Wang Qian
W marcu 2022 r. władze chińskie wprowadziły kolejny lockdown w Szanghaju w związku z wybuchem koronawirusa. Walka z infekcją wpływa na łańcuchy dostaw, ponieważ porty i magazyny pracują w trudnych warunkach, a przewoźnicy walczą o terminową dostawę towarów. Ze względu na częste zakłócenia na trasach, firmy logistyczne codziennie monitorują miasta i prowincje pod kątem restrykcji.
Wang Qian, kierownik przewozów kontenerowych w Chinach mówi: – Nie tylko port Szanghaj jest zamknięty z powodu epidemii. – Port Ningbo również nie przyjmuje ładunków z Hangzhou, Wenzhou, Ningbo, Beilong. W Hangzhou, Ningbo i Wenzhou zarejestrowano nowe przypadki infekcje, które mogą przedłużyć lockdown i zmienić trasy dostaw. W Jiangsu, Kunshan, Nantong, Taicang i Hangzhou, które znajdują się w pobliżu portu w Szanghaju, również wykryto przypadki zakażenia koronawirusem. Zabronione jest organizowanie transportu w Nantong i Hangzhou. Porty Xianmen i Shenzhen działają normalnie po długiej blokadzie w marcu – dodaje.
Częste zmiany stały się już dość powszechne dla specjalistów z firm transportowych i logistycznych. Niestabilność i rosnące koszty to rutynowa część pracy. AsstrA bacznie obserwuje sytuację w Państwie Środka, a zwłaszcza to, jak długo potrwają ograniczenia dla chińskich portów.
– Wiele miast, prowincji i ulic jest zamkniętych z powodu wirusa. Na przykład, jeżeli port Ningbo działa normalnie, pracownicy firmy muszą potwierdzić, czy klient firmy znajduje się w mieście, w którym wykryto epidemię. Jeśli jest to obszar zamknięty, nie można zorganizować transportu. Port Szanghaj i sam Szanghaj są teraz całkowicie zablokowane. Autostrady i sklepy są zamknięte, budowy zostały wstrzymane. Wjazd i wyjazd z Szanghaju jest zabroniony. W wyniku częstych zakłóceń w łańcuchu dostaw, biuro AsstrA w Szanghaju reorganizuje pracę i dostosowuje się do bieżącej sytuacji – podsumowuje Wang Qian.
Autor: Anastasiya Sidelnikova.