Natalia Shmanevskaya
Ekaterina Voronova
20 listopada 2021 r. pierwszy przyspieszony pociąg kontenerowy załadowany wyłącznie ładunkami klientów AsstrA wyjechał ze stacji Changsha w Chinach w kierunku stacji Worsino w obwodzie kałuskim w Rosji. Pociąg składający się z pięćdziesięciu 40-stopowych kontenerów transportował różnego rodzaju ładunki, w tym sprzęt AGD, odzież i części samochodowe. Ze względu na procedury związane z przeładunkiem na rosyjskie platformy kontenery zostały wysłane partiami. Większość towarów dotarła do Rosji 10 grudnia, kolejne w ciągu następnych sześciu dni. Eksperci AsstrA zadbali o prawidłowy odbiór towaru, jego wydanie oraz dostawę na ostatniej mili do stacji docelowej.
– Długość trasy Changsha-Worsino wynosi 10 126 km. Pierwszy kontener składający się wyłącznie z ładunków drobnicowych klientów AsstrA-Associated Traffic AG wyjechał 25 sierpnia 2021 r. Czas tranzytu wyniósł 18 dni. Konsolidację nadzorowali eksperci AsstrA z Szanghaju w partnerskim magazynie operatora logistycznego w mieście Changsha. Po zakończeniu procedur celnych kontener przewieziono do magazynu w obwodzie moskiewskim w celu dekonsolidacji, skąd towar udał się do odbiorców końcowych – mówi Natalia Shmanevskaya, kierownik oddziału AsstrA w Szanghaju.
Przyspieszone pociągi kontenerowe kursują wzdłuż Kolei Transsyberyjskiej z jednym przystankiem na przejściu granicznym Zabajkalsk-Mandżuria. Czas tranzytu wspomnianą trasą wynosi 20-25 dni od odjazdu pociągu ze stacji do przyjazdu do miejsca docelowego.
W zależności od unikalnych wymagań klienci AsstrA wybierający tę usługę korzystają na szybkości wysyłki, satysfakcjonujących stawkach i odprawie celnej obsługiwanej przez chiński zespół firmy. Kolejną zaletę stanowią dostawy od drzwi do drzwi.
– W światowej gospodarce panuje tendencja do konteneryzacji ładunków. To szybki i niezawodny sposób dostarczania towarów. Atrakcyjność usługi wynika z obecnych ograniczeń związanych z koronawirusem na przejściach granicznych. Szczególne zainteresowanie serwisem widać u klientów z sektora high-tech i fashion&beauty. Doceniają szybkość wysyłki oraz możliwość wcześniejszego zaplanowania harmonogramu dostaw – mówi Ekaterina Voronova, kierownik działu kolejowego Chiny-WNP. – W związku z rozwojem nowej usługi rozważamy możliwość wysłania pociągów do Worsino z Xi'an i Taiyuan. Opracowujemy również projekty organizacji transportu towarów przyspieszonymi pociągami kontenerowymi z północy Chin do Niżniekamska. W przyszłości planujemy regularne przewozy do Kaliningradu – dodaje.
AsstrA przewiduje dalszy wzrost zapotrzebowania na transport przyspieszonymi pociągami kontenerowymi. Firma planuje przewozić ładunki do Moskwy, Mińska, Kijowa i krajów UE na stałe, wysyłając co miesiąc po jednym pociągu do każdego z miast. Negocjacje z potencjalnymi partnerami trwają.
Autor: Anastasiya Sidelnikova.