniknąć wysokich opłat za postój w terminalu. Łącznie przetransportowano 24 kontenery tą metodą.
Duisburg, siedziba największego w Europie portu śródlądowego, wykorzystuje rozbudowaną sieć dróg wodnych zarówno do transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Małe jednostki pływające, podobne do taksówek wodnych, wykorzystywane są do dostaw na terenie portu oraz do obszarów miejskich. Taki sposób dostawy pozwolił AsstrA zmniejszyć zależność od transportu drogowego, ograniczyć ruch w centrum miasta oraz uniknąć wysokich kosztów dostaw na ostatnim etapie, transportując kontenery promami po rzece Ren.
– Standardową metodą jest transport ciężarówkami, ale specjaliści AsstrA zawsze są na czasie z nowymi rozwiązaniami. Taksówka wodna może znacząco zredukować puste kursy i zwiększyć efektywność na trasie. Promy kursują zgodnie z ustalonym rozkładem, bez opóźnień. Usługa jest stabilna i bezpieczna. Było to nowe, ale bardzo przydatne doświadczenie, które teraz możemy oferować naszym klientom – powiedziała Irena Topalova, szefowa Działu China Rail Europe.
Ta inicjatywa nie tylko poprawia efektywność łańcucha dostaw, ale także wspiera cele zrównoważonego rozwoju poprzez zmniejszenie emisji związanych z użyciem transportu drogowego. Integrując rozwiązania oparte na drogach wodnych, AsstrA kontynuuje wdrażanie praktycznej, przyszłościowej logistyki zgodnej z globalnymi trendami ekologicznymi w transporcie.