Branża motoryzacyjna znalazła się w pierwszej trójce dotkniętej pierwszą falą pandemii w 2020 roku. Jednak według raportu Pinterest Trend Report opartego na zapytaniach 400 milionów użytkowników samochody, motocykle i skutery cieszą się w tym roku niemałą popularnością.
„Nowa rzeczywistość” skłoniła ludzi do korzystania z samochodów osobowych w dojazdach do pracy i do krótkich, weekendowych wycieczek. Renesans przeżywają także różne formy biwakowania. Na przykład liczba wyszukiwań hasła „namiot motocyklowy” na Pintereście wzrosła o 100 proc. w ciągu ostatniego roku. Jednocześnie zmienia się stereotypowe postrzeganie przemysłu motoryzacyjnego jako „męskiego”. Światowe trendy inkluzywności i równości dotarły nawet do branży automotive.
Po raz trzeci doroczny Women Automotive Summit, który odbył się w czerwcu, przyciągnął ponad 500 uczestników z 30 krajów. To spotkanie online, które ma na celu zgromadzenie profesjonalistów z różnych branż, aby podzielić się historiami sukcesu i nawiązać nowe kontakty do przyszłej współpracy. Wśród 37 prelegentów znaleźli się między innymi przedstawiciele Mercedes-Benz AG, Peugeot, Renault Group, Audi AG, Toyota Motor Company.
Według Viktorii Kosteriny, specjalisty ds. sprzedaży działu AsstrA Automotive Logistics, oprócz inspirujących wystąpień ekspertów, głównym punktem wydarzenia był networking.
Viktoria Kosterina
– Prelegenci przedstawiali prezentacje w przypadkowej kolejności, więc przepływ informacji był zróżnicowany. Odbyliśmy ekspresowe spotkania, które pomogły w poznaniu się, przedstawieniu firm i omówieniu wystąpień prelegentów. Sieć kontaktów została uzupełniona o nowe znajomości oraz pomysły na przyszłą współpracę – mówi Viktoria Kosterina.
Uczestnicy szczytu dyskutowali o digitalizacji, trendach technologicznych i „zielonych” inicjatywach w branży motoryzacyjnej. Przeanalizowali przyczyny zakłóceń łańcucha dostaw oraz metody optymalizacji kanałów sprzedaży online i offline. Rola kobiet w branży była tematem przewodnim całej imprezy.
– Dzisiejsze społeczeństwo odchodzi od stereotypowego podziału na zawody „kobiece” i „męskie”. Zespół AsstrA zatrudnia 66 proc. kobiet i 34 proc. mężczyzn, choć branża logistyczna, podobnie jak motoryzacja, była uznawana za prerogatywę męską. Na pierwszy plan wysuwają się umiejętności zawodowe i cechy osobiste. Takie wydarzenia dają szansę na zdobycie nowych inspiracji do dalszego rozwoju w wybranej dziedzinie, niezależnie od okoliczności – dodaje Viktoria Kosterina.