Rok 2021 nadal utrzymuje rynek logistyczny pod presją. Biznes i gospodarka powoli, lecz pewnie radzą sobie ze skutkami pandemii. Kontenerowiec Evergreen, który zablokował Kanał Sueski, przetestował siłę branży transportowej. Brak kontenerów, zatłoczone porty i drogi dodatkowo zaburzyły równowagę w tym sektorze. Co więcej, niedobór kierowców oraz nieatrakcyjność inwestycji transportowych, a także rosnące ceny negatywnie wpływają na handel międzynarodowy. Trudności nie powstrzymują jednak AsstrA przed osiągnięciem postawionych celów.
Główny kierunek rozwoju firmy w 2021 r. to jakość usług w międzynarodowym transporcie ładunków – AsstrA Visibility. Budowanie kompetencji w zakresie dostaw morskich „od drzwi do drzwi” oraz logistyki projektów przemysłowych staje się podstawowym wektorem rozwoju na najbliższe lata. W rozmowie z Dmitrijem Lagunem, Prezesem Zarządu AsstrA, poznajemy plany na druga połowę roku.
Dmitry Lagun
– Firma koncentruje się na wzroście wolumenów morskich przewozów kontenerowych i kontynuuje promocję tego produktu wśród Klientów korporacyjnych. Planujemy otwarcie biur w Walencji i Hamburgu. W ten sposób chcemy rozwijać własną działalność w portach oraz budować współpracę między NVOCC (Non Vessel Operating Common Carrier) a liniami. Jakość transportu drogowego i zwiększenie wolumenów w przewozach morskich wzajemnie się uzupełniają. Każdy Klient otrzymuje zintegrowane rozwiązania z jednego źródła, przejrzystą obsługę i światowej klasy jakość – mówi Dmitry Lagun.
W 2020 r. do Klientów AsstrA dostarczono 30 000 TEU. W tym roku firma planuje zwiększyć tę liczbę do 50 000 TEU.
– Planujemy wdrożyć nowy system zarządzania transportem TMS (Transportation Management System) dla ładunków pełnokontenerowych (FCL) oraz zbudować Control Tower dla Klientów. Firma pracuje nad nowymi rozwiązaniami we współpracy z operatorami sprzętu i pojazdów. Aby śledzić lokalizację ładunku 24/7, rozszerzamy współpracę z Shippeo. Dzięki innowacjom technologicznym Klienci AsstrA otrzymują spełnienie wymagań jakościowych, terminowość dostaw, optymalizację kosztów logistycznych i nowe schematy transportowe – dodaje Dmitry Lagun.
Zespół AsstrA opracowuje indywidualne programy szkoleniowe dla pracowników i stosuje świeże podejście do wyszukiwania talentów. Każdy pracownik otrzymuje narzędzia do realizacji celów osobistych i korporacyjnych oraz otwiera nowe perspektywy rozwoju. Wraz z jakościowym i ilościowym wzrostem personelu firma zbliża się do globalnego celu na rok 2030 – wejścia do TOP 10 dostawców logistycznych w Europie.