Branża budowlana odgrywa istotną rolę w społeczeństwie. Zapewnia ludziom mieszkania, miejsca pracy, infrastrukturę transportową i fabryki. Według raportu, z kwietnia 2021 r. przygotowanego przez globalną grupę konsultingową McKinsey & Company, przemysł budowlany wytwarza 13% światowego PKB. Ekosystem branży budowlanej jest jednym z największych na świecie i obejmuje graczy z sektorów takich jak przemysł ciężki, surowce i nie tylko.
Po spowolnieniu gospodarczym w 2020 roku spowodowanym pandemią branża budowlana powoli nabiera rozpędu. Według angielskiej firmy analitycznej i konsultingowej GlobalData sektor budowlany ma w tym roku wzrosnąć o 5,2%. W związku z tym zwiększa się również zapotrzebowanie na materiały budowlane, a firmy potrzebują dodatkowych możliwości transportowych, aby bezpiecznie i na czas dostarczać towary.
Geosyntetyki to produkty polimerowe, powszechnie znane jako tworzywa sztuczne, które są wykorzystywane w inżynierii lądowej między innymi do budowy zbrojeń, izolacji lub stabilizacji terenu. Ze wszystkich materiałów budowlanych to właśnie na nie najszybciej rośnie zapotrzebowanie. Polimery występują w różnych postaciach w zależności od ich zastosowania, np. tekstylia, siatki, membrany, geosyntetyczne wykładziny gliniane, pianki, folie i włókna. Ze względu na swoją wszechstronność, odporność i trwałość znajdują szerokie zastosowanie na budowach, na których głównym problemem jest korozja i trudne zjawiska pogodowe.
Niemiecki producent materiałów geosyntetycznych zwrócił się do międzynarodowej grupy AsstrA z prośbą o przesłanie folii budowlanej z Niemiec do Grecji. Projekt składał się z 61 całosamochodowych ładunków rolek folii plastikowej o długości 13,5 metra każda. Wysyłki realizowane były od połowy marca do początku maja z dwutygodniową przerwą ze względu na święta.
Evgenij Monsh
- Jednym z wyzwań było znalezienie odpowiedniego przewoźnika, który dostarczyłby taką ilość folii geosyntetycznej do Grecji bez uszczerbku dla jej jakości. Na każdą naczepę firanową załadowano 26 rolek starannie ułożonych jedna na drugiej. Waga brutto ładunku wyniosła 23,5 tony. Zdecydowaliśmy się na skorzystanie z jednej firmy transportowej dla 80% przesyłek, zamiast dzielić ładunek na kilku przewoźników. Z tym podwykonawcą współpracowaliśmy już przez lata przy innych projektach, więc mieliśmy pewność co do jego rzetelności i profesjonalizmu. Klient otrzymał towar w doskonałym stanie, a nawet z wyprzedzeniem, dzięki wolnej przepustowości
i sprawnej współpracy AsstrA z przewoźnikiem – mówi Evgenij Monsh, zastępca kierownika działu operacyjnego w Magdeburgu.
AsstrA współpracuje z ponad 160 Klientami z branży materiałów budowlanych i zdobyła zaufanie głównych graczy na rynku. W pierwszej połowie 2021 roku międzynarodowa grupa kapitałowa dostarczyła 3500 przesyłek materiałów budowlanych do różnych lokalizacji na całym świecie.