W maju 2021 roku LinkedIn obchodził swoje 18. urodziny. Serwis społecznościowy pojawił się 9 miesięcy wcześniej niż słynna siostrzana platforma Facebook. Obecnie zawodowa sieć kontaktów liczy 722 miliony użytkowników. Chociaż liczba jest mniej imponująca niż 1,6 miliarda na Instagramie i 2,8 miliarda na Facebooku, żadna inna sieć społecznościowa nie plasuje się tak wysoko pod względem zaufania użytkowników. W kwestii ochrony danych osobowych LinkedIn ufa 73 proc. respondentów, o 20 proc. więcej niż Facebookowi.
LinkedIn to sieć społecznościowa wspierająca interakcje biznesowe i coraz częściej narzędzie do znalezienia pracy. Profile użytkowników zawierają prawdziwe imiona i nazwiska, adekwatne zdjęcie, informacje edukacyjne i zawodowe oraz potwierdzone umiejętności.
LinkedIn pozostaje główną platformą do łączenia się z Klientami na rynku B2B oraz interakcji z ekspertami z wielu branż. Sieć umożliwia firmom nawiązywanie kontaktów z Klientami i Partnerami, otrzymywanie i analizowanie informacji do badań rynkowych, przyciąganie odbiorców odpowiednimi treściami, wzmacnianie reputacji biznesowej, znajdowanie nowych pracowników oraz budowanie własnych społeczności internetowych.
Julia Malezhyk
– Osoby poszukujące pracy sprawdzają profile firm w sieciach społecznościowych, odpowiadając na oferty. Po przeczytaniu wpisów staje się jasne, jakie tematy są dla firmy ważne, w jaki sposób firma się komunikuje i jak wyglądają procesy biznesowe od środka. Informacje w profilu ułatwiają kandydatom zapoznanie się z przedsiębiorstwem, jego wartościami i etapem rozwoju. Szczegóły dotyczące życia korporacyjnego pomagają w przygotowaniu do złożenia aplikacji i rozmowy kwalifikacyjnej – mówi Julia Malezhyk, specjalista ds. HR w AsstrA.
LinkedIn wspiera użytkowników w pozycjonowaniu się jako ekspert w określonej dziedzinie. Uczestnictwo w grupach, komentowanie dyskusji, odpowiadanie na pytania i artykuły na delikatne tematy budują osobistą markę profesjonalisty. Specjaliście z aktualnym profilem łatwiej jest nawiązać kontakt z potencjalnym Klientem i wyróżnić produkty oraz usługi firmy. Zaufanie do eksperta przekłada się na zaufanie do firmy, a pracownikom z silną marką prościej zbudować relację z nowymi Partnerami.
– Dobrze wypełniony profil ma kluczowe znaczenie przy poszukiwaniu pracy. Użytkownicy ze zdjęciem biznesowym, czytelnym opisem profilu, krótką informacją o każdej z pełnionych funkcji zyskują dodatkową uwagę w oczach rekruterów. Platforma została zaprojektowana również w taki sposób, aby umożliwiała wyszukiwanie kandydatów według wybranych kryteriów, np. poziomu znajomości języka. Dlatego należy regularnie zwracać uwagę na aktualizację profilu – kontynuuje Julia Malezhyk. – Strona na LinkedIn to zasób, który jeżeli jest używany prawidłowo, działa na Twoją korzyść. Warto skorzystać z takiego narzędzia, ponieważ gra toczy się o wymarzoną posadę, nowych Klientów i kontrakty. Inwestowanie czasu w LinkedIn to inwestycja w budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci.