Izabela Przyborowska
Michał Młynarski
Christian Eckstein
Ważnym krokiem w kierunku utrzymania najlepszych pracowników, jest stworzenie środowiska pracy, które umożliwia podnoszenie kompetencji. Kluczowym czynnikiem w tej strategii jest wewnętrzny system rekrutacji. Tego typu nabór usuwa tzw. „szklany sufit”, a co najważniejsze, umożliwia dalszy rozwój zawodowy w ramach jednej firmy, nawet jeśli w międzyczasie plany zawodowe osoby zatrudnionej uległy zmianie. Pracownicy, którzy przystępują do wewnętrznej rekrutacji mogą zmienić swoje stanowisko poprzez awansowanie w hierarchii (tu najczęściej mówimy o awansie pionowym), bądź też zmianę zakresu swoich obowiązków (awans poziomy).
„W AsstrA koncentrujemy się na pomaganiu naszym pracownikom w rozwoju i podążaniu własną ścieżką kariery. Dajemy im możliwość zdobycia nowych doświadczeń w środowisku pracy, które zachęca do długoterminowego zatrudnienia. Doświadczenie pokazuje, że wdrożenie kompleksowego systemu szkoleń oraz pionowe i poziome zmiany stanowisk pracy nie tylko pomaga nam zatrzymać pracowników. Pomaga nam również realizować bieżące cele rekrutacyjne, poprawiać efektywność i zwiększać satysfakcję z pracy naszych pracowników – podkreśla Izabela Przyborowska, HR Manager AsstrA Polska.
Bardzo ważne jest zachęcanie pracowników do rozwoju zawodowego. Dzięki wsparciu liderów, członek zespołu jest bardziej produktywny, zmotywowany i pewny siebie. Może osiągać jeszcze lepsze wyniki i planować bardziej profesjonalny rozwój w ramach struktury firmy.
„Dołączyłem do AsstrA w 2010 roku jako spedytor i obejmowałem to stanowisko przez ponad dwa lata. Sprawdzałem się w roli spedytora, ale musiałem walczyć o sukces. Potem dołączyłem do tego, co kiedyś nazywano Działem Dostawców, który był wówczas częścią Działu Analityki Biznesowej. Tu naprawdę odnalazłem swoje powołanie i miejsce w firmie. Mogłem wreszcie w pełni wykorzystać swoje talenty i zdolności. Odnieść sukces dzięki moim osobistym cechom, a nie wbrew im. Obecnie pracuję w AsstrA od ponad dziesięciu lat, w pełni korzystając z możliwości jakie daje firma. Moja rola, oczekiwania, wymagania i obowiązki zmieniały się na przestrzeni lat. Obserwowałem, jak mój dział, SRM (Supplier Relationship Management) a ostatnio TSD (Transportation Security Division), ewoluował z jednoosobowej armii w postaci niezastąpionej Olgi Magomedowej w 10-osobową jednostkę z przewidywanym jeszcze większym wzrostem. Zmieniła się liczebność zespołu i jego personel, zrekrutowałem do niego wiele osób. Niektórzy z moich kolegów, którzy rozpoczęli swoją przygodę z AsstrA pod moimi skrzydłami, przeszli już do innych działów. Zakres naszej pracy i to, co monitorujemy, rósł i ewoluował zgodnie z zapotrzebowaniem rynku oraz rozwojem i rosnącym profilem firmy. Obciążenie pracą bywało kolosalne, szalone godziny i ogromny stres, ale warto było, bo to jest praca, do której zostałem stworzony – mówi Michał Młynarski, zastępca kierownika działu SRM.
Kluczem do sukcesu, aby pracownik mógł z powodzeniem zostać przez długi czas u jednego pracodawcy, jest znalezienie dla niego odpowiedniej roli, stanowiska które pozwoli mu rozwijać się, osiągać nowe cele i wykorzystywać unikalny zestaw umiejętności i cech.
„Moja kariera w AsstrA zaczęła się bardzo niepozornie. Rozpocząłem jako praktykant w 2008 roku i ta rola dała mi dobre podstawy do dalszego rozwoju. Wiedza, którą zdobyłem na tym stanowisku procentuje do dni dzisiejszego. Wiem, jak zapewnić moim współpracownikom optymalne wsparcie, ponieważ doświadczyłem niemal każdej sytuacji, z jaką mają do czynienia w swojej codziennej pracy. W nowy etap kariery wszedłem w 2016 roku, kiedy powstał zespół Express Delivery. Od tego czasu jestem współodpowiedzialny za kierowanie wieloma osobami. Przejęcie roli lidera było poważną zmianą, która wiązała się również z wieloma wyzwaniami. Na dzień dzisiejszy jednak udało nam się stworzyć w UE stabilny i duży zespół. W tym roku zamierzamy obsłużyć 13 000 przesyłek i mamy ambitne cele. Wkrótce nasz dział będzie fizycznie obecny w ponad 10 krajach, aby być bliżej naszych klientów i przewoźników – mówi Christian Eckstein, kierownik Express & Partial Load Division w Magdeburgu.
Autor: Aneta Kowalczyk.