W kwietniu 2021 r. dział AsstrA Industrial Projects Logistics (AIPL) przetransportował 6279 m3 rur stalowych i 1120 m3 rur nierdzewnych z Korei do Kingisepp w Rosji. Całkowita waga ładunku wyniosła 2072 tony. Spawane rury zostaną użyte do budowy zakładu petrochemicznego w Kingisepp w Rosji, gdzie powstaje kompleks do produkcji amoniaku i mocznika. Budowa jest realizowana przez dużego klienta EPC (ang. engineering, procurement, construction). Oddział AIPL w Bergamo nadzorował wykonanie zlecenia przy wsparciu lokalnego przedstawiciela AIPL w Korei, który koordynował dostawę rur z zakładu produkcyjnego.
Andrey Abramov
- Ładunek dostarczono z 4 fabryk w Korei Południowej zlokalizowanych w Chungcheongbuk-Do, Chungcheong Nam-Do, Suncheon i Changwon. Dostawa została zorganizowana do lokalnych portów Pyeongtaek i Masan pod bezpośrednim nadzorem przedstawiciela AIPL w Korei. W ciągu 8 dni 166 ciężarówek wypełnionych materiałami bezpiecznie przewiozło ładunek z hut do dwóch portów załadunkowych. Średnia waga jednej ciężarówki wynosiła 12 ton. Po przybyciu do portów rury zostały załadowane na statek wyczarterowany przez zespół AIPL we Włoszech. Załadunek w porcie Pyeongtaek trwał 3 dni, w Masan jeden dzień – mówi Andrey Abramov, zastępca dyrektora generalnego Project Logistics, AsstrA-Associated Traffic AG.
Po otrzymaniu szeregu przepustek i inspekcji wynikających z ograniczeń Covid wyczarterowany statek „Gala” wypłynął z pełną partią rur do portu Sillamae w Estonii. Szacowany czas tranzytu wynosił ok. 60 dni. Włoskie centrum kontroli projektu AIPL, w związku z informacją o potencjalnych opóźnieniach, jeśli ładunek dotrze do Sillamae, podjęło decyzję o przekierowaniu statku, mv „Gala” do portu Ust Luga. Ładunek dotarł do celu 19 czerwca 2021 r.. Odział AIPL Włochy we współpracy z oddziałem AsstrA w Petersburgu koordynował odprawę celną w punkcie wjazdu. Z kolei przedstawiciel AIPL nadzorował bezpieczny rozładunek wszystkich rur oraz ostateczną dostawę na plac budowy w Kingisepp.
Nicola Calleri
- Organizacja każdego transportu i projektu logistycznego, czy to przesyłek ponadgabarytowych, czy masowych, takich jak rury, musi odbywać się zgodnie z wymogami prawnymi, aktualnymi przepisami ruchu drogowego oraz przepisami dotyczącymi zezwoleń i pilotażu. Dlatego podczas realizacji samego zlecenia kluczowe znaczenie ma harmonogram i ścisła koordynacja poszczególnych zaangażowanych podmiotów – dodaje Nicola Calleri, szef AIPL Włochy.
Dostawa rur z Korei była częścią kontraktu „pod klucz” realizowanego przez zespół AIPL AsstrA-Associated Traffic AG. W ramach umowy AIPL odpowiada również za transport ładunku z Indii i Europy Południowej.
- W tym samym czasie materiały były również przewiezione transportem drogowym z Włoch oraz z północnej Hiszpanii do Rosji. Ze względu na większą dostępność samochodów ciężarowych z Hiszpanii do Polski i z Polski do Rosji, niż bezpośrednio z Hiszpanii do Rosji, zdecydowaliśmy się na przeładunek w magazynie w Błoniu (Polska). Dzięki temu rozwiązaniu byliśmy w stanie zagwarantować terminową i bezproblemową dostawę ładunku – podkreśla Andrey Abramov, AsstrA-Associated Traffic AG.
W trakcie realizacji projektu na trasie Włochy – Rosja, Hiszpania – Rosja w ciągu dwóch tygodni odbyło się 20 transportów. Na każdej ciężarówce było 4-5 rur, każda o wadze 4,5 tony. Na tym etapie projektu łącznie do transportu ładunków wykorzystano 25 ciężarówek.