Międzynarodowe i krajowe przepisy celne są regularnie uzupełniane o wymogi mające na celu ograniczenie liczby podrabianych produktów i zapewnienie jakości dostarczanych towarów. Środki te komplikują proces importu i prowadzą do niepożądanego wzrostu kosztu produktu końcowego. W takich sytuacjach importerzy zwracają się do dostawców usług logistycznych o sprawdzone rozwiązania.
Od lutego 2018 roku firmy importujące napoje niskoalkoholowe i bezalkoholowe do Rosji i krajów Euroazjatyckiej Unii Celnej mają obowiązek etykietowania ładunków. Zgodnie z Regulaminem Technicznym Euroazjatyckiej Unii Celnej (TP TC 021/2011) importowane produkty muszą posiadać etykietę w języku rosyjskim zawierającą informacje o produkcie, producencie i importerze.
W przypadku zagranicznych producentów przestrzeganie tych przepisów celnych wymagałoby wyprodukowania oddzielnych opakowań na rynek rosyjski. Dane zmiany w cyklu produkcyjnym nie zawsze są uzasadnione ekonomicznie, dlatego dostosowanie się do zasad spoczywa na importerach.
Dmitrij Naumkin
– Po wejściu w życie wymogów dotyczących obowiązkowego etykietowania towarów importowanych Klienci korporacyjni mieli trudności z dostarczaniem ładunków do Rosji. Nowe warunki rynkowe ujawniły zapotrzebowanie na rozwiązania w zakresie etykiet, dlatego zespół AsstrA zapewnia Klientom usługi szybkiego znakowania w pełnej zgodności z wymogami rosyjskiego ustawodawstwa – opowiada Dmitrij Naumkin, specjalista ds. sprzedaży.
- Etykietowanie w magazynach partnerskich w Rydze (Łotwa)
Magazyny są wygodne dla Klientów, którzy dostarczają ładunki w kontenerach z portów w Ameryce Południowej lub Północnej. Ten schemat nadaje się również do transportu drogowego lub multimodalnego z krajów europejskich do odbiorców z Północno-Zachodniego Okręgu Federalnego Rosji. Rozładunek jest dostępny w magazynie z późniejszą dostawą pustego kontenera do portu. Po oznakowaniu ładunek jest wywożony samochodami ciężarowymi do ostatecznych odbiorców.
- Etykietowanie we własnym magazynie w Błoniu (Polska)
Lokalizacja magazynu w centralnej części Polski jest praktyczna dla transportu drogowego towarów z Europy do miejsca przeznaczenia w Rosji. Dostawy z Włoch, Hiszpanii, Francji, a także Wielkiej Brytanii i Irlandii często obejmują przeładunki, dlatego zespół AsstrA oszczędza czas i pieniądze Klientów, łącząc procesy etykietowania oraz przeładunku.
- Etykietowanie w magazynach na przejściu granicznym Bierestowica (Białoruś)
Produkty znakowane są w składzie celnym akcyzowym, gdzie koszt procedury oklejania jest niższy niż w magazynach europejskich. Istnieje możliwość optymalizacji płatności celnych dzięki temu, że koszt wykończenia towaru nie jest wliczany do jego wartości celnej, ponieważ usługi wykończeniowe są świadczone na terenie Euroazjatyckiej Unii Celnej.
– Etykietowanie 40 tys. produktów (średnia ilość na ciężarówce) zajmuje 2-3 dni. Po rozładunku i przyjęciu towaru do magazynu ustalamy z Klientem projekt etykiety oraz miejsce znakowania. Na ostatnim etapie, po przyklejeniu, przekazujemy Klientowi fotorelację – dodaje Dmitrij Naumkin.