Miguel Salas
Patrick Richardson
Zespół AsstrA IPL dostarczył gabaryt z Hiszpanii do Polski.
POL: Hiszpania, port Bilbao i port Gijon
POD: Polska, Port w Gdańsku
Branża: ropa naftowa i gaz
Objętość: łącznie 7 jednostek / 7878,36 cbm / 1032,07 m / 827 m maks. waga jednostkowa
Zespół AsstrA: Oddział IPL
Najcięższy i największy ładunek: Najcięższą jednostką był wash tower o wymiarach 94,42 x 8,00 x 7,87 metra i wadze 827 metrów.
3 sztuki (zbiornik odgazowywacza) o wymiarach 21,91 x 5,90 x 4,75 metra i wadze 61,02 ton (każdy zbiornik odgazowywacza)
3 sztuki (głowica odgazowująca) o wymiarach 4,70 x 2,95 x 2,98 metra i wadze 7,40 ton (każda głowica odgazowująca)
Zespół AsstrA zorganizował odbiór ładunków z portu Bilbao i Gijon (transport odbywał się zgodnie z warunkami FOB), gdzie załadował wszystkie towary na mv Fairmaster. Zabezpieczony ładunek wyruszył w drogę do portu docelowego w Polsce.
W porcie Bilbao 6 sztuk ładunku zostało załadowanych z naczep typu port roll mafi na mv Fairmaster za pomocą dźwigu okrętowego. Następnie statek ruszył na zachód wzdłuż hiszpańskiego wybrzeża do portu Gijon. Czas tranzytu z Bilbao do Gijon wynosił tylko 10 godzin. Po przybyciu statku do Gijon zespół AsstrA załadował wash tower na Faimastera za pomocą windy tandemowej (oba dźwigi na statku zostały zsynchronizowane).
„Kiedy statek przybył do Gijon, zespół AsstrA załadował wieżę Wash Tower z naczepy SPMT na statek oceaniczny za pomocą dźwigów/przekładni okrętowych i przetransportował ją do portu w Gdańsku w Polsce. Wszystkie elementy zostały wyładowane ze statku na 3 barki rzeczne (1 barka dla Wash Tower, i 2 barki dla pozostałych 6 sztuk) za pomocą dźwigów/przekładni statku” – wyjaśnia Miguel Salas, dyrektor AsstrA IPL Hiszpania.
Po przeładunku i zabezpieczeniu wash tower na pokładzie, statek popłynął do portu w Gdańsku. Podróż trwała 5 dni.
W porcie w Gdańsku ładunek został następnie rozładowany bezpośrednio na barkę rzeczną, ponownie przy użyciu dźwigów Fairmaster w windzie tandemowej. Następnie wyładowano pozostałe 6 sztuk, ponownie bezpośrednio do barek rzecznych.
„Szczególnym wyzwaniem okazał się czas. Zespół AsstrA musiał rozładować wszystkie elementy w ciągu jednego dnia, aby uniknąć opóźnień. Pomimo pogarszającej się w ciągu dnia pogody, operacje rozpoczęto o godzinie 09:00 i zakończono tego samego dnia o godzinie 19:45” – dodaje Patrick Richardson Global Head of Business Development w AsstrA Industrial Project Logistics
Wszystkie transportowane elementy dotarły docelowo do Płocka.
Autor: Aneta Kowalczyk.