Dmitri Krõlov
AsstrA-Associated Traffic AG dołączyła do inicjatywy Smart Freight Center, której celem jest promowanie wyższych norm emisji CO2 dla samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Wraz z Nestle, Deutsche Post DHL oraz organizacjami Transport & Environment, Climate Group, CALSTART i European Green Freight Alliance, AsstrA podpisała wniosek do Parlamentu Europejskiego w sprawie emisji CO2 dla pojazdów ciężkich.
We wniosku podkreślono kluczowe kwestie problematyczne. Po pierwsze, zmniejszenie emisji CO2 do 2030 r. z -45% do -65%. Ma to ułatwić wejście na rynek dodatkowych 150 000 bezemisyjnych ciężarówek. Po drugie, rozszerzenie zakresu regulacji, tak aby obejmowała ona wszystkie rodzaje samochodów ciężarowych dążących do osiągnięcia celów klimatycznych. Po trzecie, firmy angażują się w osiągnięcie 100% zerowej emisji z samochodów ciężarowych w perspektywie długoterminowej.
Wniosek wysłano do prawodawców UE, a kwestie dotyczące norm są obecnie analizowane przez ministrów środowiska UE oraz Parlament Europejski, którzy mają osiągnąć konsensus w sprawie ostatecznego rozporządzenia w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
– AsstrA wspiera inicjatywę osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych we wszystkich obszarach działalności. Przejście na przystępny i przyjazny dla środowiska przepływ towarów w Europie to nasz wspólny obowiązek – mówi Dmitri Krõlov, Sustainable Development Manager w AsstrA.
Autor: Anastasiya Onoshko.