„Czas na las” to program ukierunkowany na przeciwdziałanie zmianie klimatu poprzez neutralizację emisji CO2 do atmosfery. Inicjator programu i równoczesny lider carbon offset w Polsce Fundacja Aeris Futuro wraz z partnerami organizuje nasadzenia od 16 lat. Aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko firma transportowo-logistyczna AsstrA-Associated Traffic AG przyłączyła się do tegorocznej akcji, dokładając swoją cegiełkę w ochronę klimatu oraz środowiska naturalnego.
18 listopada 2021 wolontariusze z AsstrA na terenie Polanki Hallera, należącym do Uniwersytetu Jagiellońskiego, posadzili 190 lip, kompensując emisję 14 ton dwutlenku węgla. Akcja jest częścią realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Marek Piątkowski
– Przez 16 lat z partnerami fundacji posadziliśmy prawie 2 miliony drzew. Wraz z końcem listopada zakończyliśmy tegoroczne sadzenia. Nowe gatunki 43 087 drzew oraz 6 125 krzewów wzbogaciły teren Parku Narodowego, Gór Stołowych, Gminy Lewin Kłodzki, czy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Cieszę się, że wraz z firmą AsstrA mogliśmy wspólnie zminimalizować negatywny wpływ na środowisko oraz zachęcam do podobnych akcji w przyszłym roku – mówi Marek Piątkowski, Prezes Fundacji Aeris Futuro.
Grupa firm AsstrA-Associated Traffic AG rozpoczęła tegoroczny sezon nasadzeń leśnych w kwietniu na terenie Puszczy Białowieskiej na Białorusi. Późną jesienią polskie biura firmy kontynuowały zalesienie pod Krakowem, a w przyszłym roku zaplanowane jest włączenie w działania kolejnych oddziałów AsstrA.
Kamila Rynkiewicz
– Logistyka to jeden z kluczowych filarów współczesnej gospodarki. Podstawową rolę w zarządzaniu procesami logistycznymi odgrywa transport, który niestety wymaga kosztów środowiskowych. Środki transportu emitują w większym lub mniejszym stopniu gazy cieplarniane, głównie CO2. Ślady węglowe przyczyniają się do globalnej zmiany klimatu, zagrażają środowisku i życiu człowieka, dlatego pierwszym krokiem w przeciwdziałaniu kryzysowi klimatycznemu jest inwestycja w proekologiczne działania – podsumowuje Kamila Rynkiewicz, Marketing Specialist w AsstrA.