Każdy ładunek ze względu na swoje cechy charakterystyczne wymaga dostosowania określonego rodzaju środka transportu. Podczas przewozu stali najważniejsze jest zachowanie wszystkich standardów bezpieczeństwa. Wiążą się one z należytym zabezpieczeniem ładunku uniemożliwiającym niekontrolowane przesunięcie stali walcowanej w kręgach podczas jazdy. Do spełnienia wymienionych warunków służą specjalistyczne naczepy typu coilmulda.
Dzięki wzmocnionej podłodze naczepy tego typu wyposażone są w tzw. muldę transportową, w którą ładowana jest stal w kręgach. Dodatkowe mocowanie ładunku za pomocą pasów transportowych, łańcuchów, mat antypoślizgowych oraz kłonic eliminuje zagrożenie związane ze stworzeniem niebezpieczeństwa dla innych użytkowników drogi, jak i również potencjalnego uszkodzenia przewożonego ładunku. Naczepy mają możliwość załadunku górą oraz bokiem.
Irina Polyukhovich
„Współpracujemy z największymi producentami stali na świecie. Zwykle jedno auto przewozi 2-4 stalowe rolki o masie powyżej 6 t każda. Zespół w Warszawie odpowiada za transport ładunków specjalistycznych, które nie wymagają zezwolenia”, – opowiada Irina Polyukhovich z działu specjalistycznego transportu drogowego AsstrA w Warszawie.
Monika Król
„Przewozy ponadgabarytowe po krajach europejskich jak Polska czy Niemcy wymagają zezwolenia, jeżeli łączna masa ładunku i zestawu (ciągnik + naczepa) wynosi powyżej 40 t. Trudnością nie jest jednak uzyskanie zezwolenia, ale znalezienie rzetelnego przewoźnika, który dysponuje coilmuldami do przewozu rolek >29 t. Tego typu naczepy nadal są rzadkością na rynku polskim”, – dodaje Monika Król z działu specjalistycznego transportu drogowego AsstrA w Poznaniu.
Stal jest wrażliwa na korozję, dlatego tak ważne jest zapewnienie odpowiednich warunków temperaturowych podczas transportu, szczególnie w upalne dni, aby uniemożliwić skraplanie pary wodnej na elementach stalowych i zapobiec ich korozji. Samochód transportujący stal powinien unikać długiej ekspozycji na pełnym słońcu. Naczepa z towarem musi znajdować się w zamkniętym pomieszczeniu.
„W świecie logistyki każdego dnia zdarzają się sytuacje, gdy towar nie jest gotowy na czas, samochód ma opóźnienie lub zlecenie zostało anulowane. Profesjonalizm pracownika polega na natychmiastowym dostosowaniu się do sytuacji, wprowadzeniu zmian w planie działań, tak aby każdy z uczestników łańcucha logistycznego osiągnął zamierzone korzyści.
W sierpniu mieliśmy sytuację, gdy stały przewoźnik Klienta z branży automotive nie był w stanie podstawić auta na załadunek w Neunkirchen w Niemczech z dostawą do Sankt Petersburga w wyznaczonym terminie. Jednak towar musiał być dostarczony na czas, żeby nie zatrzymywać produkcji w Rosji. W związku z zaistniałą sytuacją Klient zwrócił się o pomoc do grupy AsstrA.
W tym samym dniu mieliśmy zaplanowany załadunek w Niemczech z dostawą do Petersburga dla innego Klienta. Podjęliśmy decyzje o przekierowaniu auta. Dzięki szybkiej reakcji całego teamu dopasowaliśmy terminy dostaw dla obu Klientów tak, aby każda strona łańcucha logistycznego była usatysfakcjonowana i nie poniosła dodatkowych kosztów. Ponadto przewoźnik dostał kolejne zlecenie. Takie proaktywne podejście do sytuacji doceniają zarówno stali Klienci, jak i nowi Partnerzy”, – puentuje Irina Polyukhovich.