.jpg)
Anna Smirnova
HMRC poinformował, że CHIEF będzie zamknięty dla nowych zgłoszeń importowych od 30 września 2022 roku.
HMRC, brytyjski organ podatkowy, płatniczy i celny, ogłosił, że monitoruje agentów celnych i importerów, aby zidentyfikować tych, którzy jeszcze nie przenieśli swoich kont odroczonych z systemu obsługi celnej frachtu importowego i eksportowego CHIEF do Służby Deklaracji Celnej (CDS). CHIEF rejestruje przepływ ładunków drogą lądową, powietrzną i morską, a CDS obsługuje deklaracje importowe i eksportowe towarów przewożonych do i z Wielkiej Brytanii.
HMRC poinformował, że wkrótce skontaktuje się ze wszystkimi posiadaczami kont odroczonych, którzy nie przenieśli jeszcze swoich danych do CDS.
Szczególny nacisk zostanie nałożony na poinformowanie posiadaczy rachunków depozytowych na żądanie (DDA). Właściciele DDA powinni:
- wypełnić nową dyspozycję polecenia zapłaty dla CDS. W innym razie posiadacze nie będą mogli korzystać z istniejącego DDA po migracji do CDS, ponieważ CDS nie używa tego samego konta bankowego, co CHIEF,
- upewnić się, że otrzymano gwarancję bankową lub złożono deklarację, że gwarancja bankowa nie jest konieczna.
Ponadto importerzy korzystający z własnych kont odroczonych powinni za pośrednictwem portalu rządowego Government Gateway:
- upoważniać swoich agentów celnych do korzystania z kont odroczonych,
- poinformować agentów celnych o gwarancjach bankowych lub rezygnacji, jak powyżej.
Pierwszym krokiem podczas migracji z CHIEF do CDS jest powiązanie identyfikatora użytkownika Government Gateway z CDS i upewnienie się, że konto odroczone jest odpowiednio zintegrowane ze wszystkimi niezbędnymi gwarancjami/zwolnieniami bankowymi. Te początkowe kroki są najważniejsze podczas całego procesu migracji.
– Zachęcamy wszystkich klientów i partnerów, którzy jeszcze nie przenieśli swoich kont odroczonych do CDS, aby dopełnić formalności najszybciej, jak to możliwe. Zmniejszy to prawdopodobieństwo wystąpienia komplikacji w późniejszym procesie przejścia na nowy system – mówi Anna Smirnova, kierownik AsstrA Industrial Project Logistics w Wielkiej Brytanii.
Autor: Agnieszka Krzepkowska.