Nadejście wiosny oznacza początek sezonu dostaw nawozów, które odgrywają ważną rolę w rolnictwie i zapewniają plony. Zapotrzebowanie na transport kolejowy nawozów z Uzbekistanu i Kazachstanu do Europy stale rośnie.
Kolej oferuje kilka kluczowych zalet transportu nawozów, w tym przewidywalne czasy dostaw i optymalne koszty w przypadku dużych ilości. Wagony kolejowe mają zazwyczaj nośność od 66 do 68 ton.
Dane firmy logistycznej AsstrA potwierdzają wzrost przewozów nawozów koleją. W ostatnim okresie z zakładów w Kazachstanie wysłano ponad 300 wagonów. Selitra i Ammophos to najpopularniejsze rodzaje nawozów transportowanych przez ekipę AsstrA z Kazachstanu do Europy.
Do najczęściej eksportowanych nawozów z Uzbekistanu należą nawozy mocznikowe, saletry, sodowe, NPK i potasowe.
Popularnymi kierunkami transportu kolejowego nawozów są trasy z Kazachstanu na Łotwę, Litwę i do Polski. Duże ilości przesyłek z Uzbekistanu trafiają do Poti, Gruzji i portów bałtyckich, gdzie nawozy przeładowywane są na statki pełnomorskie w celu dalszej dostawy.
AsstrA oferuje kompleksowe usługi w zakresie transportu kolejowego nawozów, obejmujące dostawę na stację, udostępnienie wagonów i opłacenie taryfy za cały przejazd koleją.
Dmitry Gerber, dyrektor transportu kolejowego CIS, komentuje: „Transport kolejowy to niezawodny i wydajny sposób transportu nawozów z Kazachstanu i Uzbekistanu do Europy. Stale udoskonalamy nasze rozwiązania logistyczne, aby zapewnić sprawną i niezawodną dostawę nawozów, spełniając najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa.”
Skontaktuj się z ekspertami AsstrA w celu obliczenia kosztów transportu kolejowego pod adresem rail.cis@asstra.com
Autor: Malika Arzueva.