Finlandia ma korzystne położenie geograficzne. Na północy graniczy z Norwegią, na południu i wschodzie z Rosją oraz na zachodzie ze Szwecją, dzięki czemu możliwy jest swobodny przepływ towarów do krajów europejskich i Rosji. Również obecność portu Hamina-Kotka, który jest uważany za główny punkt tranzytowy, stwarza bezpośrednie połączenie z państwami europejskimi.
Fińskie przedsiębiorstwa cenią współpracę z partnerami biznesowymi, mówiącymi w ich ojczystym języku. Dlatego otwarcie biura AsstrA w Finlandii w sierpniu 2020 było kolejnym krokiem dla wzmocnienia więzi z lokalnymi firmami. Zespół ekspertów biura w Kotce z chęcią doradzi każdemu Klientowi i zaoferuje indywidualne rozwiązania, komunikując się w języku fińskim.
Dla firm fińskich opracowano szereg usług logistycznych, które obejmują kompleksową obsługę w zakresie logistyki projektowej, transport ładunków specjalnych i ponadgabarytowych, a także całopojazdowe i pełnokontenerowe dostawy transportem drogowym i morskim na terenie krajów skandynawskich. Dla firm wybierających rozwiązania w zakresie transportu morskiego dostępne są również usługi składowania celnego w porcie Hamina-Kotka, przeładunki w portach, a także składowanie ładunków masowych i napełnianie kontenerów.
Szlaki transportowe z Finlandii przebiegają przez kilkanaście miast i są dostosowane do wymagań dotyczących czasu transportu, charakterystyki ładunku i wybranego środka transportu. Popularnym miejscem docelowym dla fińskich spedytorów jest Rosja. Przesyłki do tego sąsiedniego kraju realizowane są transportem drogowym, morskim, lotniczym i kolejowym. W przypadku eksportu do Szwecji i Estonii zazwyczaj wybierane są trasy morskie z wyjściem z portów w Turku, Hanko lub Helsinkach (Vuosaari).
Fińskie firmy wybierają trasy przez Szwecję, jeżeli przesyłki obejmują miejsca docelowe w Norwegii, Danii lub Niemczech. Z kolei szwedzcy i norwescy eksporterzy często polegają na fińskich przewoźnikach i trasach przez fińskie porty oraz przejścia graniczne przy eksporcie do Estonii, Litwy, Łotwy lub Rosji.
Risto Eskelinen
„Klienci korporacyjni AsstrA otrzymują 3 opracowane warianty tras dla każdego zlecenia transportowego. Klienci samodzielnie wybierają opcję, która najbardziej odpowiada ich wymaganiom. Takie podejście wykracza poza zwykłą «spedycję» w tradycyjnym znaczeniu. Stawiamy na zrozumienie «wewnętrznej kuchni» lokalnej firmy, aby zaoferować niestandardowe oferty i przedstawić Klientom pomysły na optymalizację procesów logistycznych”, komentuje Risto Eskelinen, Project Manager w AsstrA Industrial Project Logistics.