HR to fundamentalny dział każdej korporacji. Znalezienie satysfakcjonującej pracy jest tak samo absorbujące czasowo, jak znalezienie odpowiedniego i wykwalifikowanego kandydata na oferowane stanowisko. Dlatego dzięki automatyzacji procesów eksperci HR koncentrują się na zminimalizowaniu działań operacyjnych oraz budowaniu długofalowych relacji z pracownikami. Z pomocą przychodzi Softgarden, system zarządzania kandydatami.
Oprogramowanie rekrutacyjne Softgarden ułatwia poszukiwanie kandydatów poprzez sieć bezpłatnych witryn partnerskich oraz integrację z głównymi, płatnymi serwisami pracy. CV kandydatów są przechowywane w jednym miejscu z uwzględnieniem wymagań RODO, a program umożliwia zbiorczą ocenę potencjalnych pracowników według kryteriów firmy.
Aleksandra Pakush
– AsstrA aktywnie pracuje nad automatyzacją procesów biznesowych i rekrutacja nie stanowi tu wyjątku. Decyzja zespołu HR o zakupie oprogramowania w lutym 2021 jest uwarunkowana kilkoma czynnikami:
- skrócenie czasu obsadzenia wakatów poprzez wyeliminowanie rutynowych czynności, tj. publikacja ofert na serwisach pracy, zaproszenie kandydata na spotkanie rekrutacyjne lub ocena i informacja zwrotna od kierownika działu,
- zapewnienie uczestnikom przejrzystości procesu rekrutacji na każdym etapie,
- stworzenie własnej bazy danych kandydatów wedle regionów,
- wzmocnienie pozycji marki pracodawcy poprzez candidate experience,
- wyeliminowanie ryzyka utraty informacji o kandydatach – mówi Aleksandra Pakush, dyrektor działu Human Resources w Asstra.
Dzięki analizie danych wykonanej przez program potencjalni pracownicy oraz zespół HR ma pewność, że wybór kandydatów odbywa się wyłącznie na podstawie ich faktycznych kwalifikacji i doświadczenia, a nie osobistych preferencji. Uwzględniając właściwe dopasowanie osoby do poszukiwanego profilu, selekcja na pierwszym etapie rekrutacji zwiększa szanse na utrzymanie pracowników w firmie. Uczestnicy procesu rekrutacyjnego za pomocą aplikacji mobilnej mogą szybciej przekazywać informację zwrotną o kandydacie, tym samym nie opóźniając procesu decyzyjnego. Softgarden ułatwia rekruterom również przechowywanie danych o osobach z polecenia oraz znalezionych przez inne zasoby: Linkedin, Facebook, Xing.
– Stale poszukujemy zarówno doświadczonych, kompetentnych pracowników, jak i osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki na ścieżce zawodowej. Dzięki feedbackom od uczestników rekrutacji możemy optymalizować procesy aplikacyjne. Zależy nam, aby talenty postrzegały AsstrA jako atrakcyjnego pracodawcę – wyjaśnia Aleksandra Pakush. – Dlatego staramy się zainteresować i zmotywować pracowników do pozostania w firmie dłużej. Personel jest głównym atutem naszej działalności, dlatego angażowanie ich w życie organizacji, zmniejszenie rotacji pracowników i ulepszenie programu onboardingowego to długofalowe cele w AsstrA.