Gulcin Kocak
AsstrA-Associated Traffic AG nieustannie poszukuje nowych, a czasem niekonwencjonalnych sposobów obsługi klientów i lepszego prowadzenia działalności. Jednym z przykładów jest właśnie utworzony dział Global Container Provision.
W poniższym artykule Gulcin Kocak, kierownik projektu AsstrA Business Accelerator, odpowiada na pytania dotyczące nowej jednostki.
Jaki był cel utworzenia oddziału Global Container Provision?
Celem tego działu jest spełnienie wymagań klientów, gdy linie żeglugowe nie mogą tego zrobić, na przykład, gdy nie mają dostępnego odpowiedniego sprzętu. Global Container Provision może dostarczać rozwiązania zarówno wewnętrznym zespołom sprzedażowym i operacyjnym, jak i naszym klientom. Zdarzają się sytuacje, w których linie żeglugowe nie mogą zapewnić kontenerów w niektórych określonych lokalizacjach. W takim wypadku nasz dział znajduje kontenery z innego źródła, i dostarcza je we właściwe miejsce, we właściwym czasie, aby klienci mogli wysłać swój ładunek bez opóźnień i dodatkowych opłat.
Oprócz pomagania klientom w ten sposób, innym celem takiej rotacji kontenerami jest generowanie dodatkowego strumienia przychodów dla firmy. Kupujemy kontenery z lokalizacji, gdzie kosztują mniej i sprzedajemy je tam, gdzie kosztują więcej.
Dlaczego takie rozwiązanie jest bardziej atrakcyjne dla klienta niż bezpośrednia współpraca z liniami żeglugowymi?
Jeśli klienci chcą zaoszczędzić na opłatach za przestoje i zatrzymanie, mogą zwrócić się do nas po dłuższe bezpłatne opłaty za przechowywanie, niż gdyby korzystali z kontenerów należących do spedytora. Mamy większą elastyczność w oferowaniu korzystnych warunków, ponieważ posiadamy sprzęt.
Nasi klienci mogą również zaoszczędzić na kosztach transportu, ponieważ możemy dostarczyć kontenery bliżej miejsca załadunku.
Wreszcie, klienci mogą potrzebować specjalnych kontenerów dla określonych szlaków handlowych, dla których szlaki żeglugowe mogą zapewnić tylko standardowe kontenery.
Co klient zyskuje dzięki współpracy z AsstrA?
Główne zalety to takie, że klient otrzymuje od nas bezpośrednie, jasne informacje i szybkie właściwe rozwiązania. Dzięki współpracy z AsstrA klienci mają gotowe do załadunku kontenery, wtedy kiedy ich potrzebują i nie muszą czekać. Ostatecznie prowadzi to do płynniejszego przepływu towaru i zwiększonej sprzedaży.
Jakie są Twoje oczekiwania względem kolegów z AsstrA przy pracy nad tym projektem?
Przede wszystkim zależy nam na informacji. Oczekujemy, że nasi koledzy z działu sprzedaży i operacji będą zgłaszać się do nas, gdy pojawi się okazja do handlu lub wynajmu kontenerów, w oparciu o ich zrozumienie rynku i to, co słyszą od klientów. Wysokie ceny, braki sprzętu i krótkie okresy bezpłatnego przechowywania to dla nas szanse, ponieważ dział Global Container Provision powstał właśnie dlatego, aby stawić czoła tym wyzwaniom.
Autor: Anastasiya Onoshko.